Informasjon om tøybleier til alle som er nysgjerrige på det

Helene harefrøken:
fra de sendte pakken, til den var kommet hjem til deg
tok det ca mange dager ? [:-] De sendte min den 14 og
jeg gleeeder meg sånn til den kommer i posten [8D]
 
Dytter enda litt til siden det kunne virke som at det var intresang lesestoff for noen andre her inne [:D]
 
Det tok litt tid ja, men skjønte det som om du har fått dine nå [:D] Søte, ikke sant?
 
ORIGINAL: Helene Harefrøken

Det tok litt tid ja, men skjønte det som om du har fått dine nå [:D] Søte, ikke sant?
 
Jah de var nydelige <3
Høres litt domt ut men jeg gleder meg til og vaske de [8D] 
Venter på en pakke nå fra stellerommet og når den kommer er jeg
oppe i 12 bleier [:D] og skal vaske alle sammen, håper 12 bleier er
nok i første omgang, mulig jeg bestiller flere mot jul [:-] da jeg har
fått en liten dille for og kjøpe tøybleier [8D]
 
Dersom du sikter på heltidsbruk på nyfødt baby trenger du mer enn 12 bleier, men du kan jo vurdere brettebleier også?

Vi hadde 18 brettebleier og 10-11 lommebleier når Knerten ble født, pluss en del lagsydde ("ferdigbrettede bretteleier") bleier, de sistnevnte likte jeg ikke så godt som jeg hadde trodd, men de var geniale som ammeunderlag i senga da...
 
ORIGINAL: *Stella*

Dersom du sikter på heltidsbruk på nyfødt baby trenger du mer enn 12 bleier, men du kan jo vurdere brettebleier også?

Vi hadde 18 brettebleier og 10-11 lommebleier når Knerten ble født, pluss en del lagsydde ("ferdigbrettede bretteleier") bleier, de sistnevnte likte jeg ikke så godt som jeg hadde trodd, men de var geniale som ammeunderlag i senga da...


Jeg klarte meg faktisk med 14 bleier på tulla de første 3 ukene.. ingen brettebleier [;)]
 
Ja,  vi hadde ikke trengt så mange brettebleier da, men vi brukte en under baken på ham på stellebordet (sånn siden han like gjerne gjorde ting uten bleie på) noen som gulpekluter, noen i senga... ja, litt her og der. Men 12 synes jeg høres lite ut til nyfødt, jeg synes vi fort byttet 6-7-8 stykker enkelte dager. Jeg pleier å si opp mot ti for dagen, det er kanskje litt overdrevent, men vi hadde en som gjerne gjorde seg ut når han spiste. Og ville ha mat etter bleieskift... (og ble rød bare vi tenkte tanken på om han hadde mer å komme med før vi gikk og byttet....)
 
De 12 er for og teste det ut [8D] 
Så er det noe for meg så kjøper jeg flere fra bleieboden [:D] 
Har funnet ut at bleieboden har kortest leveringstid, bestillte
bleier på søndag og fikk de i posten på onsdag !
Er et få tall av butikker som kan matche det altså[:D] 
 
Må også si at jeg ser på brettebleier som nei nei bleier[:-] 
Ikke noe negativt for dere som bruker det altså, men tror
ikke brettiser er noe for meg eller sambo[8D] 
men trenger jeg brettiser så har sviger mor 22 år gamle
brettebleier som hun prøver og prakke på meg [X(]
 
Begynte og tenke idag, hva skjer om man har for lite innlegg i tøybleien ?[:-] 
Og, hva om man kun bruker nyfødt innleggene i begynnelsen? at man har 2
nyfødt innlegg istedenfor og bruke di svæææære innleggene[:-] 
De største innleggene syns jeg er litt vel store til den minste str på lommebleien[:-] 
 
ORIGINAL: Someeone

Begynte og tenke idag, hva skjer om man har for lite innlegg i tøybleien ?[:-] 
Og, hva om man kun bruker nyfødt innleggene i begynnelsen? at man har 2
nyfødt innlegg istedenfor og bruke di svæææære innleggene[:-] 
De største innleggene syns jeg er litt vel store til den minste str på lommebleien[:-] 


Hvis man har for lite innlegg i bleien får man lekkasje, men det skjedde aldri her da snuppa var spedbarn. Skal litt til at de klarer å tisse så mye at bleien ikke klarer å holde på det. Nå som snuppa vår er over ett år har det skjedd av og til hvis hun drikker veldig mye og vi ikke skifter i tide, men det er jammen ikke ofte vi har opplevd det.

Vi brukte kun ett mikrofiberinnlegg i lommebleien hele det første halvåret (minst) og hadde aldri lekkasjer. Brukte de små innleggene helt til vi forlenget bleiene så de store passet uten at vi måtte brette dem. Når hun begynte å tisse så mye at det var for lite med ett innlegg (tror det var rundt 8-10mnd) supplerte vi med enten ett ekstra mikrofiberinnlegg eller et bambusinnlegg.
 
fleece? Mener du mikrofiber? Fleece holder jo ikke på noe.

Har du for lite, så lekker det. Da oppdager du det, og putter mer i neste gang. Problem solved.
 
ORIGINAL: *Stella*

fleece? Mener du mikrofiber? Fleece holder jo ikke på noe.

Har du for lite, så lekker det. Da oppdager du det, og putter mer i neste gang. Problem solved.


Ja, sorry! Mikrofiber! [:D]
 
Dytter litt jeg. Syntes jeg så noen nysgjerrige herfra inne på en av bleietrådene på Generelt.
 
Opp opp
 
Jeg GLEDER meg til og ta i bruk mine tøybleier,
men så tror jeg jeg har lest at om babyen ikke bajser
i lommebleiene så kan man bare bytte innlegg er deg
noe som stemmer ? også har jeg 16 nyfødt innlegg
(2 i hamp, og resten microfiber) og 13 vanlige "tykke"
innlegg i microfiber, er det nok ? 
Også en ting til[8D] Har vært på ei norsk side der man kunne
kjøpe pakketilbud med ensfarga bleier og med mønster på,
noen som vet hvilken side det er ? [:-]
 
Det er ikke vanlig å bare bytte innlegget i lommebleier. Det er nok gjennomførbart, men mer vanlig i "2i1" løsninger (også kalt ai2 (all in 2))

Med brettebleiene brukte vi sprerrelaget, da f.eks altså et PUL-trekk omigjen, men byttet bleien inni, men det er mer to separate deler da, f.eks itti bitti snap-in bleier er en sånn er du kan kneppe ut et innlegg og inn et nytt. I praksis har jeg ikke kjøpt flere innlegg pr trekk enda, men særlig fordi innleggene tørker seeeeent i forhold til bleietrekket ville jeg absolutt gjort det til en liten baby, tenker jeg.

Men med lommebleier ligger innlegget inni lommen. Det går nok, men du må da stappe inn et nytt innlegg i en lomme hvor "oversiden" er tissevåt. DET gidder ikke jeg, slenger bleien i posen som den er, og tar ny.

f.eks apple cheeks (staves kanskje ikke helt sånn) kan brukes enten som lommebleie eller ai2 ved at du kan legge innlegget utenfor lommen, slik at det i praksis er et innlegg i et sperrelag, og derved kan du lettere bytte innlegget uten å bytte bleietrekket. Det fungerer bare dersom man ikke har mikrofiberinnlegg, MF skal ikke mot huden, det blir vondt og sårt, det er grovt. (Tørk støv med en mikrofiberklur i hele huset og kjenn på fingrene dine etterpå, de er tørre og sår. Det vil du ikke utsette babystumpen for)
 
Jeg ville nok også byttet hele bleien, man får jo ikke tatt ut innsiden av bleien som det jo blir tiss i [;)]
 
Da lurer jeg på en ting til [8D] Føler meg teit her nå,
Men hiver dere hele lommebleien i med innlegg til vask ?
Eller tar dere ut alle innlegga først ? [:o]
 
Jeg tok de ut før jeg puttet bleiene i dunken, men det kan du sikkert gjøre som du vil med. Snap in one bleiene kommer jeg sikkert bare til å hive inn som de er og bare kneppe av innleggene når bleiene skal henges til tørk.

For de som er interessert i tøybleier så gir Tøybleiemamma to be bort en tb i bloggen sin:
http://toybleiemamma.blogspot.com/2010/10/kongebla-giveaway.html

For de som er medlem på TettInntil så er det 10 % rabatt på alt hos Bleieboden ut denne uken når man oppgir en kode.
 
Back
Topp