Influensavaksine?

Er veldig i tvil om jeg skal ta den, Folkehelseinstituttet anbefaler det jo...

Men influensaen har ikke kommet enda, så tror ikke noen kan ha hatt den enda :) influensaen kommer ikke før mellom desember og februar og er i en tidsbegrenset periode så vidt jeg vet, den har en fast "rute" den tar hvert år gjennom landene. Men man kan jo få forkjølelse med influensaliknende symptomer utenom. :)

Tenker litt på når de små kommer så vil man jo ha antistoffer som den lille får gjennom melka hvis jeg tar vaksina, hvis ikke vil også de være ubeskyttet...

Har ikke fått spørsmål om det eller tenkt over det før nå, så vet ikke...
Tror ikke det, men jeg er mye dårlig pga lavt stoffskifte så hadde kanskje ikke vært dumt...

Vi får tilbud om den på jobben, men jeg har ikke tatt den. Kommer heller ikke til å ta den og tok den heller ikke i de to forrige svangerskap. Ser ikke behovet når jeg anser meg selv med normal frisk helse og er mer redd for bivirkningene man hører om.

Vi har fått tilbud om å ta den gjennom jobben og jeg kommer nok til å benytte meg av tilbudet. Har ikkje hatt influensa siden barneskolen men typisk at jeg skulle fått det nå..

Jeg har tatt den nå. Det har blitt gitt til gravide i flere land inkl. USA i mange år. Jeg valgte å stole på legen min og de som forsker på dette. Man er i risikogruppen når man er gravid. Dere kan lese om det på Folkehelseinstituttet hvis dere vil :-)

Jeg har aldri tatt vaksinen før, og kommer heller ikke til å gjøre det. Har ikke fått tilbud heller, og egentlig ikke tenkt over det før nå.
Mer skeptisk til selve vaksinen, enn det å skulle få influensa. Influensa har jeg hatt før, og ser bare på det som en kraftig forkjølelse. Både jeg og babyen har nok et tipp tipp immunforsvar (satser jeg på) ;p

Tror ikke jeg kommer til å ta den. Går jo mye hjemme, og jobber hjemmefra. Men får høre med JM hva hun sier på neste time.

Har ikke tatt den, å kommer ikke til å ta den..anser meg for å ha ett godt immunforsvar da jeg sjelden er syk:)

Har tenkt å ringe JM til uka og høre hva hun sier...

Back
Topp