IKM uke 45

Åkei, da hører jeg at jeg må kjøpe fler tester hvis jeg skal teste såpas ofte ja :laughing002 Tenkte jeg tok i med å planlegge for 1x daglig, men høres jo lurt ut å teste fler, hvertfall hvis det nærmer seg og man ser en begynnende økning på testene kanskje:happy:
Ja, jeg vet ikke helt hva som er best :confused005 Har bare testet rundt en el, men gikk em del tester når jeg først begynte :laughing002

Jeg begynte med å teste 2x daglig på CD12 for var redd for å miste toppen:nailbiting:Merket en liten økning på CD14. Testet igjen dagen etter og da var den betraktelig høyere, og test nr. 2 jeg tok på kvelden (kanskje 5 timer senere) var da enda høyere og viste seg å være toppen. Så jeg opplevde en gradvis økning. Dagen etter var testene svakere igjen. Dette varierer selvfølgelig fra person til person, men tenkte jeg kunne dele min erfaring fra forrige PP:happy:
Kjempekjekt å høre andres erfaringer :happy: Tenker vi må prøve å sikre oss samme dag som økning uansett og dagen etter, tilfelle tolkningen i appen ikke er 100%. Ser den sier jeg har 0,21-24 de to dagene her, det er vel normalt antar jeg :happy:
Det er rart, jeg har jo gått gravid noen ganger. Men aldri testet etter EL og sånt, så ble plutselig helt grønn her :laughing002

Kjempekjekt å høre andres erfaringer :happy: Tenker vi må prøve å sikre oss samme dag som økning uansett og dagen etter, tilfelle tolkningen i appen ikke er 100%. Ser den sier jeg har 0,21-24 de to dagene her, det er vel normalt antar jeg :happy:
Det er rart, jeg har jo gått gravid noen ganger. Men aldri testet etter EL og sånt, så ble plutselig helt grønn her :laughing002
Er spent på hvordan det utvikler seg framover :happy:
Ja kjenner på det selv at jeg er helt ny på dette, så er fint vi kan hjelpe hverandre her inne :Heartred

Jeg kjører på med mucinex-metoden denne syklusen! har noen prøvd det før? Jeg kjøpte nylig ren guaifenesin i london, siden de selger sterkere enn i Norge :happy090

Nei, det har jeg ikke hørt om. Hva er det? :happy:
Det er egentlig bare å drikke hostesaft som inneholder KUN guaifenesin som gjør slim tynnere. Det sies at det skal tynne ut eggløssningslim som kan gjøre det lettere for sædcellene å nå egget. Så går egentlig utpå å ta det i det fertile vinduet frem til eggløsningen også skal det visstnok gjøre susen! Leste om det på reddit, og der har det visst funket for MANGE første gang de prøvde det.

Det er egentlig bare å drikke hostesaft som inneholder KUN guaifenesin som gjør slim tynnere. Det sies at det skal tynne ut eggløssningslim som kan gjøre det lettere for sædcellene å nå egget. Så går egentlig utpå å ta det i det fertile vinduet frem til eggløsningen også skal det visstnok gjøre susen! Leste om det på reddit, og der har det visst funket for MANGE første gang de prøvde det.
Spennende! Får man tak i det på helsekost? Hvor mye er anbefalt i de dagene man tar det?

Åå, interessant! Kanskje det må testes ut :D

Spennende! Får man tak i det på helsekost? Hvor mye er anbefalt i de dagene man tar det?
Jeg måtte søke det opp. Ser ut som solvipect holder. Klarer ikke å finne noe om mengde
Tror Solvipect holder ja! Det viktigste er egentlig at det er ren guaifenesin og ikke annet medisinsk innhold. Det jeg har lest er at flest tar 10ml morgen og kveld, 3-5 dager før eggløsning og til og med selve dagen for eggløsning

Gøy! Syklusen min er heller ikke helt stabil, derfor usikker på om IKM er i uke 45 eller 46. FLO-appen sier nå IKM 9 oktober så melder meg inn her:)

Camille13 - 33 - B3 - PP1 - EL 26/10 - IKM 9/11

Har i noen måneder vært veldig frem og tilbake på når vi skal starte prøvingen. Mannen er klar - og nå tror jeg at jeg også er det! Føles spennende :Heartred

Var hos gynekolog i dag… ikke kjempeoppløftende :confused: husker ikke akkurat verdiene, men er litt utenfor de «gode» tallene mht FSH og AMH. Hadde 5 eggposer på den ene eggstokken og 2 på den andre. Hun skylte egglederne og de så veldig fine ut sa hun. Har fått skrevet ut utrogestan pga litt korte sykluser og en del kjemiske graviditeter. Hun anbefalte IVF dersom jeg ikke var gravid innen jan/feb.

Jeg må «minne» meg selv på at jeg har to fine barn. Også må jeg tenke på hva jeg vil gjøre dersom det ikke går naturlig inne januar… vil jeg begynne med ivf? Nå må det tenkes og diskuteres med mannen.

Var hos gynekolog i dag… ikke kjempeoppløftende :confused: husker ikke akkurat verdiene, men er litt utenfor de «gode» tallene mht FSH og AMH. Hadde 5 eggposer på den ene eggstokken og 2 på den andre. Hun skylte egglederne og de så veldig fine ut sa hun. Har fått skrevet ut utrogestan pga litt korte sykluser og en del kjemiske graviditeter. Hun anbefalte IVF dersom jeg ikke var gravid innen jan/feb.

Jeg må «minne» meg selv på at jeg har to fine barn. Også må jeg tenke på hva jeg vil gjøre dersom det ikke går naturlig inne januar… vil jeg begynne med ivf? Nå må det tenkes og diskuteres med mannen.
Åååh :Heartblue Det var leit å høre. Så bra at egglederne dine så bra ut da! Og godt å få en medisin til å hjelpe å forlenge syklusen litt. Krysser fingerne for at det går denne gangen :)

Tror Solvipect holder ja! Det viktigste er egentlig at det er ren guaifenesin og ikke annet medisinsk innhold. Det jeg har lest er at flest tar 10ml morgen og kveld, 3-5 dager før eggløsning og til og med selve dagen for eggløsning
Tror faktisk jeg tester ut det jeg :D Har egentlig ikke helt trua på husmorstips, samtidig så tenker jeg at jeg ikke har noenting å tape tilfelle det kan hjelpe! Jeg prøver alt :laughing002 Litt halvdesperat her:laughing002

Tror faktisk jeg tester ut det jeg :D Har egentlig ikke helt trua på husmorstips, samtidig så tenker jeg at jeg ikke har noenting å tape tilfelle det kan hjelpe! Jeg prøver alt :laughing002 Litt halvdesperat her:laughing002
hehe samme her! Tester ut det jeg kan, og siden det ikke er noe farlig i å gjøre det så skader det ikke å prøve :p

Back
Topp