Influensavaksine?

veldig uikker.. bør d sikkert siden eg sliter ofte med luftveisinfeksjoner.... skal forhøre meg med jordmor når jeg skal der om litt over 1 uke :)

Har ikke tenkt på det. Så når jeg var hos legen sist at det var anbefalt for gravide over uke 22 eller noe sånt, men kommer vel ikke il å ta det med mindre legen anbefaler meg å ta det.

Har ikke tenkt på det. Så når jeg var hos legen sist at det var anbefalt for gravide over uke 22 eller noe sånt, men kommer vel ikke il å ta det med mindre legen anbefaler meg å ta det.
Det er anbefalt for gravide i andre og tredje trimester (eller trommesett, som mobilen min insisterer på å skrive ;) )

Nei

Nei tror ikke jeg kommer til å ta den med mindre jordmor sier jeg bør:) Liker ikke ta vaksiner om jeg ikke må.

Fekk beskjed fra jordmor at jeg burde ta den. Me det var mest pga at jeg har vert unormalt slapp i første del av svangerskapet og hun var redd at influensa skulle ta helt knekken på meg..

:)Var veldig usikker, men så så jeg Folkeopplysningen på NRK igår om vaksiner og tenker at jeg tar den-heller det enn å risikere dødfødsel pga influensa. Er vel i risikogruppe m to barnehagebarn. Så ja, det blir vaksine denne uka!

Har ikke hørt noe snakk om det fra lege/jordmor, så jeg antar nei. Har aldri tatt den før heller, så vet ikke hvordan jeg vil reagere.

hvorfor er gravide i risikogruppen? Kan influensa påvirke fosteret?

må man bestille eller bare møte opp på helsestasjonen for å ta den?

Back
Topp