Imogene med babytankene

ORIGINAL: mammasilje

Spennende å følge med på deg, Imogene!!!
Jeg sniker og snoker i dagboka di hveeer dag jeg [:)]
Hvordan er det med deg??

Så koselig da, mammasilje [:D]
Jeg har det bra, har vært litt stikkinger idag, og jeg føler meg støl bak på lårene. Veldig plagsomt!! Men dersom dette gir meg en frisk baby skal jeg klare å holde ut [:)] Har lite mensmurringer, egentlig, men de kommer iblant. Om jeg snur meg fort i senga hender det jeg får litt vondt.

Gratulerer med spiren! Det må være en fantastisk følelse å se graviditetstesten bli positiv! Håper det snart blir min tur også!

GRATULERE SÅ MASSE MED SPIREN I MAGEN!!!!!!!!!!

ORIGINAL: Stupedama

Gratulerer med spiren! Det må være en fantastisk følelse å se graviditetstesten bli positiv! Håper det snart blir min tur også!

Takk takk!
Ja, det var en helt vanvittig opplevelse - jeg holdt testen i hånda, og krysset kom opp omtrent før jeg rakk å sette på hetten.
Nå koser jeg meg hver dag, ingen kvalme og er i fin form. Gleder meg til jeg er over i uke 9, for da er det 2 menstruasjoner som er hoppet over - og da øker sjansen for at alt går bra.

Krysser fingre for deg, Stupedama [:D]

ORIGINAL: Caaaarina

How u doooin?

I'm doin' fine, how are U doin'? [:D]
Hehe, apropos Friends: jeg har hele serien på DVD. Og etter jeg ble gravid har jeg for n'te gang sett episodene der Rachel tester positivt.[:)] 
Det går mer og mer opp for meg - og dessuten tror jeg tickeren er feil.

Jeg tror jeg er 5 uker på vei nå...
Da ser det bedre ut med en gang - jeg vil at dette skal gå bra!

Tickeren sier 4+6, men jeg selv mener jeg er 5 uker nå.
Det er sprøtt å tenke på.

Symptomene er egentlig i fåtall, men de jeg har er:

- metallsmak i munnen
- ømme pupper
- noe stikkinger, drar litt i livmora
- vond korsrygg
- menssmerter/ smerter i livmor iblant, men det betyr vel at den strekker seg.
- trøtt

Besteforeldre er informert, og alle gleder seg [:D] Hyggelig at babyen er ventet med glede hos alle! Har også sagt det til mine nærmeste venner, for uansett hva som skjer da så kan jeg støtte meg til dem.
Jeg håper så inderlig dette går bra, for baby er så ønsket! Jeg tenker på det med hver celle i kroppen, og når jeg står opp vet jeg det helt inderlig at jeg er gravid. En merkelig, men fantastisk følelse.
Jeg håper det kan fortsette slik som nå, formen er upåklagelig. Men iblant kommer tankene om MA og slikt opp.... trøster meg med at jeg merker på kroppen at noe skjer. De ømme puppene, for eksempel. [:)] Blir egentlig bare verre og verre, de.

Men det er helt greit!
Alle symptomer er velkomne så lenge jeg får en frisk baby i desember!

Gud kor missunlig eg er altså[:)] Tenk å få klaff i bare 3 pp liksom..
Rein og skjær drømm for ein "evig-prøver" som meg[8D] 

Ønsker deg lykke til i sv.skapet i alle fall,
måtte alt gå som det skal og barnet komme velskapt ut[:)]

ORIGINAL: miss86

Gud kor missunlig eg er altså[:)] Tenk å få klaff i bare 3 pp liksom..
Rein og skjær drømm for ein "evig-prøver" som meg[8D] 

Ønsker deg lykke til i sv.skapet i alle fall,
måtte alt gå som det skal og barnet komme velskapt ut[:)]

Så lenge misunnelighet er så vennligsinnet og åpen som din, så er det greit [:)] Jeg forstår deg godt, jeg synes det var ille nok de 2 gangene TR kom hos meg. Krysser fingre for deg - håper du får en spire snart.

Takk for lykkeønskninger, mitt største ønske er at alt skal gå bra. Jeg prøver å innstille meg på at dersom jeg mister så var det ment å være slik.
Men jeg må jo se fremover. [:D]

Ikkje alltid lett det å skilje mellom missunlighet og vennlighet, men eg unner så klart andre en liten en, så mykje som eg sjøl ønsker en[:)] Så, så lenge eg ikkje er sur og grinete for at andre blir gravid (sjøl om eg klager litt inni mellom, men det må da væra lov syns eg[;)]) så går det nok ganske greitt[:D]

Tenker nok det eg Imogene, at dette går så fint så [:)] Har dåke lyst å vita kjønnet då, når det er mulig? Det har eg lyst når det ein gong er min tur!![:D]

Så søt du er, miss86! Jeg unner deg så inderlig å oppleve å se den positive testen. Skal dere eventuelt sjekke dere dersom det ikke skjer noe?

Nå kjenner jeg faktisk kvalmen komme snikende... den siste timen har jeg fått noen skikkelige bølger. Har ikke lyst på noenting, selv om jeg er sulten.. Men jeg er glad for dette jeg, for det viser jo mer og mer at det er en liten spire der inne!

Jeg har veldig lyst til å vite kjønnet, å som jeg lurer på det! Men dessverre så vil jo ikke sambo det da. [:'(] Men kan hende jeg kan lure meg til at noen hvisker meg det på UL... [:)]

Vel, neste punkt på lista blir vel prøverør ivf eller icsi[:)] Til sommaren er det 1 år si me sjekka meg og sambo's svømmera! Eg hadde pco light og ingen eller sjelden eggløsning, og han hadde så som så-svømmera. Drive på med pergotime no, har min tredje doble kur no, skal ha 4 doble, om det ikkje har skjedd noko etter dei, så blir det to triple kurer trur eg, før legen min sender henvisning til prøverør. For min del kunne han alt ha gjort det no, men, får vente å sjå kva som skjer framover til sommaren[;)]

Mannen din vil ikkje vita nei, huff, hehe, men om du får vite det, vil du då klare å la vær å sei noko?[;)] Hehe, trur eg ville hatt litt problem med det[8D] Har ei vennina som venter barn i august, der ville heller ikkje mannen vita noko. Så då måtte ho fint føya seg etter han..[8D] Men i vårt forhold trur eg vi begge er enige i at me har lyst å vita kjønnet når det blir vår tur[:)] Litt glad for det i grunn[;)] Men self. leger kan ta feil også! Så ingenting er jo 100% sikkert[8D]

Jaja..men nå skal eg i bursdagsselskap til søskenbarnet til min kjære, de venter barn i sept (nr2 ved hjelp av prøverør[:)]) så kona må la vær å drikke i kveld, men er jo selvsagt me på festen[:)] Men snakkes snuppa![;)]

5+3

Symptomer for tida:

-ømme pupper (auu, og så vokser de [:'(])
-mensmurringer (få, men de er der)
-stikkinger/hogg/stølhet på høyre side
-trøtt

Ellers fin form!
Ikke kvalm eller noenting [:)]

Så kjekt å høre at du har det fint med babyen i magen din!! Er veeeldig klar for å komme inn i desember jeg og nå altså[8D]

ORIGINAL: Angelicka23

Så kjekt å høre at du har det fint med babyen i magen din!! Er veeeldig klar for å komme inn i desember jeg og nå altså[8D]

Men det gjør du vel, Angelicka [:D]
Du kommer på fredag, du :-)

ORIGINAL: Caaaarina

Er alt bra med deg, Imogene? [:)]

Alt er bra :-)
Bruker mye av dagen på å drømme om baby! Håper så inderlig dette går bra, det er deilig å nærme seg 6-tallet.
Jeg bekymrer meg en del for tida, om alt er bra, om det er exu, osv osv. Sambo holder på å konvertere til homofili tror jeg, for å slippe de grusomme hormonbølgene mine *ler* [;)]
Tida går grusomt sakte mot første legekontroll!
Igår klarte jeg å svi av en ny graviditetstest da. Det var jo virkelig et poeng, ettersom streken ble synlig før jeg fikk lagt fra meg testen [:)] Men jeg er da tydeligvis gravid, med 3 positive tester og en tante på ferie!

Så alt er meget, meget vel. [:D]

Godt inne i den 7. uka nå, det er rart.
Føler meg ikke gravid egentlig, bare grusomt trøtt. Og puppene er jo forferdelige å ha med å gjøre, da.
Er ikke kvalm, med unntak av at jeg føler meg litt uggen nå og da. Men det kvalifiserer ikke til kvalme, tror jeg.

Tida går sakte når man er gravid, DET er helt sikkert!

Inne i den 8. uka, og det er bare en uke til første kontroll!
Herregud, jeg grugleder meg skikkelig. Er så redd for MA, siden jeg ikke merker stort annet enn tretthet og ømme pupper. Og varierende matlyst.

Men tenk om jeg får papirer på at jeg venter barn... det kan jo skje [:)] 
Håper alt går bra. Har greid å holde tett for de fleste også, bare den aller nærmeste kjernen vet det. Bare 4,5 uker til de magiske 12!

Så deilig at det nærmer seg da! Sikkert godt å komme over den magiske grensen tenker jeg meg[;)]

ØNSKER DERE ALLE EN KJEMPE FIN HELG!!!!!!!!!!

... til jeg er 3 måneder på vei!!

Mye har skjedd de siste ukene. Vi har vært på tidlig UL og sett den lille. Verdens vakreste lille skapning, med et hjerte som slo og armer og bein som fektet. [:)] Jeg var litt hysterisk i forbindelse med at jeg skulle til London, så vi var på UL i min 10. uke, 9+4. Onsdag har jeg min 2. svangerskapskontroll, og som sagt er det nå bare snakk om 3-4 dager til risikoen for SA reduseres betraktelig. Det er så herlig å tenke på. Etter å ha sett (og hørt! Nyydelig hjertelyd!) Vidunderlig, føler jeg meg sikrere på at det går bra, og som legen sa: når den beveger så mye på seg som den der gjør har den ihvertfall ikke noen ryggskade! Alle mål var, sitat gynekologen, PERFEKTE, og jeg ble tilogmed satt 2 dager frem i tid myntet på størrelsen.

I tillegg var det bare én der inne, noe jeg synes var veldig OK. [:D]

Neste UL er den ordinære, 7/7. Da får jeg forhåpentligvis vite om det er jente eller gutt.............

Back
Topp