Influensavaksine

Husk at influensavaksinen er for babyen sin del også, den har virkning opptil 6 mnd etter at babyen er født :)

Ringte idag og forhørte meg :) hun i skranken hadde lite peiling, men fikk telefon nå om at jeg skulle komme neste uke.. så da blir det til å ta den. Men hvordan blir det når jeg allerede er forkjølet? Glemte å spørre og nå er kontoret stengt

Legen min mente at det er for tidlig å ta vaksinen på første legekontrollen. Da er jeg 13+3 (både el og ultralyd "bekreftet" antall uker).

Har dere også fått beskjed om at det er for tidlig å ta vaksinen i uke 13?

Legen min mente at det er for tidlig å ta vaksinen på første legekontrollen. Da er jeg 13+3 (både el og ultralyd "bekreftet" antall uker).

Jeg fikk beskjed om å komme i neste uke.. da er jeg i uke 13.

Vaksinen skal tas etter uke 12.
Skal ta neste tirsdag :)

Helst mellom veke 12 og 15 ble sagt til meg..

Anbefaler alle å ta vaksinen. Her ligger jeg på 9.dagen med heftig influensa. Har ikke sovet mer enn 1,5 time sammenhengende en eneste dag eller natt. Hoster til jeg spyr, konstant hodepine, ingen matlyst... går ofte på do for å unngå uhell når hostebygene kommer. Feberen kommer og går og stemmen forsvant tirsdag... :-/
Crp'n var altfor høg og måtte til med pencillin og paracet. Ikke kult i det hele tatt .. :-(

Tenker å ta vaksinen :-) skal til legen neste uke og skal ta det opp med henne da og høre hva hun mener :-)

Anbefaler alle å ta vaksinen. Her ligger jeg på 9.dagen med heftig influensa. Har ikke sovet mer enn 1,5 time sammenhengende en eneste dag eller natt. Hoster til jeg spyr, konstant hodepine, ingen matlyst... går ofte på do for å unngå uhell når hostebygene kommer. Feberen kommer og går og stemmen forsvant tirsdag... :-/
Crp'n var altfor høg og måtte til med pencillin og paracet. Ikke kult i det hele tatt .. :-(

Uff, masse god bedring!

Nei huff! Masse god bedring!

Jeg vet ikke ennå, tok ikke forrige gang jeg var gravid det var i 2013. Da mente faktisk både lege og jordmor at det ikke var en god ide, at den var dårlig testet ut og at det var risiko for bivirkninger både for mor og foster. De var skremmende samstemte:( Jeg har ingen egen "mening" om dette for jeg har ingen medisinsk kompetanse på området og blir litt usikker når de som skal vite best er imot... Skal diskutere det med den nye legen 16/11:)

Tok ikke sist jeg var gravid, men vurderer det nå. Er allergisk mot egg så må drøfte det litt ekstra. Min forrige lege frarådet meg på grunn av min eggallergi. Men er usikker på hvor tøff allergi man skal ha for at det frarådes. Legene tør ofte ikke å ta sjansen (forståelig nok) så føler at de fraråder uansett.

Selvfølgelig skal jeg ta vaksinen når jeg er gravid :)

Huffameg, dette høres ikke noe godt ut :( God bedring, så får vi håpe medisinene hjelper deg fort :)

Noen som vet om immunforsvaret blir dårligere når man er gravid? Jeg har aldri vært så mye syk som nå :(

Huffameg, dette høres ikke noe godt ut :( God bedring, så får vi håpe medisinene hjelper deg fort :)

Noen som vet om immunforsvaret blir dårligere når man er gravid? Jeg har aldri vært så mye syk som nå :(
Litt usikker, men mener å ha lest at immunforsvaret settes litt ned hvertfall i starten slik at kroppen ikke skal støte ut egget som har festet seg :) Selv er jeg også sjeldent dårlig, men ble forkjøla rett etter egget var festet :P

Back
Topp