M
Mamma_Lillemor
Guest
Tok den for flere uker siden,noe jordmor syntes var veldig bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du får ikke influensa av vaksinen, men kan få liknende symptomer. Dette er fordi vaksinen ikke inneholder levende virus, så det du kjenner er kroppens immunreaksjon, ikke virus som angriper kroppen. Men det kan absolutt være slitsomt nok det altså, man kan kjenne seg dårlig, selv om det et sjeldent at det varer mer enn et døgn. Men det er altså ikke influensa og dermed ikke skadelig for baby og med miniskul sjanse for å utvikle seg til alvorlig sykdom slik tilfellet kan være ved influensasykdom nærmere terminJeg har ikke tenkt å ta den, det er ikke fordi jeg er motstander av vaksiner eller noe lignende. Jeg vil selvfølgelig at barnet mitt skal vaksineres med de vanlige vaksinene. Grunnen til at jeg ikke vil ta influensa vaksinen er at den eneste gangen jeg har fått influensa i hele mitt liv, var etter at jeg tok influensa vaksine og vil ikke risikere det igjen.
Store studier er gjort i Norge og i USA (hvor influensavaksine har blitt gitt til gravide mye lenger enn her) og det er ikke påvist fosterskade. Derimot har man funnet et betydelig høyere antall dødfødsler hos gravide som fikk influensa enn hos gravide som var vaksinert. Folkehelseinstituttet forsker også nå på andre senskader hos barn hvor mor fikk influensa i svangerskapet. Skjønner ikke at man tør å ta valg på vegne av sin egen og sitt barns helse på grunnlag av "hørte noen som trodde at" heller enn offentlige, godt dokumenterte råd!Nei, skal ikkje ta den.. Høyrde ei på jobb sa når me snakka om det, at dattera hennas hadde fått ein unge som var blitt hjerneskada, å dei lurde på om d va influensavaksina som hadde gjort det.:/
Må si meg enig i det. :/Store studier er gjort i Norge og i USA (hvor influensavaksine har blitt gitt til gravide mye lenger enn her) og det er ikke påvist fosterskade. Derimot har man funnet et betydelig høyere antall dødfødsler hos gravide som fikk influensa enn hos gravide som var vaksinert. Folkehelseinstituttet forsøker også nå på andre senskader hos barn hvor mor fikk influensa i svangerskapet. Skjønner ikke at man tør å ta valg på vegne av sin egen og sitt barns helse på grunnlag av "hørte noen som trodde at" heller en offentlige, godt dokumenterte råd!