influensa vaksine

Skulle akkurat til å starte en tråd om det samme. :happy:
Jeg tenkte å vaksinere meg i morgen. Da er det drop-in på helsestasjonen her.

De anbefaler jo gravide å gjøre det. Håper det ikke er masse bivirkninger på den. Er vanligvis ikke noe redd for vaksiner så tenker det går bra. :joyful:
Baby blir jo også beskyttet. :dummy1:
Jeg er 37+2

Skal vaksinere meg i løpet av uka tenkte jeg. Har barnehagestarter i år, så regner med vi får alt som går av sykdommer inn i huset i høst og vinter :P

Jeg skal ta den på jobb da vi har tilbud om å ta den der. Har aldri tatt den før, men tenker det er noe som er fint å gjøre som gravid.

Jeg tok den for en uke siden. Merket ikke noe til bivirkninger. Ble kanskje litt svimmel samme dagen, og var litt støl i armen der vaksinen ble satt. Men ikke noe merkbart! Og jeg reagerer egentlig ganske mye på lokalbedøvelse o.l. De på helsestasjonen var veldig klare på at de anbefalte vaksinen til gravide.

Hva koster vaksinen?
På helsestasjonen kostet den 200 kr for alle som skulle ta den. Men jeg glemte å betale fordi jeg hadde vært på svangerskapskontroll først, så jeg må huske å betale neste gang jeg er der (hvis jeg ikke får en regning innen den tid).

På helsestasjonen kostet den 200 kr for alle som skulle ta den. Men jeg glemte å betale fordi jeg hadde vært på svangerskapskontroll først, så jeg må huske å betale neste gang jeg er der (hvis jeg ikke får en regning innen den tid).

Takk for svar! [emoji5] Prøvde å søke litt rundt på nett, men fant ingenting..

Eg tok vaksina sist eg var på svangerskapskontroll. Eg var på kontroll hjå legen og betalte 100kr for vaksina. Fekk ingen bivirkninger.

Nå har jeg bestilt time for vaksinering på mandag :) Måtte bare ha litt tid for å surre meg til å ta den telefonen :P

Jeg var hos legen i dag og ble anbefalt å ta vaksinen, så da gjorde jeg det. Men betalte ingenting?....

Jeg skal ikke ta den. Ikke fordi jeg er motstander av vaksiner eller noe, men fordi de historisk sett ikke har vært så veldig treffsikre på de virusene som faktisk herjer... Så da kan man få influensa uansett...

Jeg hadde ikke tenkt å ta den ettersom jeg aldri har tatt den før og aldri hatt influensa. Men legen sa på kontroll i dag at det kunne være greit å ta den mtp at terminen er midt i høysesongen for influensa. Jeg er også mye utsatt for smitte på jobb. Ble derfor til at jeg tok den i dag. Betalte 50,- for den. Så får vi bare håpe at det er hundre prosent trygt for babyen. Jeg er litt vel engstelig for alt som har med medikamenter å gjøre i svangerskapet kjenner jeg.. :p

Jeg tok den i dag. Aldri tatt den før, men jordmor anbefalte meg å ta den. Så da gjorde jeg det. Betalte 150kr. Ikke merket noe bivirkninger til nå.

Jeg har ikke tatt den, vet ikke om jeg skal eller ikke. Jeg er på kontroll minst en gang i uke på sykehuset, å ingen har ennå anbefalt meg å ta den så trodde man tok vaksinen endten seinere på året eller lenger ut i svangerskapet. Har aldri tatt influensavaksina før, og tror aldri jeg har hatt det før. Men jeg er konstant forkjølet nå, og før jeg ble gravid var jeg også forkjøla minst 50% av året. Kan man i det heletatt ta vaksine når man er syk fra før? Trodde fem ville du skulle være frisk når du tok den?

Back
Topp