Influensa vaksina

Lykke liten

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
noen skal skal ta den nå ve passert 12 uker. ?
Eg vurderer der veldig sterkt da de anbefaler det. Og siden nyttår har eg låge med flunsa for så gå over på omgangssyken.
Noen som vet om den er gratis for gravide evt hvor mye den koster. Prøvde å Google litt men finner bare i formasjon om vaksinene men ingen pris.
 
Jeg skal ta den. Både februar og mars er influensa på topp,så vil heller det enn å risikere noe. Sist mener jeg at jeg betalte en liten sum, kanskje 150 kr eller noe,men tror det er ulikt fra kommune til kommune.
 
Jeg tok den i høst, før jeg ble gravid. Betalte 100,-. Husker ikke om jeg fikk den gratis forrige graviditet, som en del av svangerskapsomsorgen :dontknow
 
Har mest sannsynlig allerede hatt sesongens influensa - så tror ikke jeg vil ha verdens største effekt av den. Tenkte nå uansett å høre hva legen anbefaler på kontroll til uka.

Hadde uten tvil tatt den tidligere om jeg visste jeg skulle bli gravid - fikk tilbudet på jobb, men da sa jeg selvfølgelig nei.
 
Jeg tar den ikke. Her har influensa herjet fra november. Så blir bare mindre og mindre syke folk her nå.
 
Tok den i høst før jeg ble gravid. Fikk den gratis på jobb. Veldig fornøyd med det :)
 
Tok den for et par dager siden, da jeg er nesten 13 uker nå.
Den kostet 150,-
Har aldri tatt vaksine for influensa før, men pga lungesykdom og graviditet så tenkte jeg at det er bedre sent enn aldri.
 
Jeg har i utgangspunktet tenkt å ta den i andre trimester. Dere som ikke skal ta den, kan jeg spørre om grunnen til det? :)
 
Jeg har i utgangspunktet tenkt å ta den i andre trimester. Dere som ikke skal ta den, kan jeg spørre om grunnen til det? :)
For meg personlig føles det veldig unødvendig å ta den. Jeg blir ekstremt sjelden syk, og jeg er i kontakt med så mange mennesker ila arbeidsdagen at jeg garantert har blitt eksponert for viruset flere ganger denne sesongen allerede. Velger derfor å stole på at immunforsvaret mitt gjør jobben sin :) At andre velger å følge anbefalingene har jeg full forståelse for, men jeg står over.
 
Jeg er veldig usikker. Har ikke tatt i de andre svangerskapene mine. Aldri før heller, for den saks skyld. Jeg er veldig for vaksiner, men jeg føler liksom det blir litt skummelt og feil å ta den når jeg er gravid. Vet ikke helt hvorfor, andre som er skeptiske?
 
I Norge herjer influensaen som regel mellom desember og april, med topp i desember og januar, så jeg ser ikke vitsen med å ta den i år. Flere i distriktet fikk påvist influensa i desember, men det har vært stille siden. Tar den nok heller vaksine til neste sesong i stedet. Får den gratis på jobb.
 
Jeg er veldig usikker. Har ikke tatt i de andre svangerskapene mine. Aldri før heller, for den saks skyld. Jeg er veldig for vaksiner, men jeg føler liksom det blir litt skummelt og feil å ta den når jeg er gravid. Vet ikke helt hvorfor, andre som er skeptiske?
Jeg er også litt der. Absolutt ingen vaksinemotstander, men vil ikke ta den som gravid. Har aldri tatt den før, og kan telle antall feberdager de siste ti årene på én hånd. Føles derfor tryggere og riktigere å droppe den. Pluss at jeg ikke er i 2. Trimester før midten av februar, da er jo den verste sesongen over.
 
noen skal skal ta den nå ve passert 12 uker. ?
Eg vurderer der veldig sterkt da de anbefaler det. Og siden nyttår har eg låge med flunsa for så gå over på omgangssyken.
Noen som vet om den er gratis for gravide evt hvor mye den koster. Prøvde å Google litt men finner bare i formasjon om vaksinene men ingen pris.

Jeg tok den før svangerskapet. Sist gang tok jeg den i 2 trimester. Anbefaler deg å ta deg. Som gravid kan du bli sykere og dårligere av en influensa. Den er ikke spes dyr, men varierer litt fra kommune tror jeg.
 
Back
Topp