Skal du ta Influensavaksine? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Såvidt jeg har forstått er det ulik praksis rundtomkring. Det beste er å ringe legekontoret og høre med dem hvordan de gjør det. Jordmødre kan også sette den såvidt jeg har forstått. Jeg tenker å ta den i forbindelse med neste svangerskapskontroll. Det jeg må finne ut av er om jeg selv må hente ut vaksinen eller om de har den tilgjengelig på helsestasjonen..Dette er det ingen som har nevnt for meg. Fikk et barn i Oktober i fjor, og ingen sa noe da heller. Merkelig. Men det er vel bare å bestille en time hos fastlegen?
Har lege/jordmor nevnt dette for dere eller har dere tatt det opp selv?
Jeg har aldri tatt influensavaksine, og det har heller aldri blitt nevnt i forbindelse med graviditet. Har et desemberbarn fra før.
Der er nok min lege litt unik. Hun kommer med masse gode råd "utenom"Jeg har twitter, og det var vel der jeg så det først gjennom FHI. Legen min snakker aldri om vaksiner, med mindre jeg tar det opp selv. Her er den nyeste nyheten angående influensavaksinen: http://www.fhi.no/eway/default.aspx...ntent_6496=6178:116083:25,6567:0:6562:1:::0:0 og en annen om hvorfor gravide bør vaksineres http://www.fhi.no/eway/default.aspx...7109&Content_6505=6272:104460::0:6273:9:::0:0
Ellers tror jeg de fleste er prisgitt jungeltelegrafen og egen nysgjerrighet for å få vite ting.. Jeg har selv aldri fått presentert matråd eller noe annet som er "viktig" som gravid å vite via min lege eller jordmor, men her på forumet har jeg fått info om sånne ting.
Jeg spurte jordmor når jeg var på kontroll og da fikk jeg et skriv fra fhi. Hun mente jeg burde få tatt den så fort som mulig og nå er den tattHar lege/jordmor nevnt dette for dere eller har dere tatt det opp selv?
Jeg har aldri tatt influensavaksine, og det har heller aldri blitt nevnt i forbindelse med graviditet. Har et desemberbarn fra før.
Håper det gikk greit med degDa sitter jeg på vaksinasjonskontoret og venter på vaksinen #sprøyteskrekk![]()
Håper det gikk greit med deg
Jeg merka knapt at de stakk of det gikk veldig fort.
Godt at du fikk tatt den taGikk veldig bra!Hihi men jeg er så pysete, syntes det var "kjempevondt"
![]()