Ingen avføring

Følte du at han hadde noen plager før han gikk avf.? Jeg syns min fikk mye mer luft en periode mens vi introduserte grøt, og fisen luktet fælt , hehe :)

Han har prompet litt:p Hihi! Ikke reagert på noe lukt. Kanskje vært litt sutrete, men kan og være fordi han ikke har sovet like mye i dag- gått litt utenom rutine i det siste. Kom 2 stoooore bleier, ble SÅ glad når de kom:) haha, små gleder:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Følte du at han hadde noen plager før han gikk avf.? Jeg syns min fikk mye mer luft en periode mens vi introduserte grøt, og fisen luktet fælt , hehe :)

Her tror jeg vi har samme problem. Vesla sover mye dårligere nå enn før nå som vi gir grøt og litt annen fast føde. Det ser ut som det er luft i magen som plager henne. Jeg vet ikke helt om hva jeg skal gjøre. Vil det si at magen hennes ikke er klar ennå? Skal vi slutte med fast føde? Hun er jo litt over 5 mnd nå og jeg tenker at man må uansett gi fast føde når de blir 6 mnd.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Her tror jeg vi har samme problem. Vesla sover mye dårligere nå enn før nå som vi gir grøt og litt annen fast føde. Det ser ut som det er luft i magen som plager henne. Jeg vet ikke helt om hva jeg skal gjøre. Vil det si at magen hennes ikke er klar ennå? Skal vi slutte med fast føde? Hun er jo litt over 5 mnd nå og jeg tenker at man må uansett gi fast føde når de blir 6 mnd.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
Jeg syns det ble bedre etter noen uker her. Nå har han avf.ca annenhver dag, og fiser endel mindre. Tenker at det er en overgangsfase. Vi introduserer litt gluten på dagen, men han får bare glutenfri grøt om kvelden. Blir mer fis av gluten, virker d som. Hvis det ikke bli bedre, kontakt helsestasjon
 
Hvor mange bleier har deres små om dagen?

Er som nevnt før vant til mange, men nå når han har fått smake på grøt er det mye tregere. Gikk 3 dager forrige gang (!). endte med å ringe helsesøster for synes det var litt ekkelt når det ikke kom noe. Kom heldigvis i går, men har nå ikke hatt noe siden da. Han har litt luft da. Vi er ikke kommet opp i en porsjon grøt enda, han får vel en 3-4 ts, og det er blandet med morsmelk.
 
Her har han alltid hatt treg mage. Før hadde han to dager mellom, så ble det tre og nå kan det gjerne gå fire dager. Syns det er altfor lenge, men så lenge han ikke plages med det gjør jeg ingenting :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har han alltid hatt treg mage. Før hadde han to dager mellom, så ble det tre og nå kan det gjerne gå fire dager. Syns det er altfor lenge, men så lenge han ikke plages med det gjør jeg ingenting :) Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, han virker ikke plaget han her heller, heldigvis:) men ser han innimellom presser da, så tenker st han merker jo at det ligger noe der. Gir du ikke noe sviske el noe? Gir du full porsjon med grøt el
Noe ammet?



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, han virker ikke plaget han her heller, heldigvis:) men ser han innimellom presser da, så tenker st han merker jo at det ligger noe der. Gir du ikke noe sviske el noe? Gir du full porsjon med grøt el
Noe ammet?

Skjønte ikke helt den siste setningen. Men vi har jobbet oss opp til 3/4 av det som er beregnet som en porsjon på 4 mnd-grøten. Magen er nok blitt litt hardere etter grøten, men kommer foreløpig fortsatt hver 4 dag. Gir kun risgrøt enda. Han strever voldsomt med å få det ut, må som regel hjelpe til med å sykle osv, men det har vi alltid gjort :) sist måtte vi hjelpe han med termometeret, da hadde det gått 5 dager og han hadde presset i et døgn. Jeg gir svisker i grøten, men har enda ikke funnet den "perfekte" mengden.


Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sent from my iPhone using BV Forum
Haha, skjønner godt du ikke skjønte den siste setn:p iPhone altså:p sku stå: el noe annet ikke ammet:p haha! Jeg har og syklet med beina, masserer magen, vann, sviske, morsmelk,bevegelse. Alt som kan hjelpe! Har og så kjøpt maltekstrakt og har duphalac og miniklyster som aller siste løsning. Har snakket med hs. Men det løste seg jo heldigvis Igår, men ikke kommet noe mer enda. Er veldig forsiktig med grøt, risgrøt her og. Nestle sin, med banan og mais. Hvilken gir du? Ikke begynt med
Noe annet, har du?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Haha, skjønner godt du ikke skjønte den siste setn:p iPhone altså:p sku stå: el noe annet ikke ammet:p haha! Jeg har og syklet med beina, masserer magen, vann, sviske, morsmelk,bevegelse. Alt som kan hjelpe! Har og så kjøpt maltekstrakt og har duphalac og miniklyster som aller siste løsning. Har snakket med hs. Men det løste seg jo heldigvis Igår, men ikke kommet noe mer enda. Er veldig forsiktig med grøt, risgrøt her og. Nestle sin, med banan og mais. Hvilken gir du? Ikke begynt med
Noe annet, har du?

Åja, ikke så lett å skjønne det..hehe! :)
Jeg har gitt hipp sin risgrøt til nå uten noe tilsatt. I og med at banan kan gjøre magen enda hardere, så har jeg ikke turt å prøve den. Men vet ikke om det han noe å si når det bare er i pulverform. Har gitt litt smaksprøver på diverse frukt og grønnsaksmoser, men har kun gitt grøt nå når vi starter med det. Har du startet med noe annet? Vi gir kun grøt på morgenen enda, tenkte å begynne på kvelden i tillegg når han er oppi en full porsjon. Spent på å se om det utgjør noe på søvnen! :)

Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp