Influensavaksine?

Jeg skal egentlig ta den i morgen, men tror ikke jeg får lov så pottetett og forkjøla jeg er
Nei, det får du nok ikke. Vent til du er bedre.

Jeg har også tatt den. Ble så smått hoven og rød på stikkstedet en ukes tid og det klødde litt. Ellers ingen bivirkninger :)

Jeg har tatt den. Ble litt rød på stikkstedet dagen etter men det var ikke vondt. Jeg har ikke merket noenting utover det.

Jeg har også tatt den. Er litt rød og innimellom klør stikkstedet litt. Ellers ingen bivirkninger. Yay! :)

Hmm , jordmor og legen har ikke nevnt at jeg bør ta den :bored: Jobber i helseyrket, så burde jo i grunn gjort det, og har ikke så lyst til å få influensa - spesielt ikke når jeg er gravid :wtf:
Får høre med jordmor neste gang jeg skal bort dit :happy:

Jeg har fått anbefalt den av fastlegen min, men er skeptisk pga bivirkninger. Er også skeptisk siden jeg deler blodbane med fosteret og at det dermed får "voksendose". Fastlegen min fortalte at det ikke er levende virus som sprøytes inn (som er vanlig ved andre vaksiner), men at det er et stoff som går på immunsystemet.

Tok den altså ikke i går, og er fortsatt litt i tenkeboksen på om jeg skal ta den på neste sv.skapskontroll.

Det du sier her er feil. Det er alltid et svekket eller helt ødelagt virus/bakterie, uannsett vaksine. Ikke en frisk, levende en. Da hadde du blitt syk. Vaksinen er som sagt et ødelagt virus eller en bakterie som blir tilført kroppen din, og dette fører igjen til at kroppen din danner antistoffer mot det spesifikke viruset/bakterien samt at de hvite blodcellene blir «aktivert». Dette er tilfellet med alle vaksiner.

Det er ikke farlig verken for deg eller barnet pga vaksinen. Det som er farlig er om du dropper det. Det er naivt å tro at du er fornuftig dersom du lar være å ta den.

Last edited:
Det du sier her er bare SÅ feil. Det er ALLTID et svekket eller helt ødelagt virus/bakterie, uannsett vaksine. Ikke en frisk, levende en. Da hadde du blitt syk. Vaksinen er som sagt et ødelagt virus eller en bakterie som blir tilført kroppen din, og dette fører igjen til at kroppen din danner antistoffer mot det spesifikke viruset/bakterien samt at de hvite blodcellene blir «aktivert». Dette er tilfellet med alle vaksiner.

Det er ikke farlig verken for deg eller barnet pga vaksinen. Det som er farlig er om du dropper det. Det er naivt å tro at du er fornuftig dersom du lar være å ta den.
Bra du forklarer! :)

Jeg skal ta den på mandag. Ble litt redd for at jeg var forseint ute siden jeg har vært i dårlig form denne uken, men virker som om det bare var en lett forkjølelse :)

Da har jeg også tatt den. Får se om det blir noen bivirkninger etter hvert! Deilig å ha gjort det. Vaksinen var visst akkurat kommet hit. Trodde jeg var sent ute.

Jeg tok den i går:) jobber på st Olav, så var på bedriftshelsetjenesten og tok den, og det var faktisk jm som satt den. Hun sa det var spesielt viktig siden vi faktisk har termin rundt når influensaen er på topp:)

Jeg tok vaksinen for et par uker siden.
Veldig ufarlig å ta i forhold til andre vaksiner, og ingen bivirkninger for min del :)

Jeg anbefaler deg å ikke søke svar om bivirkninger på et forum! Det er kun kvalifisert helsepersonell som bør uttale seg om det og ikke en masse bekymra forumsdamer ;) Da får man fort feilinformasjon og subjektive opplevelser og forestillinger som ikke alltid stemmer! Bare et tips! :) men jeg har tatt den og merket ingenting!

Jeg anbefaler deg å ikke søke svar om bivirkninger på et forum! Det er kun kvalifisert helsepersonell som bør uttale seg om det og ikke en masse bekymra forumsdamer ;) Da får man fort feilinformasjon og subjektive opplevelser og forestillinger som ikke alltid stemmer! Bare et tips! :) men jeg har tatt den og merket ingenting!
Takk for tips :) men fikk spurt jm sist jeg var der og hun sa det samme som de fleste her inne også har sagt, at det ikke skal bli noe særlig bivirkninger av den :) Hun Selv tok vanligvis Ikke vaksiner, men at de ansatte på Helsestasjonen ble beordret Til å ta den :)

Jeg fikk tatt den idag, puh! Litt hodepine og smerter ved innstikket men ellers bra :p

Back
Topp