IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
Har drømt de to siste nettere at jeg får mensen og at det er mandag. Tidligere har jeg drømt at jeg får mensen når jeg er gravid. Så drømmer jeg om positiv test når jeg ikke er gravid. Det har jeg ikke drømt denne måneden som jeg ellers gjør i dpo land. Men 12 dpo i dag, negativ Makesure test. Har ikke tidligtester. Har tidligere fått positiv med tidlig rundt 11dpo.

Heii. 9 DPO i dag. Fant ut at testene jeg kjøpte for to år siden går ut på dato 11 oktober, så det kan være en grunn til at jeg tester negativt. Sånn utenom har jeg merket lite endring i kroppen. Vært veldig svimmel i dag når jeg bøyer meg ned, og syntes jeg innbiller meg at jeg har mørkere nipples. Har to tester igjen av siste innkjøp, så om disse to er negative i morgen, venter jeg til jeg er tilbake fra intervju på torsdag før jeg kjøper nye. Skal ha mens på fredag.

In other news er det 3 år siden jeg møtte samboeren i dag. Han har sagt siden april at han skulle fri, og da vi dro ut til middag hadde jeg høye forventninger, men da det ikke skjedde noe kjørte vi til Botanisk Hage der jeg gikk ned på kne. Hadde med en ring også, som jeg kjøpte i mai, og har bare gått og ventet. Jeg ble litt emosjonell og begynte å gråte, og så sa han ja :Heartbigred

Han har fortsatt lyst til å fri til meg, da. Så da skal han få gjøre det en eller annen gang. Blir sikkert om 40 år i dette tempoet :knegg:

Gratulerer så mye med forlovelsen :talk017 :love7 :love017

Har drømt de to siste nettere at jeg får mensen og at det er mandag. Tidligere har jeg drømt at jeg får mensen når jeg er gravid. Så drømmer jeg om positiv test når jeg ikke er gravid. Det har jeg ikke drømt denne måneden som jeg ellers gjør i dpo land. Men 12 dpo i dag, negativ Makesure test. Har ikke tidligtester. Har tidligere fått positiv med tidlig rundt 11dpo.
Men hvis det var med tidlig så kan jo normal slå ut en dag senere. Kanskje senere i dag eller i morgen da? :nailbiting:

Kjenner meg uggen og småkvalm av og til, men vet det brått snur på flekken. Så må komme meg til min private gynekolog/spesialist ASAP. Bestilte time igår kveld, så skal dit på torsdag 09.30..viktig jeg får kvalmestillende på resept og tar da også en blodprøve for å måle hCG✨️ Alt i alt føles ting bra, på tross av digital idag som viste gravid 1-2, samme dag med E fikk jeg 2-3, når jeg var 13dpo eller 3+6:laughing002 Detta SKAL gå bra, jeg tillater ikke noe annet:love017:dance008
Screenshot_20251006_093505_Gallery.jpg

Screenshot_20251006_093510_Gallery.jpg

Screenshot_20251006_093538_Gallery.jpg

Kjenner meg uggen og småkvalm av og til, men vet det brått snur på flekken. Så må komme meg til min private gynekolog/spesialist ASAP. Bestilte time igår kveld, så skal dit på torsdag 09.30..viktig jeg får kvalmestillende på resept og tar da også en blodprøve for å måle hCG✨️ Alt i alt føles ting bra, på tross av digital idag som viste gravid 1-2, samme dag med E fikk jeg 2-3, når jeg var 13dpo eller 3+6:laughing002 Detta SKAL gå bra, jeg tillater ikke noe annet:love017:dance008

Ser jo sterkere ut de på 2. Urin nå enn med E :pompus: Så kanskje mindre fargestoff i digital denne gang ikke slo ut like tydelig som den med E? Ser hvertfall veldig bra ut :shy:

Ser jo ut som at strekene er er omtrent like sterke som sist, så er vel bare marginalt at du ikke har fått 2-3 på clearblue.

8 DPO og har kun vanlige MS-tester.
Tror jeg har skyggebriller på, men samtidig har det vært unormalt mye «noe» med livmora den siste uken.

Fortsatt i ingenmannsland med andre ord!

Ååå det hørtes jo helt supert ut! Så jobben hans betaler hotell med andre ord og du har bare slengt deg med? Gjorde det samme for et par år siden når jeg måtte jobbe noen måneder i Italia. Samboeren min kan ikke jobbe hjemmefra da, men han kunne reise ned og bo gratis på hotellet med frokost. Han måtte betale flyreisen ned selv da :happy: Ellers hadde jeg leiebil, så på kvelden og i helgene når jeg ikke jobbet så kunne vi jo reise litt rundt :happy:
Nja, ikke helt, men jeg kan liksom ikke fortelle hele historien uten at det blir åpenbart hvem vi er hvis man er så sær at man vil prøve å finne det ut. Haha.

Kort fortalt betaler vi selv.

Men vi bruker det også som en mulighet til å gjøre noe sammen. Er det noe jeg har lært det siste året er at man må huske på å pleie forholdet. Ellers kan det gå dukken, selv om man er glade i hverandre.

Romantikken i høysete folkens! Ikke bind dere til et kjedelig liv bare fordi dere får barn.

8 DPO og har kun vanlige MS-tester.
Tror jeg har skyggebriller på, men samtidig har det vært unormalt mye «noe» med livmora den siste uken.

Fortsatt i ingenmannsland med andre ord!
Så glemte jeg å legge ved bilde av testen da! :laughing002

Vedlegg

• IMG_2008.jpeg
    IMG_2008.jpeg
    922,3 KB · Visninger: 73
Nja, ikke helt, men jeg kan liksom ikke fortelle hele historien uten at det blir åpenbart hvem vi er hvis man er så sær at man vil prøve å finne det ut. Haha.

Kort fortalt betaler vi selv.

Men vi bruker det også som en mulighet til å gjøre noe sammen. Er det noe jeg har lært det siste året er at man må huske på å pleie forholdet. Ellers kan det gå dukken, selv om man er glade i hverandre.

Romantikken i høysete folkens! Ikke bind dere til et kjedelig liv bare fordi dere får barn.
Men det er jo veldig greit å utnytte jobbsituasjoner til å gjøre noe spennende sammen :)

Kunne egentlig tenkt meg å søke jobb og bo noen år i utlandet også. Da blir jo samboeren med litt sånn "på kjøpet" siden det er han som kommer til å måtte ta permisjon fra jobben sin. Da også passer det jo ganske greit å ha barn først slik at han kan få mye tid med barnet før det starter på skole, og ellers være "hjemmepappa" på en måte. Så kan jeg heller være hovedforsørger. Jobber i en stor bedrift nå, så ville blitt å søke seg inn på et prosjekt i et annet land :happy:

Samboeren min er utdannet kokk da, så han kommer helt sikkert til å prøve og skaffe seg jobb hvis vi flytter i deltidsstilling. Men kokk er vanligvis ikke et veldig godt betalt yrke sammenlignet med ingeniør.

Måtte teste litt igjen:smiley-angelic006

Og er Make sure som slutter på 11 og går ut i 2027.

20251006_125247.jpg

Last edited:
10DPO:
Jeg har fått negativ test på morgenen. Syntes dog utfloden er både melkete og luktfri. Forventet mens på fredag.

Ellers ingen andre symptomer enn allerede nevnt

I dag må jeg rote meg til å pakke for å reise opp til Lofoten til intervju. Blir en 3 dagers tur (tirs-tors). Kan ærlig talt ikke si at jeg gleder meg. Jeg er ikke god på intervjuer, og føler meg ikke forberedt.

10DPO:
Jeg har fått negativ test på morgenen. Syntes dog utfloden er både melkete og luktfri. Forventet mens på fredag.

Ellers ingen andre symptomer enn allerede nevnt

I dag må jeg rote meg til å pakke for å reise opp til Lofoten til intervju. Blir en 3 dagers tur (tirs-tors). Kan ærlig talt ikke si at jeg gleder meg. Jeg er ikke god på intervjuer, og føler meg ikke forberedt.
Intervju er det verste jeg vet. Er som muntlig eksamen :bag: Sikkert derfor jeg ikke bytter jobb men ønsker

For å advare andre, ikke kjøp disse testene fra Make sure der batch slutter på 11 med dato 10 2027:

20251006_144441.jpg

Intervju er det verste jeg vet. Er som muntlig eksamen :bag: Sikkert derfor jeg ikke bytter jobb men ønsker
Generelt er vi damer alt for dårlig på å gå på intervjuer. Mine mannlige kollegaer går på intervjuer stadig vekk og bruker den nye lønnen som et argument på lønn i nåværende jobb. Slik kommer de seg opp i lønn uten å bytte jobb. Jeg bare orker ikke å gjøre det, men det vil jo egentlig skikkelig lønne seg. Vi burde bli flinkere på slikt :confused005

Enten så gjør jeg det dritbra på intervjuer og ender som topp-kandidat, eller så får jeg hjerneteppe og blir møtt med forvirrede ansikter som lurer på hvordan jeg har greid å komme så langt som jeg har gjort.

Jeg blir intervjuet av folk som, utifra det jeg har forstått, egentlig ikke kan så mye om emnet selv, så her er det mulig to å imponere med det jeg har fokusert på etter utdannelsen. Rollen i seg selv virker dødsspennende, men lokasjonen er i ingenmannsland. Har ikke lyst til å flytte tid, men jeg sier ikke nei om jeg får tilbudt rollen. Da blir det å flytte igjen før evt unge er 2 år og får for gode relasjoner til venner. Jeg måtte selv flytte som 6-åring og opplevde en stor sorg, i tillegg til at vi flyttet når eldstemann var 4. Hun snakker fortsatt om en fra barnehagen på den tiden, så det er noe jeg skal unngå igjen for alt i verden!

Generelt er vi damer alt for dårlig på å gå på intervjuer. Mine mannlige kollegaer går på intervjuer stadig vekk og bruker den nye lønnen som et argument på lønn i nåværende jobb. Slik kommer de seg opp i lønn uten å bytte jobb. Jeg bare orker ikke å gjøre det, men det vil jo egentlig skikkelig lønne seg. Vi burde bli flinkere på slikt :confused005
Ja vi burde det!!

Back
Topp