Influensa!

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Da ønsker jeg influensa velkommen! Ved siden av halsbrann, vondt bekken, vondt rygg å vonde kynnere! Heia vinter halvåret sier jeg bare :p flere som har fått dritten?
 
Huff :(
Kjenner på det samme selv, er vel like før. Har hanglet siden mandag, uten at det har slått ut, men kjenner på at det muligens er like før. Men går ut fra at det ikke slår ut før på lørdag-hvis det slår ut.
Jeg har ikke vaksinert meg. Aldri gjort det og gjorde det derfor ikke nå heller.
 
Huff nei, ikke ennå, men kjenner halsen er blitt litt sår så kommer vel snikende... Er jo 50%sykemeldt Så er vel ufint å bli syk i tilegg da :(
 
Huff :(
Kjenner på det samme selv, er vel like før. Har hanglet siden mandag, uten at det har slått ut, men kjenner på at det muligens er like før. Men går ut fra at det ikke slår ut før på lørdag-hvis det slår ut.
Jeg har ikke vaksinert meg. Aldri gjort det og gjorde det derfor ikke nå heller.

Håper du slipper unna! Denne er helt jævelig :(
 
Jaa!! :-( fikk det i går! Gutta våre og mannen har akkurat hatt det, jeg trodde jeg slapp unna men nei!
Et spørsmål, når minsten nå er frisk igjen etter flere dagers sykdom, kan han da likevel bli smittet av meg igjen??

Jeg har foresten ikke tenkt på vaksinering :p er det nødvendig? Er vel ikke farlig å være syk?
 
Jaa!! :-( fikk det i går! Gutta våre og mannen har akkurat hatt det, jeg trodde jeg slapp unna men nei!
Et spørsmål, når minsten nå er frisk igjen etter flere dagers sykdom, kan han da likevel bli smittet av meg igjen??

Jeg har foresten ikke tenkt på vaksinering :p er det nødvendig? Er vel ikke farlig å være syk?
Jo, det kan være farlig. I de aller aller fleste tilfeller går det bra, men man er som gravid i risikogruppa, og helsemyndighetene anbefaler at alle gravide som kan vaksineres gjør det. Men bare slapp av, ikke anstreng deg, så går det nok bra.
Vet ikke om han kan bli smitta, vil ikke tro det er veldig sannsynlig.
 
Jo, det kan være farlig. I de aller aller fleste tilfeller går det bra, men man er som gravid i risikogruppa, og helsemyndighetene anbefaler at alle gravide som kan vaksineres gjør det. Men bare slapp av, ikke anstreng deg, så går det nok bra.
Vet ikke om han kan bli smitta, vil ikke tro det er veldig sannsynlig.

Er det sant?? Dette har jeg faktisk aldri hørt om selvom jeg har to andre barn. Å her er det full rulle hele dagen :p så avslapping er vanskelig. Får ta et legebesøk hvis det ikke bedrer seg innen rimelig tid. Takk for svar :)
 
Er det sant?? Dette har jeg faktisk aldri hørt om selvom jeg har to andre barn. Å her er det full rulle hele dagen :p så avslapping er vanskelig. Får ta et legebesøk hvis det ikke bedrer seg innen rimelig tid. Takk for svar :)
Veldig mange leger og jordmødre som dessverre ikke er oppdatert på dette området. Skremmende mange faktisk. :(
Her står det litt, hvis du vil lese:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx...7109&Content_6505=6272:104460::0:6273:9:::0:0

Men, det går som regel godt! God bedring!
 
Veldig mange leger og jordmødre som dessverre ikke er oppdatert på dette området. Skremmende mange faktisk. :(
Her står det litt, hvis du vil lese:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx...7109&Content_6505=6272:104460::0:6273:9:::0:0

Men, det går som regel godt! God bedring!

Takk, nå tørr jeg ikke å lese siden jeg alt er syk og ikke vaksinert :p
Men ja det var merkelig at ikke alle får informasjon! Hva hvis det går galt, katastrofalt at ikke alle får samme info
 
Takk, nå tørr jeg ikke å lese siden jeg alt er syk og ikke vaksinert :p
Men ja det var merkelig at ikke alle får informasjon! Hva hvis det går galt, katastrofalt at ikke alle får samme info
Ja, det kan du si! Er veldig mange gravide som ikke tar den, og alle bør jo få samme informasjonen. Kanskje nevne det for legen, så han nevner det for neste gravide pasient.
Satser på du får den milde versjonen. Er verre jo lenger ut i svangerskapet man kommer, så heldigvis er du ikke høygravid riktig enda. :)
 
Hadde egentlig time til vaksinering denne uka :(
Uff så typisk! Er du sikker på at det er influensaen du har fått? Vet det går en kraftig forkjølelse med feber nå også. Influensaen har akkurat så smått begynt å ta seg opp noen steder i landet, men de regner ikke med at den store bølgen kommer før på nyåret. Om det ikke er influensaen du har fått nå kan du kanskje vaksinere deg allikevel..? Men man skal jo ikke ha feber når man får vaksina da.. Hmm, du får høre med legen. God bedring hvertfall!
 
Tok vaksina i går og nå kan jeg ikke ligge på armen! Hehehe... Så håper jeg ikke får influensa før den blir aktiv ;-)
 
Så kjedelig!

Tror ikke influensaen har kommet hit i området helt enda, men jeg kjenner at jeg er glad for at jeg har rukket å ta vaksina! For forkjølelsene begynte å spre seg i omgangskretsen og slekta, og jeg blir sliten nok bare av å være forkjøla!
 
Back
Topp