11 DPO og ny konsultasjon hos Hausken
Da har jeg fått vært hos klinikken min igjen og hatt en ny konsultasjon før vi setter i gang med IVF #3.
Blodprøvene, kromosomprøver og tester for habituell abort, kom alle tilbake negative, både for meg og samboer
Altså jeg ble så glad for at kromosomprøvene våre var fine og ikke hadde noe å si på det

det var liksom deg viktigste!
Men når det kommer til at vi har mistet tre ganger på rad nå, så har vi nå lagt en slagplan.
1. Jeg skal i løpet av neste syklus ta en endometriumtest, prøver som skal sendes til Tyskland.
Prøven blir undersøkt for å se om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Naturlig killer-celle er en hvit blodcelle som fungerer som immunsystemets første forsvarslinje mot inntrengere som svulster, bakterier og virus.
Blir det påvist en kronisk betennelse i livmoren vil jeg da bli satt på en antibiotikakur i to uker.
2. Jeg skal få utført scratching.
Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade.
Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.
3. Med tanke på mer støtte etter innsett skal jeg da prøve Klexane i tillegg til Cyclogest. Og muligens så setter dem meg også på prednisolon. Uavhengig om endometrietesten er negativ eller positiv.
Så nå føler jeg virkelig at jeg klar for å gjennomføre alt og starte på IVF #3. Føler meg veldig sett og hørt, i tillegg hadde jeg en nå fantastisk lege som jeg aldri har hatt før. Så dagen i dag, har vært en veldig bra dag