Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan noen fortelle hva bivirkningene på influensavaksinen er når man er gravid?er det noe som helst sjanse for at noe kan skje med baby?
Jeg er skeptisk til vaksinen, men er også skeptisk til influensasesongen selv om jeg veldig sjeldent er syk![]()
Men til dere som skal ta den, hvem har anbefalt det?legen? For ingen har nevnt noenting til meg om dette. Med frøkna hørte jeg aldri noe om dette her, og hun ble født i april. Så var jo i sesongen da også, da jeg gikk gravid![]()
Men til dere som skal ta den, hvem har anbefalt det?legen? For ingen har nevnt noenting til meg om dette. Med frøkna hørte jeg aldri noe om dette her, og hun ble født i april. Så var jo i sesongen da også, da jeg gikk gravid![]()
TakkJeg skal ikke ta den, vaksinen gir beskyttelse hos 50-80 % av de vaksinerte. Så helt sikker blir man ikke.
Det er ikke helt enkelt å finne ut hvilken vaksine det er gravide får i Norge, men tror det kan være denne (bivirkninger i punkt 4): https://www.felleskatalogen.no/ir/medisin/pasienter/pil-fluarix-glaxosmithkline-559165
Noen som vet når det er mulig å ta influensavaksinen? Har den kommet nå eller kommer den senere på høsten?![]()
Ok, takk! I og med at vi bor i omtrentlig samme del av landet antar jeg at det samme gjelder her også. Da skal jeg ikke stresse med det på et par ukerLegen min sa den kom i oktober-ish. Vi skulle nærmere på det neste gang jeg skal dit (9. oktober)Den hadde i hvert fall ikke kommet da jeg var der for et par uker siden.
Legen min sa den kom i oktober-ish. Vi skulle nærmere på det neste gang jeg skal dit (9. oktober)Den hadde i hvert fall ikke kommet da jeg var der for et par uker siden.
Legen min sa den kom i oktober-ish. Vi skulle nærmere på det neste gang jeg skal dit (9. oktober)Den hadde i hvert fall ikke kommet da jeg var der for et par uker siden.
jeg er å veldig skeptisk til de influensavaksinene, tenker derfor ikke ta den, har ikke tatt den de andre svangerskapene heller
Jeg er også skeptisk... men fastlegen min er veldig på at jeg må ta den [emoji849]
Jeg var også veldig skeptisk sist gang, så forhørte meg med både fastlege, jordmor og leste meg opp på helsedirektoratet(?) sine sider og alle anbefalte den, så da tok jeg den. Kommer også til å ta den denne gangenjeg er å veldig skeptisk til de influensavaksinene, tenker derfor ikke ta den, har ikke tatt den de andre svangerskapene heller