Influensavaksine?

Både jeg og samboeren min skal ta influensavaksine. Aldri tatt den før, men etter å ha lest rundt på nettet (www.fhi.no) virker det fornuftig for oss.
 
Vaksinen er tatt:happy: Helt klart det mest fornuftige for meg. For det første er lillemor også beskyttet de første 6 mnd og kan jeg gjøre noe for å unngå sykdom hos henne gjør jeg det. I tillegg ville det vært helt pyton å ligge 14 dager rett ut med influensa midt oppi oppstart av amming og våkenetter. Nei, valget meget enkelt. Merket ingenting etter vaksinen :)
 
Jeg tok influensavaksinen denne uken, vi får den jo til og med gratis nå som vi er gravide :) Husk, den beskytter også barnet inntil 6 mnd og babyene våre fødes jo midt i influensasesongen :)

Som gravide har vi ikke økt risiko for å få influensa, men det er litt økt risiko for komplikasjoner grunnet endringer i immunforsvar, hjerte- og lunger. Vi er mest utsatt sent i svangerskapet og i postpartum perioden (som blir midt i sesongen for oss!). Helsedirektoratet anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å ta vaksinen på grunnlag av forskning som viser beskyttende effekt for mor og foster, og fravær av risiko for alvorlige komplikasjoner. Så hvorfor ikke bare ta den?

Hilsen 3. gangs gravid og nesten-lege som alltid tar influensavaksinen ;-)
 
Jeg tok influensavaksinen denne uken, vi får den jo til og med gratis nå som vi er gravide :) Husk, den beskytter også barnet inntil 6 mnd og babyene våre fødes jo midt i influensasesongen :)

Som gravide har vi ikke økt risiko for å få influensa, men det er litt økt risiko for komplikasjoner grunnet endringer i immunforsvar, hjerte- og lunger. Vi er mest utsatt sent i svangerskapet og i postpartum perioden (som blir midt i sesongen for oss!). Helsedirektoratet anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å ta vaksinen på grunnlag av forskning som viser beskyttende effekt for mor og foster, og fravær av risiko for alvorlige komplikasjoner. Så hvorfor ikke bare ta den?

Hilsen 3. gangs gravid og nesten-lege som alltid tar influensavaksinen ;-)

Jeg fikk den ikke gratis, men 160 kr er det verdt ;)
 
Jeg tok influensavaksinen denne uken, vi får den jo til og med gratis nå som vi er gravide :) Husk, den beskytter også barnet inntil 6 mnd og babyene våre fødes jo midt i influensasesongen :)

Som gravide har vi ikke økt risiko for å få influensa, men det er litt økt risiko for komplikasjoner grunnet endringer i immunforsvar, hjerte- og lunger. Vi er mest utsatt sent i svangerskapet og i postpartum perioden (som blir midt i sesongen for oss!). Helsedirektoratet anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å ta vaksinen på grunnlag av forskning som viser beskyttende effekt for mor og foster, og fravær av risiko for alvorlige komplikasjoner. Så hvorfor ikke bare ta den?

Hilsen 3. gangs gravid og nesten-lege som alltid tar influensavaksinen ;-)
Så heldig du er som får den gratis. Jeg betalte 200 tror jeg. :) Men vel verdt det om jeg slipper unna:)
 
Jeg tok den i dag :) betalte 140,- er massevaksinering i byen denne uka. Gjør det av samme grunn som de andre som velger å ta den: først og fremst fordi den beskytter den lille - men også for egen del som skal være oppegående nok til å ta meg av hen. Spesielt mtp at vi har et barnehagebarn. Følger myndighetenes anbefalinger og føler at det er trygt :)
 
Snakket med jordmor i dag og hun sa det var bra og ta den og at det ikke var for sent. De starter med vaksinen 1. November her og jeg har termin 14.november.
 
Har tatt både for min og mini sin del:happy:
 
Back
Topp