Jeg jobber som sykepleier og vi får den gratis på jobb. Jeg har ikke tenkt å ta den. Sjansen for å få influensa er i grunn liten da jeg har jobbet i 10 år i yrket og aldri fått den. Tok heller ikke sist og fikk heller ikke anbefalt den da jeg er heller ikke i risikogruppen til tross for redusert nyrekapasitet. Har aldri vært plaget med astma eller lignende heller Har i grunn et veldig godt immunforsvar og ser derfor ikke grunn til å ta den
Irriterer meg litt over at folk tror og sier at de har influensa sånn annenhver gang de er forkjøla [emoji12] det er «vanlig» å ha influensa 1-2 ganger i 10-året og det er langt ifra en forkjølelse og litt feber [emoji85]
Enig med deg angående den irritasjonen. At folk tror forkjølelse er influensa. Jeg har flere kraftige forkjølelser i året. Men har hatt ordentlig influensa 2 ganger de siste årene. Jeg ser derfor på det som en reell risiko å bli smittet av det, og som gambling å ikke ta vaksina. Skulle ønske jeg kunne vaksinere meg mot forkjølelse også. jeg hadde feber fredag-mandag, nå hoster jeg masse, har veldig vond hals, er supersnørrete og lyssky og må være på er mørkt rom. Sånn har jeg det flere uker hvert år. Utrolig kjipt... (og mangler ingenting av vitaminer eller mineraler... har testa alt)