Influensavaksine?

Kometen

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Hei! Det anbefales jo å ta influensavaksine i 3.trimester. Skal dere ta? Og når er termin? Tenker litt sånn, er det «vits» når vi går gravide så kort tid inn i influensasesongen? :anyone

Jeg skal ta den. Har termin 27. Nov. Da er både jeg og baby bedre rustet til influensasesongen.

Pleier ikke å ta influensa vaksine til vanlig, og tar det ikke nå som jeg er gravid heller!

Ja, tenkte å ta den. Leste at den pleier å komme i uke 40, og da går sykmeldingen min ut så passer bra.

Jeg har ikke tenkt tanken engang før jeg så denne tråden :wideyed: Men tror ikke jeg skal ta den. Har ikke gjort det noen gang før, så.....

Det tenkte ikke jeg på heller o_O
Har ikke tatt den før, men skal vurdere å ta den i år. Jeg pleier ikke å bli syk, men det passer veldig dårlig i vinter. Samboer har praksis og eksamener, og med en 3 åring i bhg er vi sikkert litt mer utsatt en vanlig :yuck:

Jeg pleier ikke å ta influensavaksine, så skjønner ikke hvorfor jeg skulle begynne nå o_O

Dere som ikke skal ta: hvorfor? :)

Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ta den?:) Ikke sånn at jeg ligger ut med influensa hvert år.. Det hører til sjeldenthetene.

• Liker
Reactions: CS
Var hos legen idag og han spurte om jeg ville ta vaksinen. Jeg svarte nei før han fikk stilt spørsmålet ferdig :stop:

Men jeg har jo ikke no grunn til å si nei utenom at jeg ikke har hatt influensa på flere år (bank i bordet)

Han fortalte "godene" ved å gjøre det mtp på baby. Og at jeg skal jo tross alt inn på et sykehus hvor det er syke mennesker o_O

Plutselig ble valget vanskelig... Bleh..
Klarer ikke ta stilling til det nå.. sa jeg skulle tenke på det til neste gang vi møtes :cool:

Fikk influensa ifjor som utviklet seg videre til bakterieinfeksjon i lungene. Var skikkelig skikkelig syk, så jeg tar den i år [emoji4]

Skal ta den :signs004

Spurte jordmor sist jeg var der og det hadde hun visst glemt å si. Viktig både for mor og baby

Jeg tenkte å ta den, det eneste kjipe er at den blir levert her i uke 42 eller 43, og min termin er i uke 44, så håper jeg rekker det. Babyen er og beskytta første 6 mnd, i tillegg til at bare tanken på influensa med en liten slår meg helt ut.

Hadde ikke planlagt det før jordmor anbefalte det i går... [emoji28] er veldig usikker

Jeg skal spørre om det neste gang jeg har legetime. Tror nok jeg vil føle meg tryggere etter jeg har tatt den. Er ikke så nervøs for å få influensa selv, men er greit å beskytte pjokken tenker jeg.

Hadde ikke tenkt på den før jeg så denne tråden, spurte jm når jeg var på kontroll i går. Absolutt anbefalt, men hun var usikker på når den var tilgjengelig. Så jeg gikk rett på legekontoret og spurte, den var tilgjengelig fra uke 43. Sa at d ble litt i seneste laget siden jeg hadde termin rundt da, visste seg dog at dem hadde den inne og kunne gjøre unntak, så jeg tok den i går[emoji5]
Kan ikke huske om jeg har hatt influensa noen gang, og bruker ikke ta vaksine, men tenker på lille og at vi tross alt har en 2-åring i bhg. Da var valget enkelt likevel[emoji4]

Har avtale med legekontoret at jeg kan komme innom på mandag og ta den :happy:

Har heller ikke tatt den før, og kan ikke huske sist jeg hadde influensa. Men har også barnehagebarn nå, og føler vi derfor er ekstra utsatt. Ser også for meg at det blir fryktelig slittsomt med to små og influensa om man er så uheldig å få det.

Så skal jeg få samboer til å ta den også ;)
Han blir ordentlig manne-syk når han blir syk, og får alltid alt som går :hungover:

Back
Topp