Informasjon om tøybleier til alle som er nysgjerrige på det

ORIGINAL: Someeone

Nååå begynner jeg og bli litt utålmodig på kina bleiene altså [8D]
Vil ha dem NÅ [>:] Håper de er kommet i posten i morgen [:)]


tenkt å teste de selv? [8D]

Jeg bestilte noen formsydde fra little fancy pants.. så klarte de å sende feil bleier til meg... aaah.. såååå digge myke bleier!! :D *elsker formsydde* gleder meg til MINE kommer... men fikk bare beholde de, for det kosta 160 kr å returnere de til usa.. når de koster 70kr stk (de rimeligste) så blir det litt overkill porto å betale for å returnere 2 bleier... :p

Også fant jeg ut at jeg kunne bestille nye bitti ink porto for 150kr [8|] (fikk plutselig en STOR trang til å bestille bitti... [X(] )

Jeg lurer på hvor mange som er på vei........ [8D]
 
ORIGINAL: slinsie

ORIGINAL: Someeone

Nååå begynner jeg og bli litt utålmodig på kina bleiene altså [8D]
Vil ha dem NÅ [>:] Håper de er kommet i posten i morgen [:)]


tenkt å teste de selv? [8D]

Jeg bestilte noen formsydde fra little fancy pants.. så klarte de å sende feil bleier til meg... aaah.. såååå digge myke bleier!! :D *elsker formsydde* gleder meg til MINE kommer... men fikk bare beholde de, for det kosta 160 kr å returnere de til usa.. når de koster 70kr stk (de rimeligste) så blir det litt overkill porto å betale for å returnere 2 bleier... :p

Også fant jeg ut at jeg kunne bestille nye bitti ink porto for 150kr [8|] (fikk plutselig en STOR trang til å bestille bitti... [X(] )

Jeg lurer på hvor mange som er på vei........ [8D]

Nei altså, jeg hadde igrunn ikke det, men jeg har jo "bare" 12 bleier (tror det er 12 jeg har) også vil jeg jo gjerne ha flere [:-][:o]
Vurderer og bestille flere, men da tror jeg sambo steiler altså [8D]
 
ORIGINAL: Someeone

ORIGINAL: slinsie

ORIGINAL: Someeone

Nååå begynner jeg og bli litt utålmodig på kina bleiene altså [8D]
Vil ha dem NÅ [>:] Håper de er kommet i posten i morgen [:)]


tenkt å teste de selv? [8D]

Jeg bestilte noen formsydde fra little fancy pants.. så klarte de å sende feil bleier til meg... aaah.. såååå digge myke bleier!! :D *elsker formsydde* gleder meg til MINE kommer... men fikk bare beholde de, for det kosta 160 kr å returnere de til usa.. når de koster 70kr stk (de rimeligste) så blir det litt overkill porto å betale for å returnere 2 bleier... :p

Også fant jeg ut at jeg kunne bestille nye bitti ink porto for 150kr [8|] (fikk plutselig en STOR trang til å bestille bitti... [X(] )

Jeg lurer på hvor mange som er på vei........ [8D]

Nei altså, jeg hadde igrunn ikke det, men jeg har jo "bare" 12 bleier (tror det er 12 jeg har) også vil jeg jo gjerne ha flere [:-][:o]
Vurderer og bestille flere, men da tror jeg sambo steiler altså [8D]


Hehe.. hvis kinableiene passer greit, så er det jo ikke noe problem å bestille flere.. de er jo ganske billige.. var 'værre' når jeg starta med tøy for 2 år siden.. da hadde jeg ikke hørt om kinableier.. og brettiser var uaktuelt... ble jo mange tusen for å få nok bleier.. nå synes jeg det er mye enklere - lettere å få tak i 'billig' stuph som er bra [:)]
 
Noen flere tilbakemeldinger på "Kina-bleiene"?
 
ORIGINAL: Helene Harefrøken

Noen flere tilbakemeldinger på "Kina-bleiene"?


etter hva som blir sagt på tb-forum er folk veldig fornøyde - ingen problemer [;)]
 
Var inne på TI og lette litt, så jeg fant ut av det. Bestilte meg likesågodt 10 stykker i dag [:-]
 
Tror nok jeg ryker på noen kinableier, mest i jentefarger, jeg også gitt...

Det sies at de er små os, men det står at de holder til 15 kg, stemmer det? Knerten er i dag på sin noe forsinkede toårskontroll nesten 2 år og 5 mnd gammel veid til 11,2, så det er jo lenge igjen til 15, lenger enn bleietiden hans forventer jeg...
 
ORIGINAL: *Stella*

Tror nok jeg ryker på noen kinableier, mest i jentefarger, jeg også gitt...

Det sies at de er små os, men det står at de holder til 15 kg, stemmer det? Knerten er i dag på sin noe forsinkede toårskontroll nesten 2 år og 5 mnd gammel veid til 11,2, så det er jo lenge igjen til 15, lenger enn bleietiden hans forventer jeg...


Jeg synes ikke de er små OS engang..

Jeg foretrekker å bruke de et hakk nedknappet på tulla.. (Og hu er ca. 92 cm lang og 14kg nå..)
 
kan ikke se at du har med snap-in-all bleier Itti bitti sine[;)]
de er favoritten min
der har man alt i den blein men det kan kneppes ut når det vaskes og dermed tørker fortere[;)]
 
ORIGINAL: slinsie

ORIGINAL: *Stella*

Tror nok jeg ryker på noen kinableier, mest i jentefarger, jeg også gitt...

Det sies at de er små os, men det står at de holder til 15 kg, stemmer det? Knerten er i dag på sin noe forsinkede toårskontroll nesten 2 år og 5 mnd gammel veid til 11,2, så det er jo lenge igjen til 15, lenger enn bleietiden hans forventer jeg...


Jeg synes ikke de er små OS engang..

Jeg foretrekker å bruke de et hakk nedknappet på tulla.. (Og hu er ca. 92 cm lang og 14kg nå..)


Hmm, blir de veldig store til nybabyen da? Det er jo jentefarger jeg så meg ut i går (men kom aldri så langt som å sende bestillinga, så jeg får prøve igjen i dag)

Det er USD prisene er oppgitt i ja? (Jeg synes det er ekkelt når det bare oppgis $ og butikken ikke er i usa, det finnes jo flere typer dollar her i verden...og kursen er ikke den samme) Jeg vil jo klare å holde meg under 200 kroner. Evt bestille flere ganger, siden det var portofritt såvidt jeg forsto (tenker alvababy-siden, maaaaaange fine bleier der! Det er de kina-bleiene jeg har funnet omtale av/link til andre steder. Ja, noen på e-bay også, men der var jo bare 10 ulike farger, alvababy har masse print, det er kanskje ikke samme str på dem, men det er de jeg har lest mest om som "kinableier"?))
 
*Dytter opp nå som babyene er kommet, og bleieerfaringene strømmer inn*
 
Dere som bruker tøybleier som er onesize,
holder de hele bleieperioden ? [:-] Her mistenker jeg at de ikke blir
og holde til han er året en gang, har bare en knepping igjenn
på bleiene mine og han er ikke 3 mnd en gang.
Og kan man bruke pudder rett på bleia eller burde jeg bruke fleese papir først ?
Og bruker dere fleese papir ? Her syns jeg det var lettere og skylle bæsjen
bort enn og bale med det hersjens papiret [8|]
Og hva gjør dere om dere skal på hyttetur feks ? Bruker dere tøy der også ?
Og har dere møtt noen motstand på at dere har valgt tøy ?
Her så rakker foreldrene mine ned på tøybleiene, og de har noen ganger trosset
mine ordre og tatt på papirbleie uten at jeg syns det var ok[:@]
Oj ble noen spørsmål her skribblet ned ifarten [:-] Jaja, håper jeg får noe svar [8D]

Burde kanskje nevne at jeg har mest kina bleier,
også har jeg 4 bum genius og 2 happy heinze(eller noe sånt)
 
Pudder rett under bleia går greit.

Knerten  på 2,5 år har fortsatt oneszebleiene sine (men vi har ikke kinableier, har hørt at de er litt små?) Han er ikke mer enn 10,5-11 kg da.

Men altså, ungene forandrer seg, og blir på et vis "mindre" igjen når de blir eldre, så bleier som er knapp nå, kan vare passe igjen om noen mnd, grunnet at ungen forandrer form.

Vi bruker ikke papir i bleiene før avføringa er fast nok til at det er lett å bare ta bort papiret med en klump på (og innen den tid var Knerten stort sett potte-bæsjer uansett...)

Vi har ikke vært på hyttetur, men har brukt tøy på "ferie" hos våre foreldre, og under sykehusopphold, helt til jeg støtte på utfordringen om at sykepleieren skulle veie bleiene etter bruk for å se hvor mye lillejenta mi tisset, da måtte jeg svelge en kamel og ta på henne papirbleier. Nedtur, jeg likte dem ikke, og var glad når vi kunne begynne med tøy igjen.

Våre foreldre rakker ikke ned på vårt valg da. Svigermor "nekter" å ta på Knerten nattbleie, "de er jo så stoooooore", men ingen har tatt på mine unger papir noen gang. (Det ikke har vært noen mulighet, vi har ikke papir i hus heller for den del.) Det vitner om så stor mangel på respekt at jeg hadde blitt rasende, ikke bare for pairbleien (hvilket inntil jeg altså måtte ta på min datter papir på sykehuset var noe som aldri hadde berørt mine barns kropp noen gang, og jeg hadde blitt rasende om noen hadde gjort det, jeg har enda problemer med å akseptere at jeg måtte gjøre det på sykehuset, hun kan altså aldri være sånn som broren, som aldri har brukt papir. Hun har brukt papir :( ) men den mangelen på respekt for mine avgjørelser uansett hadde gjort meg illsint!
 
Hva gjør dere for at wetbagen ikke skal lukte så fælt ?
Her har jeg bare en fåreløbig, men har bestilt en på ebay
til hele 31 kr [8D] + at jeg har bestilt en for stelleveska
på bleieboden.

Og det med kinableiene har jeg funnet ut at det varierer litt,
men når hobby rommet mitt blir klart og jeg har fått råd til og
kjøpe meg symaskin skal jeg prøve og lage bleier selv.

Men nå sitter jeg og ser på ebay etter flere bleier sånn at jeg
slipper og vaske hver dag, men bleier til 30 kr klager jeg ikke på,
bare jeg hadde sett dette før jeg bestillte alle i norge liksom[8D]
<3 Ebay<3
 
Back
Topp