Bør jeg lese noen bøker om spedbarn/småbarnsliv eller bare lærer man seg ting når baby kommer? Jeg føler meg så uforberedt. Hvordan få info om søvnrutiner osv osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bør jeg lese noen bøker om spedbarn/småbarnsliv eller bare lærer man seg ting når baby kommer? Jeg føler meg så uforberedt. Hvordan få info om søvnrutiner osv osv?
(du kommer garantert til å gå tips og råd du ikke spør etter også
) Unger kommer ikke med bruksanvisning. De har de samme grunnleggende behovene, men veldig sjelden de samme måtene å dekke de på funker for alle

Jeg hadde lyst til å amme, og ammet, men ble også tatt på senga av hvor mye jobb det var. Hadde trodd at kroppen skulle bli min igjen etter fødsel, men den skulle fortsatt deles med noen. Det syns jeg var litt tøft. Jeg var ikke en av dem som ble stupforelsket i babyen min, vi måtte bli kjent - men det er også helt greit å ha det sånn Signerer denne.....det er ikke bestandig ting blir som man kanskje forventer. Jeg har 3 barn og med mitt ene barn klarte jeg bare ike å være glad. Jeg distanserte meg fra alt sammen og overlot nesten alt til pappan for jeg orka ikke ha noe med det barnet å gjøre på lenge. Gjorde det jeg måtte når jeg var hjemme alene selvfølgelig, men det var liksom ikke noe glede og morskjærlighet der. Det er tøft å oppleve men det blir heldigvis bedre selv om det ikke føles sånn der og da. Fødselsdepresjon er en tøff ting å havne i. Så det er fint å forberede seg ved å lese om forskjellige ting som kan oppstå på forhånd så er det kanskje lettere å skjønne hva som skjer hvis man plutselig merker at noe føles rart.Mitt aller beste tips basert på egen erfaring er å forberede seg på tiden etter fødsel. Hva det egentlig rent praktisk innebærer å få en baby. Alle sier jo at det blir lite søvn, men jeg visste for eksempel ikke at de fleste babyer må ha mat minimum hver tredje timeJeg hadde lyst til å amme, og ammet, men ble også tatt på senga av hvor mye jobb det var. Hadde trodd at kroppen skulle bli min igjen etter fødsel, men den skulle fortsatt deles med noen. Det syns jeg var litt tøft. Jeg var ikke en av dem som ble stupforelsket i babyen min, vi måtte bli kjent - men det er også helt greit å ha det sånn
Elsker to-åringen min mer enn noen andre nå!
Hvis du som meg blir en av dem som syns alt er litt tøft og rart når babyen kommer og livet blir snudd på hodet så vil jeg anbefale deg boka «Mammasjokket». En humoristisk beretning om mammalivet og hvor overveldende det kan være.
Fødselsdepresjon er en tøff ting å havne i. Så det er fint å forberede seg ved å lese om forskjellige ting som kan oppstå på forhånd så er det kanskje lettere å skjønne hva som skjer hvis man plutselig merker at noe føles rart.