Synes språket i hovedinnlegget virket litt irritert/hormonelt (hilsen hormonell gravid, forsåvidt, hahaha...)
Det er ikke noe hyggelig å si at de som gir barna paracet-stikkpille om feberen nærmer seg 38,9, eller er over 38 for den saks skyld "trykker i ungen stikkpiller". Veldig dømmende språkbruk 

Stikkpiller er veldig harmløst. I motsetning til flytende medisin, inneholder det ingen tilsetningstoffer (sukker/søtstoffer osv som tilsettes for at det skal smake bedre). I tillegg tas det bedre opp.
Paracet er helt harmløst. Ibux derimot bør gis minst mulig av. Det har en drøss med bivirkninger. Men når ungen har 39,9 i feber er min erfaring at paracet ikke virker, og om hun da er så dårlig at hun ikke orker spise/drikke og vi nesten ikke får kontakt med henne får hun ibux. Det er vel et par ganger i året kanskje.
Paracet har jeg lavere terskel for å gi henne, spesielt stikkpiller. Har hun 38 i feber, eller nærmere 39 for den saks skyld, og OK allmentilstand så avventer jeg. Men har hun dårlig almentilstand, mye vondt, ligger og gråter/hulker og våkner hele tida i søvne, da har jeg ingen betenkeligheter med å gi paracet. Det samme om feberen er over 39. Har hun under 39 og har det greit venter vi med paracet. Og har hun under 39 og ikke har veldig vondt/ubehag venter vi til kvelden, men da får hun paracet (om hun har vondt/dårlig almentilstand), ellers får ingen av oss sove... Skal sies at hun er veldig lite syk, og har veldig sjeldent feber, så hun har vel kanskje fått 7-8 stikkpiller på ett år.
Jeg synes det er SÅ mye foreldre gjør som er mye verre enn å gi paracet-stikkpiller.
Man kan alltid sette seg på sin høye hest, og briljere med noe. Dattera mi på 3 år får aldri saft, brus, godteri, spiser fisk 3-4 ganger i uka, men jeg sier ikke at er forbløffet over de som "trykker i ungene" saft eller ikke får i ungene fisk. Jeg kjenner mange gode foreldre som gir barna søtsaker flere ganger i uka, og det går jo helt fint det også: Det blir folk av dem òg 

Bedre å henge seg opp i ting som betyr noe 

Om noen lar ungen stå i baksetet når de kjører bil, for eksempel. Da MÅ man slå alarm.