Influensavaksine

Både min fastlege og lege på sykehuset ville jeg ikke jeg skulle ta den. Spurte hvorfor og de hadde hatt endel gravide med bivirkninger i løpet av årene. Jeg synes det er litt skummelt.

Både min fastlege og lege på sykehuset ville jeg ikke jeg skulle ta den. Spurte hvorfor og de hadde hatt endel gravide med bivirkninger i løpet av årene. Jeg synes det er litt skummelt.
Oi, sa de hva slags bivirkninger? Jeg tenkte jeg skulle høre med fastlegen min på onsdag, når jeg skal på kontroll. Jeg vurderer å ta den, for er redd for å risikere å skade den lille om jeg skulle være så uheldig å få influensa.

Har ikke planer om og ta den. Legen nevnte heller ikke dette når jeg var der på onsdagen.. har aldrig tatt noen av influensa sprøytene...

Hei!

Risikoen for dødfødsel dersom man får lungebetennelse i 2 og 3 trimester er større, lungekapasatiteten vår er dårligere mot slutten pga press og vi gravide kan dermed få ett dårlig utfall med tanke på lungebetennelse. Siden vi mistet vår datter for ett år siden, risikerer vi ikke dette igjen. Jeg tok kontakt med sykehuset. Jordmor snakket med tre ulike overleger som anbefalte oss å ta den. Dagen etter snakket jeg med min fastlege og hun ville også at jeg skulle ta denne sprøyten og hun var klar på at den ikke ville skade barnet mitt i magen. Jeg er ingen forsker eller lege, derfor kan ikke jeg gjøre annet enn å følge FHI, overlegene og allmennlegen min.

Dere som ikke vil ta influensavaksinen, hva er grunnen til dette? Jeg sliter litt med å finne mye negativt skrevet om det å ta vaksinen mens man er gravid, så foreløpig har jeg tenkt til å ta den

Oi, skal kanskje ta den idag :0

Da var den satt. Gadd ikke vente på at jobben skulle få den så var jeg til fastlegen å tok den

Jeg tok den i går.

Synes det er rart at så mange leger og jordmødre bare overser råd fra Folkehelseinstituttet. Min jordmor oppfordret sterkt til å ta vaksinen, det samme gjorde fastlegen min.

Jeg tok den i går.

Synes det er rart at så mange leger og jordmødre bare overser råd fra Folkehelseinstituttet. Min jordmor oppfordret sterkt til å ta vaksinen, det samme gjorde fastlegen min.
Min å. Føler meg ikke helt bra idag å lurer på om det er vaksinen. Har også et skikkelig rødt merke rundt innstikkstedet . Merker du noe?

Min å. Føler meg ikke helt bra idag å lurer på om det er vaksinen. Har også et skikkelig rødt merke rundt innstikkstedet . Merker du noe?
har vært forkjølet en stund nå, så det er vanskelig å si.. Men vet at det er en vanlig bivirkning å bli litt slapp etterpå.
Overarmen min er rød, hoven og veldig øm.

har vært forkjølet en stund nå, så det er vanskelig å si.. Men vet at det er en vanlig bivirkning å bli litt slapp etterpå.
Overarmen min er rød, hoven og veldig øm.
Jeg er helt skutt nå, ligger på sofaen bare å drikker Pepsi Max. Gleder meg til datteren min kommer hjem. Hun kommer hjem kl 18 (bursdag sammen med mannen min).

Tenkte å høre med legen min, neste gang jeg skal der. Om en tre ukers tid.
Tatt ned begge de forrige gangene jeg var gravid

Veldig glad jeg er ferdig å ha tatt den

Jeg har aldri tatt influensavaksine før, men tok vaksinen i går siden det anbefales i 2 trimester. Vil ikke utsette baby for noe unødvendig. :) Jeg var litt ekstra trøtt i går og i dag, men ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger av sprøyten.

Back
Topp