IKM uke 52

Alltid kjipt når man går fra hurtigtest til vanlig test :smiley-ashamed004 Men vanlig makesure og bp gir egentlig super tidlig resultat de også altså! Bestemte meg for å bare kjøpe vanlige tester denne gangen selv.
Sniker litt på dere jeg :happy: , jeg har jo blitt forskjøvet ut i IKM 1 denne gangen

Jeg syns makesure vanlig er bedre enn tidlig. Viste omtrent like bra for meg. Jeg kommer bare til å gå for det fremover selv.

Sniker litt på dere jeg :happy: , jeg har jo blitt forskjøvet ut i IKM 1 denne gangen

Jeg syns makesure vanlig er bedre enn tidlig. Viste omtrent like bra for meg. Jeg kommer bare til å gå for det fremover selv.
Tror det kommer litt an på batchen man har fått med makesure, men den jeg testet med når jeg ble gravid i juni var like synlig på tidligtesten som vanlig makesure :happy: Babyplan har jeg ikke brukt så mye, men handlet babyplan nå som det var black friday salg :happy:

Tror det kommer litt an på batchen man har fått med makesure, men den jeg testet med når jeg ble gravid i juni var like synlig på tidligtesten som vanlig makesure :happy: Babyplan har jeg ikke brukt så mye, men handlet babyplan nå som det var black friday salg :happy:
Ser også på mine tester nå at makesure er like tydelig som tidlig! Og stoler mer på streken fra makesure siden tidligtesten fra babyplan er kjent for skyggestreker :)

CD33/9dpo:
Kjenner ingen verdens symptomer og negative tester, bare skygger:angel5 Har fortsatt en litt skrell 2-åring hjemme. Snart hatt syke barn hjemme I 2 uker:angelic:
Screenshot_20251217_081148_FF App.jpg

20251217_074839.jpg
I hvert fall er strekene lett å se! Veldig spent på dine vegne! :nailbiting: :love017

6 dpo i dag. Kjenner at prosjekt ikkje stresse i lutealfasen ikkje går heilt som planlagt. Har styrt med vanskelige, irriterande ting på jobb, hatt masse lyd frå byggevirksomhet og no må eg tisse mens doen er opptatt! Alt ein må gjennomgå :smiley-ashamed004
Berre ei veke til jul, då skal eg slappe av ;)

6 dpo i dag. Kjenner at prosjekt ikkje stresse i lutealfasen ikkje går heilt som planlagt. Har styrt med vanskelige, irriterande ting på jobb, hatt masse lyd frå byggevirksomhet og no må eg tisse mens doen er opptatt! Alt ein må gjennomgå :smiley-ashamed004
Berre ei veke til jul, då skal eg slappe av ;)
Jeg kjenner igjen det med jobb :smiley-ashamed004 Håper kroppen vil samarbeide og ignorere stress. Hørt det er høyere sannsynlighet for jente hvis man opplever mye stress siden sjansen for å miste en gutt hvis man opplever mye stress er høyere. Aner ikke om det er noe sannhet i det da :dontknowVi får håpe det er jenter slik at de takler stresset :hilarious:

Hei! Jeg lurer på om det er andre ting dere gjør i lutealfasen for å øke sjansen for at egget fester seg og blir der? :smiley-ashamed004

Jeg prøver f.eks å sove nok, men får det aldri til. Ligger på 6-7 timer per natt, også stresser det meg, men stress er jo ikke bra. Så drikker jeg kaffe for å holde meg våken på jobb, men stresser over det også. Uff, juleferien kan ikke komme fort nok!

Hei! Jeg lurer på om det er andre ting dere gjør i lutealfasen for å øke sjansen for at egget fester seg og blir der? :smiley-ashamed004

Jeg prøver f.eks å sove nok, men får det aldri til. Ligger på 6-7 timer per natt, også stresser det meg, men stress er jo ikke bra. Så drikker jeg kaffe for å holde meg våken på jobb, men stresser over det også. Uff, juleferien kan ikke komme fort nok!
Jeg merker stor effekt av ashwagandha. Det kan derimot forverre hormonene og balansen mellom østrogen og progesteron hos noen, så å bruke en syklus på å teste det ut kan potensielt forverre syklusen. Hos meg derimot fungerer det helt supert, og merker at jeg generelt har mindre stress når jeg bruker det. Kan se på temp grafen min at progesteronet er fint. Jeg minker mengden litt i lutealfasen.

Men et enda bedre tilskudd er urten kamille. Har alltid en potte stående i vinduet. Pleier å kutte opp typ 1 ts og ha i en kopp med varmt vann (gjerne med en annen te som base) på kvelden. Det også er veldig beroligende. Kan også brukes på dagtid. Når jeg gjorde det før en eksamen en gang for noen år siden og hadde for mye kamille i koppen så sank pulsen min ned i 35 :smiley-ashamed004 Så fungerer garantert beroligende og mener den skal være gravidvennlig :)

Ellers vil matcha gi jevnere energi over lengre tid og derfor være en god overgang hvis man sliter med å droppe kaffen. Den har en litt spesiell smak man må vende seg til.

Og ikke spise noe på 3 timer før man legger seg. Da når jeg raskere hvilepuls på natten.

Back
Topp