influensa vaksine

Jeg var hos legen i dag og ble anbefalt å ta vaksinen, så da gjorde jeg det. Men betalte ingenting?....
Jeg betalte, men mindre enn det som sto for risikogrupper på en oversikt på legekontoret. Sto 165 kr der, mens jeg betalte 109 kr. Forvirra.

Jeg har ikke tatt den, vet ikke om jeg skal eller ikke. Jeg er på kontroll minst en gang i uke på sykehuset, å ingen har ennå anbefalt meg å ta den så trodde man tok vaksinen endten seinere på året eller lenger ut i svangerskapet. Har aldri tatt influensavaksina før, og tror aldri jeg har hatt det før. Men jeg er konstant forkjølet nå, og før jeg ble gravid var jeg også forkjøla minst 50% av året. Kan man i det heletatt ta vaksine når man er syk fra før? Trodde fem ville du skulle være frisk når du tok den?
Det tenkte jeg også, men var i alle fall ingen som spurte om formen min da jeg tok den. Eneste hun lurte på var hvor langt jeg var kommet i svangerskapet.

Absolutt, har tatt den. Synes det er viktig å ta de vaksinene som blir anbefalt. Stort pluss at den beskytter baby etter fødsel også, de blir jo født midt i sesong [emoji4]

Jeg betalte, men mindre enn det som sto for risikogrupper på en oversikt på legekontoret. Sto 165 kr der, mens jeg betalte 109 kr. Forvirra.
Fikk faktura i posten!!!hehe...

Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta den eller ikke.. Tenkte jeg skulle høre med legen når jeg skal ta glukosebelastning snart. Mener å huske at jeg ikke trengte å ta den i forrige svangerskap..? Kan ikke huske at jeg tok den sist. Men nå har jeg jo en liten som har begynt i bhg også, så blir plutselig smittet av alt:yuck:
Tror jeg skal forhøre meg litt med jordmor også, hvis legen mener jeg ikke trenger..

Tatt den. Betalte 200kr

Back
Topp