Influensa vaksine

Kun for dem som er i 2. og 3. trimester. Og evt. også i 1. trimester, men kun hvis man har annen tilleggsrisiko (diabetes, hjerte-karsykdom etc.). :)

Kommer ikke til å ta, har ikke gjort meg opp en mening om den vaksinen ennå.
Kommer heller til å gjøre andre forebyggende tiltak, så godt jeg kan :) Nå har jeg ikke hatt slike sykdommer siden jeg var liten, selvom samboer har hatt flere ganger, og jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at jeg blir syk akkurat i år..

Vurderer det , får høre med legen på første kontroll. Jeg jobber i 1 klasse , og det er mye sykdom vinterstid.

Man får som regel ikke influensa hvert år fordi viruset må mutere nok til å bli smitta igjen. Men man kan jo få sterk forkjølelse. Når man får influensa så VET man at det er det, man er ikke i tvil. Jeg fikk det da minstemann var 4 mnd og jeg greide så vidt å bære han og skifte på han. Sist jeg hadde det var i 2012, så jeg hadde 3 år mellom de to omgangene.
Kommer nok ikke til å vaksinere meg.

Kommer aldri til å ta noen influensavaksine! Er så mange som er blitt syke av den, og fått ME etter den vaksinen.
Gi meg heller influensa å la kroppen jobbe mot den istedet for noe annet dritt. Kroppen er laget for å takle en influensa samme hvor sterk den er.

Kommer absolutt ikkje til å ta!!! Så imot den vaksinen der som ikkje er godt nok forska på! Ser nå hvor mange som er blitt syke etter sist og så glad eg var sta og sa nei:)

Jeg tror jeg må diskutere det med legen, hørte ikke om noe om at jeg burde ta vaksine når jeg var gravid i 2011.

Jeg tror jeg må diskutere det med legen, hørte ikke om noe om at jeg burde ta vaksine når jeg var gravid i 2011.
Nei, er veldig usikker selv. Hørte heller ingenting om det når jeg også gikk gravid i 2011..

Fikk tilbud om det på jobb, så jeg ringte legen og spurte. Fikk til svar at det ikke er anbefalt når man er i første trimester.

Har aldri blitt anbefalt det, var gravid i 2009 og 2011. Kommer ikke til å ta nå heller. Blir sjeldent sånn skikkelig syk, har hart influensa en gang i voksen alder, så håper jeg slipper unna nå også.

Dersom legene mener jeg bør ta den følger jeg deres råd, men sier de ikke noe om det står jeg nok over.

Hvis legen anbefaler det skal jeg selvfølgelig det. Det er klart man skal høre på legen!

Jeg er ikke sikker enda. Jeg har tatt vaksinen en gang før og ble skikkelig syk, men på den andre siden jobber jeg i barnehage så er i litt tvil

Back
Topp