Imens vi venter..

Prikken

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hva er det mest nyttige/unyttige du kjøpte eller fikk under svangerskapet?

Hva var det mest nyttige/unyttige du kjøpte eller fikk til babyen?

Alltid gøy å se hva rart som dukker opp.. :dance008

Mest unyttige: Badetermometer og ammepute og altfor søte, upraktiske klær.

Mest nyttige: kompresser til såre brystvorter og ullsmmeinnlegg

Ikke kjøpt noe denne gangen, og kommer trolig ikke til å kjøpe det heller. Er 3 dager mellom bursdagen til førstemann og termin, så alt han har brukt kan brukes igjen siden det passer helt i sesong. Om det blir en jente denne gangen så går det også bra, for visste ikke kjønn med førstemann, så hadde veldig mye nøytrale farger.

Men erfaringer fra forrige gang:

Mest unyttige: Zink salve (fortsatt ikke åpnet), baby pudder (fikk til babyshower), bleiebøtte, søte, upraktiske klær i bomull og alt med hette...

Mest nyttig: Alle klær man kan legge barnet oppi og dra igjen en glidelås/kneppe knapper :P Elsket Janus sine ulldresser. Cozyfix ammepute (kunne ikke leve uten den i begynnelsen!!) Kompress til såre brystvorter.

Mest unyttige: ammepute. Ammet tilbakelent, brukte eventuelt sofapute.

Mest nyttige: brystpumpe! Jeg hadde overproduksjon og tidvis begynnende brystbetennelse. Samt at ungen slet med å ta pupp på kveldstid de første 8 ukene. Da var det en redning å kunne pumpe, så jeg slapp spreng, og barnet kunne få morsmelk istedet for pulver.

Mest unyttige: ammepute, jeg brukte ei vanlig dunpute fra soverommet hvis det var behov. Mye mer behagelig :)
Søte klær som kjoler med masse skjørt, hodepynt og klær med hetter.

Mest nyttig: babynest, små gulpekluter til å ha i lomma, babyset til tripp trapp stolen

Mest unyttige: Elektrisk brystpumpe. Hadde holdt med en manuell så lite jeg hadde behov for å pumpe.

Mest nyttige: ammeputa! Den var gull!

Mest unyttige: i spedbarnstiden: bodyer som skulle tas på over hodet - med et lite nurk og to nybakte, uerfarne foreldre ble det bare rør! Lenge leve bodyer som lukkes i front :laughing021
Mens jeg gikk gravid bestilte jeg et bekkenbelte - mange liker det, men det var ubehagelig, og hjalp ikke meg!

Mest nyttige: BB hugme ammepute! Helt magisk for et vondt bekken! Både til å bygge meg opp i sofaen, og når jeg sov! Brukte det også mye til amming! Elsket den!
Og elastisk bæresjal! :Heartred

Mest unyttige etter fødsel: Belly bandit - skulle liksom gjøre magen flat igjen på null tid. Gikk ikke an å gå med, og jeg blir flau over meg selv for at jeg tenkte på slikt før fødsel - flat mage betyr jo absolutt ingenting i barseltiden (ikke ellers heller)

Mest unyttige var for oss vippestol :P Tutta ville ikke sitte der i det hele tatt, så er vel brukt 3 x 5minutter...

Mest nyttige var definitivt ergobaby 360, bedside crib, babynest og BB hugme :) Purelan og multimam kompress gikk det og flust med i starten.

Ellers enig med andre over her ang nyttige/ unyttige klær :P

Mest unyttige etter fødsel: Belly bandit - skulle liksom gjøre magen flat igjen på null tid. Gikk ikke an å gå med, og jeg blir flau over meg selv for at jeg tenkte på slikt før fødsel - flat mage betyr jo absolutt ingenting i barseltiden (ikke ellers heller)
Åh, den likte jeg. Brukte den den første uka, tror jeg. Jeg sover best på siden, men med "ødelagte" magemuskler, var det ubehagelig når magen "skled utover" uten noen baby inni. Sov mye bedre med den på. Hjalp meg også å rette ut ryggen og gå ordentlig oppreist.

Åh, den likte jeg. Brukte den den første uka, tror jeg. Jeg sover best på siden, men med "ødelagte" magemuskler, var det ubehagelig når magen "skled utover" uten noen baby inni. Sov mye bedre med den på. Hjalp meg også å rette ut ryggen og gå ordentlig oppreist.

Herlig at vi kan ha så ulik opplevelse :happy: Nå endte jeg opp med hastekeisersnitt, så kan jo ha hatt noe med saken å gjøre.

Herlig at vi kan ha så ulik opplevelse :happy: Nå endte jeg opp med hastekeisersnitt, så kan jo ha hatt noe med saken å gjøre.
Ja, morsomt å se at en mors gull kan være en annen mors søppel. (Det står i bruksanvisningen at den IKKE skal brukes hvis det ble gjort keisersnitt.)

Ja, morsomt å se at en mors gull kan være en annen mors søppel. (Det står i bruksanvisningen at den IKKE skal brukes hvis det ble gjort keisersnitt.)

Hehe, sånn kan det gå når man ikke leser bruksanvisning. Ble bare brukt en gang bittelitt, var ikke mulig å bruke. :woot:

Mest unyttig var seng på mine to. Eldste ville samsove og nr 2 har en del medisinske problemer så måtte vugge i vogna om natta. De begge sov i vogna om natten den første tiden. Virket som om de syntes senga ble for stor og åpen.

Mest nyttige for vår del var Leander vugge og flaskesterilisator. Håper de kan hjelpe meg før jeg slutter å amme denne gangen. Med nr 2 fikke jeg en diagnose etter ammeslutt så håper de kan hjelpe før nr 3 blir født. Begge mine er flaskebarn.

Mest unyttige: i spedbarnstiden: bodyer som skulle tas på over hodet - med et lite nurk og to nybakte, uerfarne foreldre ble det bare rør! Lenge leve bodyer som lukkes i front :laughing021
Mens jeg gikk gravid bestilte jeg et bekkenbelte - mange liker det, men det var ubehagelig, og hjalp ikke meg!

Mest nyttige: BB hugme ammepute! Helt magisk for et vondt bekken! Både til å bygge meg opp i sofaen, og når jeg sov! Brukte det også mye til amming! Elsket den!
Og elastisk bæresjal! :Heartred
Helt enig i det med bodyer som skulle tas på over hodet er så upraktisk som det kan få blitt og at BB hugme ammepute var en reddende engel.

Back
Topp