IKM uke 51

Hvis en tidligtest er skikkelig svak rosa, hvor langt på vei kan man være da? Jeg har ingenting å regne ut fra bortsett fra to dager med smerter jeg mistenker kan ha vært eggløsning eller at embryoet festet seg, og hvilke dager vi har lagt inn aksjer - som jo var stort sett hver dag den uka. Jeg skrev ikke ned noe før dette, fordi jeg ikke kjente noen tegn til hvor i syklusen jeg var. Ikke hatt mensen etter fødsel i februar ennå. Jeg troooor jeg ser en svaaak rosa strek på tidligtest (strimmel) fra metode, og jeg er veldig usikker - men ser kanskje også en svak rosa strek på vanlig strimmel fra rfsu. Metode i dag og rfsu i går.

Hvis en tidligtest er skikkelig svak rosa, hvor langt på vei kan man være da? Jeg har ingenting å regne ut fra bortsett fra to dager med smerter jeg mistenker kan ha vært eggløsning eller at embryoet festet seg, og hvilke dager vi har lagt inn aksjer - som jo var stort sett hver dag den uka. Jeg skrev ikke ned noe før dette, fordi jeg ikke kjente noen tegn til hvor i syklusen jeg var. Ikke hatt mensen etter fødsel i februar ennå. Jeg troooor jeg ser en svaaak rosa strek på tidligtest (strimmel) fra metode, og jeg er veldig usikker - men ser kanskje også en svak rosa strek på vanlig strimmel fra rfsu. Metode i dag og rfsu i går.
Spennende! Det varierer selvsagt med hvilken test man tar og hvor mye ctg man produserer. Men basert på mine egne, så har jeg tydelige rosa på dag 11, kunne sikkert vært «myse-rosa» dag 9-10?

Spennende! Det varierer selvsagt med hvilken test man tar og hvor mye ctg man produserer. Men basert på mine egne, så har jeg tydelige rosa på dag 11, kunne sikkert vært «myse-rosa» dag 9-10?
Med første fikk jeg svak positiv test på babyplan vanlig 3+5. Med andre og tredje fikk jeg svak positiv test 3+6 med babyplan på andre og rfsu vanlig på tredje.

Aldri brukt tidligtester før, og HVIS testene jeg nå har tatt er positive, har jeg aldri klart å se en så svak strek før.

Men da kan jeg kanskje tenke meg at det er rundt 3+4/5? Den første testen til eldstemann så jeg at var positiv først da den hadde tørket og jeg var kommet hjem fra jobb. Men da hadde jeg ikke like trent øye for disse strekene heller :dontknow Det var min aller første strek noen gang.

Hehe, det er noe med det. Man får litt mer erfaring når må har prøvd en stund og har noen barn i bagasjen. Men da blir det spennende i morgen, om du har flere tester?

Takk for at du spør!
Jeg har ikke fått mensen enda, men pleier å få på natt/tidlig morgen, så har en hunch på at det kommer i morgen tidlig. Har tatt tester tidligere i syklusen som har vært negative, så går egentlig bare og venter…
Ååh, skjønner :Heartblue Har du hatt noe pms eller andre symtomer, eller pleier du det?

Wow, så gøy da :Heartblue Jeg ville tippet kanskje 10 dpo?
Blir spennende å se om du tester imorgen!

Hehe, det er noe med det. Man får litt mer erfaring når må har prøvd en stund og har noen barn i bagasjen. Men da blir det spennende i morgen, om du har flere tester?
Ja, måtte ha nye tester. Apotek 1 har pleid å ha rfsu 25 pakning, men nå har EMV-en Metode tatt over selvfølgelig… Kjøpte 10 stk. tidligtester fra Metode og har 9 igjen. Hvis jeg ikke får noen flere streker på dem får jeg bestille noe på nett. Blir de positive alle sammen er jeg usikker på hva jeg gjør, for jeg liker å ta testene en stund etter første skikkelige positive test :hilarious:

Wow, så gøy da :Heartblue Jeg ville tippet kanskje 10 dpo?
Blir spennende å se om du tester imorgen!
Takk! Har aldri visst når eggløsningene mine har vært. Har tidligere bare forholdt meg til mensen. Og har hatt lange sykluser - men jeg har bare hatt maks én syklus før hver graviditet hvor jeg ikke har gått på p-piller. Ergo har ikke syklusene rukket å vise noe mønster eller å stabilisere seg. Har hatt ultralyd i uke 7 på de tre første, og termin har stemt sånn noen lunde når vi har sammenlignet UL og første dag av menstrasjon.

Takk! Har aldri visst når eggløsningene mine har vært. Har tidligere bare forholdt meg til mensen. Og har hatt lange sykluser - men jeg har bare hatt maks én syklus før hver graviditet hvor jeg ikke har gått på p-piller. Ergo har ikke syklusene rukket å vise noe mønster eller å stabilisere seg. Har hatt ultralyd i uke 7 på de tre første, og termin har stemt sånn noen lunde når vi har sammenlignet UL og første dag av menstrasjon.
Ikkesant, da er det ikke så lett å vite hva som er det vanlige for deg!
Du er velkommen til å joine gruppa uansett om du vil :love2

Last edited:
Muligens dumt spørsmål, men hva tror dere sannsynligheten for å kjenne symptomer før positiv test er? :angelic:
Har jo vært kvalm, uggen og svimmel siden lørdags ettermiddag, og hatt mye murringer/stikkinger i magen siden samme tid.
Absolutt til stede! Implantasjon kan jo også ha skjedd tidligere slik at man er lenger på vei, så man vet aldri!

Jeg er gravid nå og hadde så sinnsyke pms-symptomer at jeg var 100% sikker på at det ikke gikk den runden og at mensen var rett rundt hjørnet. Men så var jeg gravid! Kroppen er finurlig :laughing002

Back
Topp