Influensa!

God bedring til de av dere som har fått influensaen! ☺
Selv har jeg tatt vaksinen for mange uker siden og håper jeg slipper unna i vinter! ☺ Alle gravide anbefales å ta vaksinen etter passert uke 12 så de av dere som ikke har tatt den enda og fortsatt er frisk bør skynde dere til legen og få tatt vaksinen! ☺
 
Hadde egentlig time til vaksinering denne uka :(

Typisk det!
Ble vaksinert for to uker siden, og siden den tid har både samboer og storebror vært syk. Slapp heldigvis unna! ;)

God bedring! Kjedelig kombo, vi har liksom nok for øyeblikket :p
 
God bedring til de av dere som har fått influensaen! ☺
Selv har jeg tatt vaksinen for mange uker siden og håper jeg slipper unna i vinter! ☺ Alle gravide anbefales å ta vaksinen etter passert uke 12 så de av dere som ikke har tatt den enda og fortsatt er frisk bør skynde dere til legen og få tatt vaksinen! ☺
Jepp :) Jeg jobber på sykehus der alle oppfordres til å vaksinere seg for å hindre smittespredning til de syke. Vi fikk beskjed i går om at det ikke er for sent å vaksinere seg, for influensaen har ikke slått til for fullt enda. Men man burde forte seg, for den er på vei ;)
 
Jepp :) Jeg jobber på sykehus der alle oppfordres til å vaksinere seg for å hindre smittespredning til de syke. Vi fikk beskjed i går om at det ikke er for sent å vaksinere seg, for influensaen har ikke slått til for fullt enda. Men man burde forte seg, for den er på vei ;)
Fikk min for mange uker siden og holder meg frisk fortsatt ☺ Lurt å vaksinere deg når man jobber på sykehus som du gjør også! ☺
 
God bedring! :)
 
Jeg har blitt forkjølet, null stemme og tett nese :hungover:
Hoster og hoster.. Begynner å få vondt i bihulene også :inpain:
Influensaen pleier å komme etter jul tror jeg..
Har iallfall tatt vaksine...
 
Jeg har blitt forkjølet, null stemme og tett nese :hungover:
Hoster og hoster.. Begynner å få vondt i bihulene også :inpain:
Influensaen pleier å komme etter jul tror jeg..
Har iallfall tatt vaksine...
Jepp, er bare få tilfeller av influensa enda i følge folkehelseinstituttet. Går en heftig forkjølelse med feber nå.
God bedring!
 
Jepp, er bare få tilfeller av influensa enda i følge folkehelseinstituttet. Går en heftig forkjølelse med feber nå.
God bedring!

Tusen takk Håper det gir seg fort :hungry:
 
Jepp, er bare få tilfeller av influensa enda i følge folkehelseinstituttet. Går en heftig forkjølelse med feber nå.
God bedring!
Og det er altså ikke influensaen?
Tror kanskje det er den jeg har fått da. Tett i nesen og vondt i halsen, tung i hodet og føler jeg har feber, men kommer ikke hjem til temperaturmåler før i morgen.
 
Og det er altså ikke influensaen?
Tror kanskje det er den jeg har fått da. Tett i nesen og vondt i halsen, tung i hodet og føler jeg har feber, men kommer ikke hjem til temperaturmåler før i morgen.
Vanskelig å si, influensaen har så vidt begynt, men den store influensabølgen har ikke kommet enda. Kjennetegn på influensa er at du ikke blir typisk forkjølet som snørrete og tette luftveier, men får smerter i kroppen, feber og gjerne blir generelt sykere over lengre tid, ofte 7 til 10 dager. Står litt her:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx...,7109&Content_6505=6272:99317::0:6273:3:::0:0

Men kam være vanskelig å skille. Har du ikke muskelverk er det mest sannsynlig ikke influensa.
 
Og det er altså ikke influensaen?
Tror kanskje det er den jeg har fått da. Tett i nesen og vondt i halsen, tung i hodet og føler jeg har feber, men kommer ikke hjem til temperaturmåler før i morgen.
Influensa er som regel så kraftig at man ikke orker å fortelle noen at man har det en gang.

Den kommer ikke snikende, mer akutt, sånn at man fint kan være på jobb en dag og føle seg frisk, komme hjem ta en dusj og så føle for å grave seg ned i en haug med dyner og ikke forholde seg til verden i det hele tatt.

Har bare hatt influensa en gang og da orket jeg så vidt å ringe jobb for å si at jeg var sjuk. Kom meg ikke til legen en gang, for jeg orka ikke å kle på meg.
 
Influensa er som regel så kraftig at man ikke orker å fortelle noen at man har det en gang.

Den kommer ikke snikende, mer akutt, sånn at man fint kan være på jobb en dag og føle seg frisk, komme hjem ta en dusj og så føle for å grave seg ned i en haug med dyner og ikke forholde seg til verden i det hele tatt.

Har bare hatt influensa en gang og da orket jeg så vidt å ringe jobb for å si at jeg var sjuk. Kom meg ikke til legen en gang, for jeg orka ikke å kle på meg.
Skriver under på denne. Har hatt influensa 3 ganger, da ligger jeg i en haug i senga og føler meg helt elendig, så vondt i kroppen og så slapp at jeg ikke orker kommunisere. Tv, bok, internet osv er helt uaktuelt for det er alt for krevende. Er da gjerne sengeliggende i en ukes tid, deretter ca 3 dager med restitusjon før jeg er tilbake på jobb. Og hangler gjerne enda en stund etter det og. Influensa er noe drit :p Men man skal ikke kimse av en kraftig forkjølelse heller, ikke noe morro og man kan føle seg temmelig elendig da og..

Uansett, god bedring til dere som er syke, håper det går fort over og at dere snart føler dere bedre ❤
 
Da sitter man på legevakta igjen etter å ha snakket med føden på.morgenen i dag. CRP har sunket. Men hoster som en idiot. Å i natt føltes det ut som om magen revna på høyre side oppe. Å nå er det som om det er åpent sår/kniver som stikker inn der hver gang jeg hoster. Så får vi se nå da om dem kan gi meg noe som helst..
 
Uff, ikke bra. Håper du får noe som hjelper! :(

Og ang influensaene, så har jeg hatt det to ganger i mitt liv. Første ganga hadde jeg det samtidig som kussesyka, så vet ikke helt hva som gjorde hva.
Andre ganger var i svineinfluensaåret, vet ikke om det var svineinfluensaen eller den andre som herja det året, siden legene ikke tok inn noen med symptomer. Den uka er nesten forsvunnet fra hukommelsen min. Lå med feberfantasier, klarte ikke spise eller drikke eller noenting. Lå bare å sov/døste.
 
Back
Topp