IKM veke 12♡

TR hos meg. Blæ, men hadde forventet det.

Har time neste fredag til fertilitetssjekk hos Hausken i Bergen. Skal se om jeg er egnet til å få inseminert sambo sin fryste sæd. :D

Så kjedelig det ble TR på deg:( Håper du er superegnet til å bli inseminert❤️❤️❤️ Ønsker deg masse lykke til❤️

Jeg har samlet på alle testene det kunne skimtes strek på. Som dere ser, har det gått opp og ned. Er 16 dpo i dag.
Var på gynekologisk sjekk på Volvat nå nettopp. Kunne ikke se noe tegn på graviditet hverken i livmor eller eggleder. Men hun kunne venner ikke utelukke det .
Kjøpe digital test på vei hjem. Den kom ut som på bildet, 1-2 uker gravid.
Tørket meg, og DA kom mensen :hilarious: :woot::smiley-bounce022 Er sååååå glad for at det ikke var en exu, men kun en kjemisk :smiley-bounce012

Vedlegg

• IMG_20230323_113559.jpg
    IMG_20230323_113559.jpg
    2,3 MB · Visninger: 135
  • IMG_20230323_114842.jpg
    IMG_20230323_114842.jpg
    2,2 MB · Visninger: 139
Jeg har samlet på alle testene det kunne skimtes strek på. Som dere ser, har det gått opp og ned. Er 16 dpo i dag.
Var på gynekologisk sjekk på Volvat nå nettopp. Kunne ikke se noe tegn på graviditet hverken i livmor eller eggleder. Men hun kunne venner ikke utelukke det .
Tørket meg, og DA kom mensen :hilarious: :woot::smiley-bounce022 Er sååååå glad for at det ikke var en exu, men kun en kjemisk :smiley-bounce012

Så godt det "kun" var en kjemisk❤️ Ønsker deg masse, masse lykke til I neste pp❤️

10 i dag, så det kan faktisk være noe :smiley-ashamed005 Tom for tidlig tester, så det her er en vanlig en. Håper tidligtestene kommer i morgen. Skal også prøve å holde meg en del lenger uten særlig drikke nå, for å få mest mulig konsentrert:joyful:

Fy søren, håper virkelig det er babystrek på gang :smiley-angelic001 :Heartpink

Huff, det er så frustrerende med kjemisk. Man blir holdt på pinebenken så lenge. Enda godt det ikke var en exu ❤

CD29/13DPO :love017 Helt utrolig at det er et lite liv på gang inne i magen- har ikke helt gått opp for meg ennå:Heartred Var så søtt når jeg tok testene idag, for da sto lille ministorebror rett ved siden av og var veldig nysgjerrig på testene:knegg: Så da fortalte jeg at mamma har baby i magen, og tror han det blir en lillebror eller lillesøster?:sad010:love7 Og han bablet ivei❤️ Altså, det høres ut som en klisjé, men jeg er virkelig lykkelig✨
Dagens tester og temp ser okei ut de også:happy:
20230323_090412.jpg

Vis vedlegget 401809
Fantastisk ❤️ hærregud make sure testen din er veldig sterk til å bare være 13 dpo❤️

Fantastisk ❤️ hærregud make sure testen din er veldig sterk til å bare være 13 dpo❤️

Takk, kjære du❤️ jo, den er kanskje det? Make sure er vanlig 25mlu. Babyplan er 10mlu

11 DPO og ny konsultasjon hos Hausken

Da har jeg fått vært hos klinikken min igjen og hatt en ny konsultasjon før vi setter i gang med IVF #3.

Blodprøvene, kromosomprøver og tester for habituell abort, kom alle tilbake negative, både for meg og samboer :cool05

Altså jeg ble så glad for at kromosomprøvene våre var fine og ikke hadde noe å si på det❤️ det var liksom deg viktigste!

Men når det kommer til at vi har mistet tre ganger på rad nå, så har vi nå lagt en slagplan.

1. Jeg skal i løpet av neste syklus ta en endometriumtest, prøver som skal sendes til Tyskland.
Prøven blir undersøkt for å se om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Naturlig killer-celle er en hvit blodcelle som fungerer som immunsystemets første forsvarslinje mot inntrengere som svulster, bakterier og virus.
Blir det påvist en kronisk betennelse i livmoren vil jeg da bli satt på en antibiotikakur i to uker.

2. Jeg skal få utført scratching.

Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade.

Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.

3. Med tanke på mer støtte etter innsett skal jeg da prøve Klexane i tillegg til Cyclogest. Og muligens så setter dem meg også på prednisolon. Uavhengig om endometrietesten er negativ eller positiv.

Så nå føler jeg virkelig at jeg klar for å gjennomføre alt og starte på IVF #3. Føler meg veldig sett og hørt, i tillegg hadde jeg en nå fantastisk lege som jeg aldri har hatt før. Så dagen i dag, har vært en veldig bra dag :happy:

Da har jeg fått vært hos klinikken min igjen og hatt en ny konsultasjon før vi setter i gang med IVF #3.

Blodprøvene, kromosomprøver og tester for habituell abort, kom alle tilbake negative, både for meg og samboer :cool05

Altså jeg ble så glad for at kromosomprøvene våre var fine og ikke hadde noe å si på det❤️ det var liksom deg viktigste!

Men når det kommer til at vi har mistet tre ganger på rad nå, så har vi nå lagt en slagplan.

1. Jeg skal i løpet av neste syklus ta en endometriumtest, prøver som skal sendes til Tyskland.
Prøven blir undersøkt for å se om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Naturlig killer-celle er en hvit blodcelle som fungerer som immunsystemets første forsvarslinje mot inntrengere som svulster, bakterier og virus.
Blir det påvist en kronisk betennelse i livmoren vil jeg da bli satt på en antibiotikakur i to uker.

Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade.

Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.

3. Med tanke på mer støtte etter innsett skal jeg da prøve Klexane i tillegg til Cyclogest. Og muligens så setter dem meg også på prednisolon. Uavhengig om endometrietesten er negativ eller positiv.

Så nå føler jeg virkelig at jeg klar for å gjennomføre alt og starte på IVF #3. Føler meg veldig sett og hørt, i tillegg hadde jeg en nå fantastisk lege som jeg aldri har hatt før. Så dagen i dag, har vært en veldig bra dag :happy:

Ååh, herlig❤️

Så godt å ha en så god lege, høres ut som du får fantastisk oppfølging. Ang. punkt 2, det har jeg tenkt litt på noe, fordi jeg og sambo prøvde å bli gravide i nesten et år før jeg fikk den første kjemiske graviditeten. Rett før jeg fikk den var jeg inne og tok livmorhalsprøve. Og etter det hadde jeg to kjemiske og en MA før han som nå er ett år kom. Før jeg tok den prøven skjedde ingenting, mens etterpå ble jeg veldig lett gravid (selv om det tok tid før spiren satt til termin). Så har alltid tenkt at det kunne ha satt i gang at jeg ble mer mottakelig for å bli gravid.

Ny dag, nye mulighetar ❤️

Dagens IKM'ere, korleis er status?

Torsdag 23.Mars♡
@Potemamma - 37 - B1 - PP2 - EL 9/3?
☆SKims - 35 - B2- pp2- EL 9/3
☆ @PrøverPåAttpåSkatt23 -35-B3-PP3-EL 09/03
@Klumpen2018 - 33 år - B3 - PP4 - EL ca 09/03
☆TrollmorTilTo - 36 år - B2 - PP2 - EL 9/3

Nokre fra tidligere eg ikkje veit status på heller, veit dokk noko meir?
@Gudrun4 - 33år - PP3 - B4 - EL 6.Mars
@MamiLami - 36 - B2 - PP8 - EL 10/03
Syklusen min har vært helt på bærtur etter den kjemiskegraviditeten, så eggløsning var ikke 9.mars, men 22.mars:facepalm: Tok ut 9 egg i går og fikk telefon i dag om at alle 9 er befrukta:hello2 Så eg hører nok mer til i IKM Uke 14, men kan ikke se at noen har opprettet denne tråden:dance008

Syklusen min har vært helt på bærtur etter den kjemiskegraviditeten, så eggløsning var ikke 9.mars, men 22.mars:facepalm: Tok ut 9 egg i går og fikk telefon i dag om at alle 9 er befrukta:hello2 Så eg hører nok mer til i IKM Uke 14, men kan ikke se at noen har opprettet denne tråden:dance008
Det er noen i uke 13(inkl. meg muligens) som kanskje hører til uke 14. Du er velkommen inn i gruppen der om du vil skravle med noen♥️

Jeg craver frukt!!! Jeg er generelt glad i frukt, men nå er det skikkelig suuug på det!! Det hadde jeg når jeg var gravid med nr 1, gutten, og jeg er overbevist om at vi får gutt denne gang, selv om jeg holder en knapp på jente :love017
Håååper ikke kroppen lurer meg med dette!!

Jeg craver frukt!!! Jeg er generelt glad i frukt, men nå er det skikkelig suuug på det!! Det hadde jeg når jeg var gravid med nr 1, gutten, og jeg er overbevist om at vi får gutt denne gang, selv om jeg holder en knapp på jente :love017
Håååper ikke kroppen lurer meg med dette!!

Så spennende du kjenner igjen de samme symptomene:nailbiting:❤️ Hvor mange dpo tror du at du er nå? Håper for deg:Heartpink:smiley-angelic001

Så spennende du kjenner igjen de samme symptomene:nailbiting:❤️ Hvor mange dpo tror du at du er nå? Håper for deg:Heartpink:smiley-angelic001
Ja, det gikk plutselig opp for meg ! Cravings kjennes så annerledes ut enn "veldig lyst på" :hilarious:
Jeg tror og håper at jeg er 7 dpo i dag :nailbiting::confused005
Vet du om el slim ser glinsende ut på papiret?

Back
Topp