Ingen avføring

Hassog

Flørter med forumet
Jenta mi på 4,5 mndr har ikke hatt avføring på 4 dager nå. Hun pleide å ha bæsjebleie 3-4 ganger i døgnet tidligere. Vi begynte med smaksprøver for 3 uker siden. Kan hun reagert på det nå etter 3 uker liksom? Har gitt sviskemos 3 ganger på 2 dager nå men hjelper ikke. Hvordan skal jeg hjelpe henne. Råd væ så snill. Forvirret og bekymret mamma


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Får hun bare morsmelk og små smaksprøver? Dersom det er aller aller mest morsmelk hun får i seg er det kanskje ikke så nøye med avføring? Har hun ondt?

Malt i melken kan vel hjelpe? Litt mye malt i melken kombinert med sviskemos?

Men egentlig ville jeg bare snakka med helsestasjonen sånn at du får råd fra de som vet hva de snakker om ! :)
 
Ja, det er bare morsmelk og smaksprøver av most potet, gulrot og risgrøt blandet med mm. Det som bekymrer meg er at hun ble plutselig sånn.
Skal ringe og høre med HS imorgen. Har ikke prøvd malt enda men skal gjøre det og. Håper det funker. Takk for rådet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sønnen min har hatt det sånn siden han var ca 1,5 mnd, kan få opptil 1,5 uke uten avføring. Han får ikke smaksprøver enda, men av og til en flaske mme. Storebror var helt lik.
Men ring helsestasjonen du, der vet de hva de snakker om og kan hjelpe deg bedre enn vi kan her inne :)

Tapatalk :)
 
Sniker fra november her. Min stoppet opp da jegbegynte med smaksprøver. Risgrøt og grønnsaker. Jeg skiftet grøt til havregrøt franestle ( 4 mnd) sviskemos to ganger til dagen. . Kom en superbleie etter 6 dager, dakar. Med seig , mørtelaktig avføring. Noen barn får tregere mage av risgrøt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min har ikke hatt avføring i dag, og han har vanligvis minst 4 om dagen... Fikk 1/2 porsjon Hipp risgrøt i går kveld...
 
Problemet er borte nå tror jeg
Jenta mi har bæsjet 4 ganger siden igår kveld. Jeg ga henne litt mer sviskemos og hipp smoothie av pære, plomme og solbær og litt kokt vann. Så vet ikke helt hvilken som gjorde susen her?!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så lenge de ikke plages, er d greit å ikke bæsje på flere dager:)
Min bæsjet tilslutt 1 gang før han la seg for kvelden.
 
Sliter også litt med skjelden avføring, gir sviske hele tiden!
 
Babyer som får morsmelk kan ha mangen dager mellom hver avføring:) plutselig kommer det i laaange baner så går det noen dager uten, en av mine var sånn:) så lenge baby er rolig og ikke har vondt i magen eller hard avføring virker det heeelt normalt. Fint å se at det ordnet seg!
 
Vi fikk beskjed på helsestasjon at etterhvert kom det til å ta flere dager mellom bæsjebleiene.. Vår har spist litt grøt på kveldene nå i en måned, og nå i det siste har det gått noen dager mellom hver bæsjebleie. Dersom han klager, og det kan virke som om han har vondt gir vi han litt sviskemos...
Kniper det veldig på kvelden kan vi også finne på å gi litt sukkervann...
 
Vi har akkurat begynt med smaksprøver av grøt (dag 6). Gir ca 2 små ts til lunsjtider. Er vant til at han har alt fra 4-8 bæsjebleier dagen. Han har ikke hatt en eneste i dag:0 gav 1/5 ts sviskemos i grøten i dag, turde ikke mer. Hvor mye gir man? Kan de spise det "bart"? Hva er best; mos el saft? Ska saften i grøten? El?
 
Safta kan være i grøten, ja, istedet for vann. Jeg liker mos best, du kan gi 2ts til å begynne med. kald eller lunken ved siden av, eller blanda i grøt.
helt vanlig at det blir stopp noen dager 3tter intro av fast føde. No worries.
 
Ska jeg gi 2 ts sviskemos blandet i grøten når jeg bare fir 2 ts grøt?:0 ingen bæsjebleier i dag! Kanskje det kommer den eksplosjonen i natt da:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gir forresten rimelig tynn grøt- nestle sin risgrøt med mais & banan blandet med morsmelk hvis det har noe å si! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gir forresten rimelig tynn grøt- nestle sin risgrøt med mais & banan blandet med morsmelk hvis det har noe å si! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvis det er bæsj du vil ha, så tror jeg trygt du kan gi et par ts i tillegg til 2 ts grøt:) Det er ikke farlig.
du kan sikkert gi 3 ts grøt også... Greit å øke 1 ts pr dag.
 
Gir forresten rimelig tynn grøt- nestle sin risgrøt med mais & banan blandet med morsmelk hvis det har noe å si! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har erfart at det gir best effekt å gi sviske for seg selv. Da kommer det ut 2-3 timer etterpå :)
 
Jeg har erfart at det gir best effekt å gi sviske for seg selv. Da kommer det ut 2-3 timer etterpå :)

Vi merket lite effekt av sviske, og han elsker det, så en dag gav vi han litt mer enn vi burde ha gjort og da skal jeg si han reagerte! Der var tilbake til kolikktiden med en gang, men ingen avføring.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp