Influensavaksine?

FørstgangsPrøver32

Andre møte med forumet
Har dere tenkt å ta influensavaksinen? :happy:
Jeg er litt usikker på om jeg skal ta den. Har aldri tatt influensavaksine før og føler jeg er i god form og har godt immunforsvar, så tenker jo selv at det skal litt til at jeg blir alvorlig syk, men er kanskje lurt å ta vaksinen likevel som gravid? :happy: Hva gjør dere?

Jeg har tatt den. Det har vært flere tilfeller med friske, unge gravide som har blitt alvorlig syke, derav bl.a. havnet på intensiven på grunn av alvorlig respirasjonssvikt på grunn av influensa. Husk at immunforsvaret er moderert under graviditeten, altså nedsatt for å tolerere et annet menneske som vokser inni deg. Du er dermed i risikogruppen selv om du i utgangspunktet er ung og frisk. Det gir i tillegg beskyttelse til babyen når den blir født

Jeg skal ta den asap. Den er godt utprøvd og forskning viser at influensa kan ha negativ påvirkning på barnet i magen i enkelte (sjeldne) tilfeller. Covid vaksinen derimot, holder jeg meg unna.

Jeg tar både influensa og covid. Datteren min er i risikogruppe, og jeg jobber med folk i risikogruppe. Og jeg orker ikke tanken åpen runde influensa- fy flate så grusomt det er! Har ennå ikke fått tilbake ordentlig lukte- og smakssans etter covid i fjor heller, så vil helst slippe ny runde der.

Jeg tok den på onsdag. Har hatt influensa før og det er det værste jeg har vært borti. Ønsker det virkelig ikke i svangerskapet

Jeg har tatt den. Følger anbefalingene. Vurderer også vaksine mot kikhoste siden den beskytter baby 6 mnd etter fødsel og de er så sårbare den første tiden.

Jeg tok den på torsdag Jeg har aldri før hatt influensa, men har forstått at gravide kan bli veldig dårlig av influensa i svangerskapet.
Jeg tenker også å ta oppfriskning av covid-vaksina i begynnelsen av desember.

Aldri tatt og ikke tenkt til å ta nå heller :) Det skal nok mye til for å bli alvorlig syk, selv om man er gravid

Har også tatt influensavaksinen og skal ta covidvaksine så fort jeg får mulighet. Er allerede i risikogruppe, så det er en no-brainer for min del :happy:

Tok begge i går, på det lokale kjøpesenteret. SÅ deilig å få tatt begge på likt i stedet for å styre med å vente en uke i mellom og alt det der. Ganske øm og støl i covid-armen, merker nesten ikke noe i influensa-armen :confused005 Og var helt fin i går kveld.

Back
Topp