IKM uke 48 og 49

Hmm vet ikke om jeg skal tolke dette som at EL peaken sannsynligvis var i natt og at EL sannsynligvis er i morgen, eller om peaken var i går kveld og at EL er i dag. Kjenner foreløpig ikke noe til EL iallfall, men er bare de siste 2 gangene jeg har kjent noe.

Hva tror dere, EL i dag eller i morgen? :pompus:

Screenshot_20251115_083850_Premom.jpg

Nei, det er veldig spennende! Nå er jeg i tredje prøveperiode med temping, så nå kan jeg liksom ta en rask temp og sove videre etterpå. Før kunne jeg ikke det :hilarious: Endte jo med å stå opp i 6-7 tiden i helgene pga jeg drev og tempet :hilarious:
Haha, det er fordelen med å bruke klokken da, den måler selv så trenger ikke tenke på det :hilarious: men den er heller ikke like nøyaktig da :hilarious:

Haha, det er fordelen med å bruke klokken da, den måler selv så trenger ikke tenke på det :hilarious: men den er heller ikke like nøyaktig da :hilarious:
Virker som de fleste som bruker klokke får ganske ok temper uansett da. Skjønner jo at det kan være litt forskjell hvis det er sånn 18 grader i rommet dersom du en natt ligger med armen utenfor dynen og en annen innenfor dynen. Tar du tempen fra et spesifikt tidspunkt hver dag med klokke, eller må du velge å ta en temp måling selv?

Velkommen inn i forumet :happy: Har dere snakket om å få barn lenge, eller var dere litt plutselig klare for det?

Selv ble vi litt kastet inn i det etter at jeg var på sykehuset og fikk beskjed om at vi kunne slite med å få barn pga muskelknute på livmor, så da var det bare å sette igang :smiley-ashamed004
Vi fikk plutselig lyst til det, man blir jo ikke yngre akkurat. Så nå håper vi veldig på at det går, og er veldig spent

Så kjipt å høre! Håper at det går bra for dere denne måneden! ❤️

Hvordan kjenner dere eggløsning? Hadde skikkelige murringer i går kveld, og nå har det stukket noe grådig i der :nailbiting:

Vi fikk plutselig lyst til det, man blir jo ikke yngre akkurat. Så nå håper vi veldig på at det går, og er veldig spent

Så kjipt å høre! Håper at det går bra for dere denne måneden! ❤️
Velkommen! Vi er også på pp1. Har hatt noen måneder der vi ikke prøvde på å ikke bli gravide, men nå er vi offisielt prøvere. Detter blir spennende, krysser fingrene for at det klaffer for oss alle denne syklusen :Heartred

Hvordan kjenner dere eggløsning? Hadde skikkelige murringer i går kveld, og nå har det stukket noe grådig i der :nailbiting:
Jeg pleier å ha skikkelig stikkinger i sidene. Trodde en gang jeg hadde fått en begynnende blindtarmbetennelse, men det var bare kraftige eggløsningssmerter :hilarious:

Dag 8 med mensen.. føler meg nedstemt og drit. Vil opp igjen….. :p Blærk… godt med smash da.
På sykehuset sa de jo til meg at jeg skulle vente en mensen før jeg prøvde igjen. Etter første mensen etter en abort merker man hvorfor :smiley-ashamed004 Hadde 100% prøvd før første mensen igjen skulle jeg vært uheldig å gå igjennom det en gang til da. Håper det holder på å gi seg nå og at du kanskje er på siste dagen?

Takk! Det er ikke noe rundt årstall eller noe, men vi pleier vanligvis å feire det uansett :happy: Det er jo bare en koselig dag sammen, bare at denne gangen prøver vi begge å unngå alkohol også ved EL. Aner ikke om det egentlig har mye å si :dontknow
Jeg syns man skal feire alt man kan feire, og selv om det ikke er rundt tall så er det faktisk likevel verdt å feire et nytt år sammen samtidig som man går inn i enda ett! :Heartred

På sykehuset sa de jo til meg at jeg skulle vente en mensen før jeg prøvde igjen. Etter første mensen etter en abort merker man hvorfor :smiley-ashamed004 Hadde 100% prøvd før første mensen igjen skulle jeg vært uheldig å gå igjennom det en gang til da. Håper det holder på å gi seg nå og at du kanskje er på siste dagen?
Ja, tenker de på psyken? :)
Vi prøvde jo rett på igjen før mensen nå, men fikk ikke med oss de siste dagene. Var litt for travelt :/ men det er greit at det ikke skjedde da. Satser mer på denne ppen :) ❤️
Jeg har dessverre veldig lang mensen. Så mulig det varer en dag eller 2 til. Men virker som det nærmer seg slutten ja :)

Virker som de fleste som bruker klokke får ganske ok temper uansett da. Skjønner jo at det kan være litt forskjell hvis det er sånn 18 grader i rommet dersom du en natt ligger med armen utenfor dynen og en annen innenfor dynen. Tar du tempen fra et spesifikt tidspunkt hver dag med klokke, eller må du velge å ta en temp måling selv?
Klokken registrerer selv i løpet av natten og setter inn i graf på samsung health appen. Så når i løpet av natten den registrer osv aner jeg ikke.

Er mest sannsynlig på 3 dpo (litt usikker på syklus sånn 100% etter uttak av spiral i august) og merker at denne prøve perioden går sååå treigt :banghead: Kjenner etter på alt, inn på apper å sjekker, regner meg frem til når eg kan teste osv. haha :laughing002Merker også at denne gang (prøve på barn nr 2) så virker alt så mye mer skummelt. Klarer ikke helt å sette ord på hvorfor - utenom at vi nå vet mer om risikoene rundt det å faktisk få et barn. Andre som har merket noe lignende?
Jeg syns også det er litt skummelt. Vi prøver også på nr2. Jeg tenker det kanskje har litt å gjøre med at alt fungerer så bra med nr1. Og så vet man ikke hvordan dynamikken vil bli om det kommer en til. Dessuten er jeg blitt en del eldre siden sist, og da øker jo risiko for det meste.

Nå er jeg helt sikker på at eggløsning skjer. Jeg føler meg like dritt i dag som jeg gjorde forrige syklus, så tror det har blitt et gjenkjennbart tegn for meg :nailbiting:
Samme her, var på vei hjem fra byen og kjente plutselig den ømheten komme i livmor. Så da ble det EL i dag! Tok akkurat en EL måling som fikk score på 1.01 i Premom da, men man må nesten stole på kroppen :nailbiting:

Screenshot_20251115_191005_Premom.jpg

Last edited:
Klokken registrerer selv i løpet av natten og setter inn i graf på samsung health appen. Så når i løpet av natten den registrer osv aner jeg ikke.
Da er det sikkert samme tidspunkt hver dag regner jeg med. Men høres jo skikkelig behagelig ut å ikke måtte tenke på det da. Prøvde å laste ned en app til garmin klokken, men da må jeg starte den temp målingen hver dag. Da kunne jeg like greit bruke et termometer :hilarious:

Back
Topp