Noen som vet om det er noe som taler for eller i mot å ta influensavaksinen når man driver med forsøk? Har tilbud om å ta den i november, skal ha innsett i desember.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok den i fjor rett før jeg skulle starte med forsøkNoen som vet om det er noe som taler for eller i mot å ta influensavaksinen når man driver med forsøk? Har tilbud om å ta den i november, skal ha innsett i desember.
Så bra. Da skal jeg høre på fredag ved innsettJeg var nettopp hos lege og spurte om dettehun fant på sine lege nettsider at i 2-3 trimester så var det anbefalt alle å ta den. Men at det også gikk fint i 1 trimester (spesielt da om man hadde andre forutsetninger til at den var viktig å ha).
Men fikk også beskjed om å spørre gynekologen/legen jeg gikk til ved ivf om hva jeg burde og ikke![]()
Så braJeg spurte legen på klinikken i porsgrunn forrige uke. Han sa det ikke var noe problem. Jeg stimulerte da og har uttak denne uka.
Det er jo ikke sånn at helsemyndighetene sier at alle SKAL ha, men enkelte grupper anbefales veldig å ta vaksinen, og da er gravide i 2. og 3. trimester en av de gruppene. Som helsepersonell er jeg så heldig at jeg får vaksinen, jeg også!
Redigert: glemte å si at jeg tok influensavaksina forrige uke![]()
Jeg anbefaler sterkt å se denne videoen av Wasim Zahid, der han også forklarer hvorfor influensavaksine ikke er anbefalt i 1. trimester. Det han sier er at det ikke er noen grunn til å ikke ta den da, men at den ikke anbefales for å unngå at det skapes en idé om at influensavaksine forårsaker spontanabort.
https://www.youtube.com/watch?v=Jbfpq98zJ5I&list=PL3Aq7vcJEbRs-W_EZcz2Q-zE47YOvhseA&index=18&t=0s