IKM uke 48 og 49

Har en del rare symptomer nedi magen og har hatt det de siste to dagene? Litt kramper foran og bak, og stølhetsfølelse? Kan ikke minnes å ha hatt det før

Kjemisk er jo fortsatt et tegn på at man klarer å bli gravid da, så man får ta det positive med det iallfall :happy: Men nei, ikke noe gøy med de dagene man får skikkelig håpet opp. Jeg og samboer har en regel om å ikke hype hverandre opp før det har gått sånn nærmere en uke nå :smiley-ashamed004

Tror jeg brukte nesten en uke på å trykke på den skumle "Gravid" knappen her inne sist også haha
Ja, du har jo rett i det! Får prøve å tenke på det positive.

Gravid-knappen ER skummel :nailbiting:

Den skal helst komme seg over temperaturen du hadde i folikkelfasen. Noen har sånn kjempe hopp opp, mens du går veldig jevnt oppover ser det ut som. Men fortsatt ganske brått, så ser ut som progesteronet gjør jobben sin. Noer har en festedip når det skjer en befruktning mellom 5 og 10 dpo. Ellers har noen sånn trefaset temp graf. Det er dersom du har lavere temp før EL, litt økning etter EL også plutselig et hopp til der man kan forvente en befruktning. Det er ofte en graviditetsgraf, men ikke alltid. Bare høy sannsynlighet. Jeg pleier selv å ha trefaset graf, men det betyr ikke at jeg er gravid. Men grafen min viser at tempen øker og stabiliserer seg litt frem til 7 dpo, også begynner den plutselig og stige igjen. Det er ofte et veldig spennende tegn på at en implantasjon kan ha skjedd. Ellers synes jeg Lilleperle sin temp graf når hun ble gravid var spennende. Hun hadde også med den temp dippen :) Hun har den et eller annet sted i Dagboken sin.

Vis vedlegget 474229
Takk for svar :D
Blir spennende å se hvordan utviklingen er da, har jo ingenting å sammenligne med fra før, så aner ikke hva jeg kan forvente :hilarious:

Haha jaa, jeg merket ikke sånne tegn før jeg prøvde aktivt å bli gravid. Nå legger man jo merke til alt :hilarious:
Ikke jeg heller! Når vi fikk kjemisk så var det første forsøk, så visste ikke noe. Testing og venting var nytt og jeg glemte det litt siden vi akkurat hadde startet :rolleyes:

Jeg har pleid å ha litt stikking, ligamentsmerter og masse sexlyst. Men ikke slik ømme følelser før nei, så jeg håper det er positivt :angelic:
Hadde det ikke før jeg heller, men de siste 2 gangene har jeg jeg følt meg forstoppet og støl uten at jeg faktisk er det. Aner heller ikke om det er en god ting :hilarious: Men fra å ikke merke noe som helst til å føle meg mørbanket i magen i noen timer så er det kanskje greit å kjenne at man har EL også da antar jeg??

Nå er jeg veldig spent på om jeg kommer til å føle meg mørbanket I morgen da, haha. Jeg og forloveden min feirer 7 år sammen i morgen, så har en del planer utenfor huset. Greit å slippe unna den forstoppet og mørbanket følelsen da haha

Ikke jeg heller! Når vi fikk kjemisk så var det første forsøk, så visste ikke noe. Testing og venting var nytt og jeg glemte det litt siden vi akkurat hadde startet :rolleyes:
Vi hadde også kjemisk på første forsøk. Akkurat tatt ut P-staven jeg hadde hatt i 9 år, og P-stav forhindrer jo eggløsning. Har jo hatt 9 år uten eggløsning. Trodde det ville ta litt tid å komme seg inn i syklus, men tydeligvis ikke! Men endte i kjemisk da. Skal sies at EL kom 5 dager etter at vi hadde hatt sex, så var nok flere grunner til at det endte i kjemisk den prøveperioden der hehe.. Men tror ikke forloveden min var helt mentalt forberedt på en positiv test med en gang heller, så PP 2 så krysset vi begge fingrene da :hilarious: Men den endte også i kjemisk, bare at da var vi litt mer forberedt på hva en kjemisk var. At en kjemisk ikke er en falsk positiv test. At det ikke finnes falske positive tester :smiley-ashamed004

Takk for svar :D
Blir spennende å se hvordan utviklingen er da, har jo ingenting å sammenligne med fra før, så aner ikke hva jeg kan forvente :hilarious:
Nei, det er veldig spennende! Nå er jeg i tredje prøveperiode med temping, så nå kan jeg liksom ta en rask temp og sove videre etterpå. Før kunne jeg ikke det :hilarious: Endte jo med å stå opp i 6-7 tiden i helgene pga jeg drev og tempet :hilarious:

Er mest sannsynlig på 3 dpo (litt usikker på syklus sånn 100% etter uttak av spiral i august) og merker at denne prøve perioden går sååå treigt :banghead: Kjenner etter på alt, inn på apper å sjekker, regner meg frem til når eg kan teste osv. haha :laughing002Merker også at denne gang (prøve på barn nr 2) så virker alt så mye mer skummelt. Klarer ikke helt å sette ord på hvorfor - utenom at vi nå vet mer om risikoene rundt det å faktisk få et barn. Andre som har merket noe lignende?

Mega positiv EL-test, om det stemmer da..

Vedlegg

• IMG_5849.jpeg
    IMG_5849.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 35
Hadde det ikke før jeg heller, men de siste 2 gangene har jeg jeg følt meg forstoppet og støl uten at jeg faktisk er det. Aner heller ikke om det er en god ting :hilarious: Men fra å ikke merke noe som helst til å føle meg mørbanket i magen i noen timer så er det kanskje greit å kjenne at man har EL også da antar jeg??

Nå er jeg veldig spent på om jeg kommer til å føle meg mørbanket I morgen da, haha. Jeg og forloveden min feirer 7 år sammen i morgen, så har en del planer utenfor huset. Greit å slippe unna den forstoppet og mørbanket følelsen da haha
Takk for beskrivelsen fordi det er faktisk akkurat sånn jeg føler meg og!

Gratulerer med morgendagen, håper dere koser dere :Heartred

Vi hadde også kjemisk på første forsøk. Akkurat tatt ut P-staven jeg hadde hatt i 9 år, og P-stav forhindrer jo eggløsning. Har jo hatt 9 år uten eggløsning. Trodde det ville ta litt tid å komme seg inn i syklus, men tydeligvis ikke! Men endte i kjemisk da. Skal sies at EL kom 5 dager etter at vi hadde hatt sex, så var nok flere grunner til at det endte i kjemisk den prøveperioden der hehe.. Men tror ikke forloveden min var helt mentalt forberedt på en positiv test med en gang heller, så PP 2 så krysset vi begge fingrene da :hilarious: Men den endte også i kjemisk, bare at da var vi litt mer forberedt på hva en kjemisk var. At en kjemisk ikke er en falsk positiv test. At det ikke finnes falske positive tester :smiley-ashamed004
Ja, vi var veldig satt ut både jeg og forloveden min også! Ting skjedde veldig fort, vi flyttet inn i huset vi har kjøpt sammen, blitt forlovet og gravid på halvannen måned. Ting skjedde fort plutselig etter noen år sammen, men det var så fint også :Heartred Tror det var når det kjemiske skjedde, og vi forstod at noe som hett kjemisk var en ting, at vi innså hvor mye vi faktisk ville ha barn :)

Håper du og forloveden din får en flott dag i morgen uten tung mage eller andre ting :HeartredDu gjør en super jobb her inne :D

Er mest sannsynlig på 3 dpo (litt usikker på syklus sånn 100% etter uttak av spiral i august) og merker at denne prøve perioden går sååå treigt :banghead: Kjenner etter på alt, inn på apper å sjekker, regner meg frem til når eg kan teste osv. haha :laughing002Merker også at denne gang (prøve på barn nr 2) så virker alt så mye mer skummelt. Klarer ikke helt å sette ord på hvorfor - utenom at vi nå vet mer om risikoene rundt det å faktisk få et barn. Andre som har merket noe lignende?
Har ikke barn fra før så kan ikke kjenne meg igjen i akkurat det. Hva slags risikoer med å få barn tenker du på? Sånn sykdommer og sånt mens de er spedbarn?

Takk for beskrivelsen fordi det er faktisk akkurat sånn jeg føler meg og!

Gratulerer med morgendagen, håper dere koser dere :Heartred
Takk! Det er ikke noe rundt årstall eller noe, men vi pleier vanligvis å feire det uansett :happy: Det er jo bare en koselig dag sammen, bare at denne gangen prøver vi begge å unngå alkohol også ved EL. Aner ikke om det egentlig har mye å si :dontknow

Ja, vi var veldig satt ut både jeg og forloveden min også! Ting skjedde veldig fort, vi flyttet inn i huset vi har kjøpt sammen, blitt forlovet og gravid på halvannen måned. Ting skjedde fort plutselig etter noen år sammen, men det var så fint også :Heartred Tror det var når det kjemiske skjedde, og vi forstod at noe som hett kjemisk var en ting, at vi innså hvor mye vi faktisk ville ha barn :)

Håper du og forloveden din får en flott dag i morgen uten tung mage eller andre ting :HeartredDu gjør en super jobb her inne :D
Det er noe med det å stå med en positiv test i hånden litt før man var forberedt på det. Da får man gjennomgått tankene sine rundt det å forplikte seg til å legge til en til i familien sin på veeldig kort tid :smiley-ashamed004 Men bra dere var to om det :happy: Nå kan dere planlegge nye huset deres ut ifra ønsket om barn med en gang hehe! Vi kjøpte for 3 år siden, så det som skal bli barnerom er veldig sånn gjesterom/backup rom akkurat nå. Ikke antydning til barnevennlig rom i det hele tatt :smiley-ashamed004 Vi må sikre masse skap og sånt som vil falle over en unge om ungen klatrer på de.

Og takk! :happy:

I dag var det ikke ett punkt, men ei pil som dukka opp i grafen? Dagens temp er heller ikke så optimal da jeg våknet av en 4 åring ved sengekanten som trippet og ville jeg skulle følge han til do :hilarious: Da er det jo bare å hive seg rundt før det blir vått på gulvet!
1000014219.jpg

El testen var på det laveste jeg noengang har sett i dag, men urinen var nokså utvannet. Tror jeg må ha stått opp i natt for å tisse uten å huske det. Så kan være derfor testen var så svak.
1000014222.jpg

I dag var det ikke ett punkt, men ei pil som dukka opp i grafen? Dagens temp er heller ikke så optimal da jeg våknet av en 4 åring ved sengekanten som trippet og ville jeg skulle følge han til do :hilarious: Da er det jo bare å hive seg rundt før det blir vått på gulvet!
Vis vedlegget 474263
El testen var på det laveste jeg noengang har sett i dag, men urinen var nokså utvannet. Tror jeg må ha stått opp i natt for å tisse uten å huske det. Så kan være derfor testen var så svak.
Vis vedlegget 474264
Pil opp betyr at du har målt senere enn du pleier. Tempen øker ca 0.05 til 0.1°C i timen, så da skulle tempen din muligens vært bittelitt lavere når du målte.

Har heller aldri sett en nesten negativ EL test før, men den må jo øke nå! :gen045

Back
Topp