IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
Starten_på_noe_fint: 35-B1-PP10-EL25.09-IKM 10.10.

Melder meg inn her og krysser fingrene for at PP10 er lykke mnd, egentlig er lykketallet mitt 11, så jeg har en god følelse på denne eller neste syklus.
Kjøpt meg fertilitets monitor og stiller med friskt mot.

Strever med å få samboer til å slutte å snuse, det er nå min bekymring med tanke på spermkvalitet. Noen tips?
Fikset :)

Har det så mye å si på spermkvaliteten? Har ikke satt meg helt inn i det jeg, men forloveden snuser en boks annenhver dag ca. Skulle ønske han også ville sluttet, men har ikke noen gode nok argumenter på hvorfor han skal slutte :smiley-ashamed004 Har fått han til å slutte helt med røyking.

Fikset :)

Har det så mye å si på spermkvaliteten? Har ikke satt meg helt inn i det jeg, men forloveden snuser en boks annenhver dag ca. Skulle ønske han også ville sluttet, men har ikke noen gode nok argumenter på hvorfor han skal slutte :smiley-ashamed004 Har fått han til å slutte helt med røyking.
Mulig det kan jevnes ut med god helse generelt. Hos oss går det en snusboks om dagen, hehe. Får nøye meg med at det reduseres.

Så bra at røyken er er borte.

Her tar jeg min første kopp med salvie te for denne syklusen og første glass med grapefruktekstrakt er drukket.

Jeg tenker også å kaste meg over en ananas i DPO land.

Mulig det kan jevnes ut med god helse generelt. Hos oss går det en snusboks om dagen, hehe. Får nøye meg med at det reduseres.

Her tar jeg min første kopp med salvie te for denne syklusen og første glass med grapefruktekstrakt er drukket.

Jeg har ikke hørt om grapefruktekstrakt før nå. Hvis det ikke klaffer denne perioden her vil jeg også prøve det :) Ananas tenkte jeg også å teste ut i dpo land denne perioden :)

Salvie te har jeg heller ikke prøvd. Er det også sånn frem til EL ting slik som grapefruktekstrakt?

Lurer på om jeg kunne skimte en skygge 11 dpo :nailbiting: om det er kjemisk nå så er det 2.gang på 3.forsøk :confused:
Jeg har iallfall hatt veldig veldig mild TR når jeg har hatt kjemisk. Noe jeg har hatt 3 av 4 prøveperioder, også ble jeg gravid siste gangen og mistet i uke 10. Så TR messig er det jo behagelig med kjemisk :smiley-ashamed004

Salvie te har jeg heller ikke prøvd. Er det også sånn frem til EL ting slik som grapefruktekstrakt?
Ja, det er for å fremme østrogen og balansere hormon balansen, slik jeg har forstått det. Så er grapefrukt ekstrakt for å gi økt el slim. Første syklus med salvie fikk jeg faktisk eggløsning to dager før jeg pleier og sist syklus fikk jeg noe mer el slim. Om dette faktisk er grunnet tiltak skal jeg ikke si for høyt, men jeg er der at alt som ikke kan skade er verdt å prøve.

Ja, det er for å fremme østrogen og balansere hormon balansen, slik jeg har forstått det. Så er grapefrukt ekstrakt for å gi økt el slim. Første syklus med salvie fikk jeg faktisk eggløsning to dager før jeg pleier og sist syklus fikk jeg noe mer el slim. Om dette faktisk er grunnet tiltak skal jeg ikke si for høyt, men jeg er der at alt som ikke kan skade er verdt å prøve.
Ja 100% :) Er litt for sen til å teste de to tingene denne syklusen her tror jeg, men kan iallfall kjøpe Salvie te på en helsekost og prøve det i sånn 5 dager haha. Eller er salviete noe man skal fortsette med videre etter EL også kanskje?

Ja 100% :) Er litt for sen til å teste de to tingene denne syklusen her tror jeg, men kan iallfall kjøpe Salvie te på en helsekost og prøve det i sånn 5 dager haha. Eller er salviete noe man skal fortsette med videre etter EL også kanskje?
Leser på salvie te. Det er noe man kan ta fremtil EL, men det skal ikke drikkes etter EL :) Det skrives at det er abortfremkallende o_O

Wiiiii nå er jeg i gang med temping!! En ensom liten dott enda :hilarious:

Screenshot_20250916_084101_FF App.jpg

PP6/CD8: Første PP som nikotinfri:thumleft Og også første PP med Fertility tilskuddet og 300mg Q10 daglig:smiley-bounce012 Drikker en kopp salvie-te morgen og kveld, et glass saft med grapefruktkjerneekstrakt-dråper og 5 skjeer med Solvispect slimløsende hostesaft daglig fra idag:happy119
Tenker det er EL om 6 dager'ish:dance008
20250916_081557.jpg

Screenshot_20250916_133916_Premom.jpg

PP6/CD8: Første PP som nikotinfri:thumleft Og også første PP med Fertility tilskuddet og 300mg Q10 daglig:smiley-bounce012 Drikker en kopp salvie-te morgen og kveld, et glass saft med grapefruktkjerneekstrakt-dråper og 5 skjeer med Solvispect slimløsende hostesaft daglig fra idag:happy119
Tenker det er EL om 6 dager'ish:dance008
20250916_081557.jpg

Screenshot_20250916_133916_Premom.jpg
Har du 5 dager lange topper også? Fikk med meg at du hadde helt utrolig høye topper, men fikk ikke med meg at de varte i 5 dager i tillegg :hilarious: Kroppen din er jo skikkelig i sving rundt EL iallfall :hilarious:

Denne pp blir ikke noe av da mannen måte på en jobbreise idag. Kommer ikke tilbake før slutten av september og da er el allerede vært. Ble så lei meg men takk Gud at det blir ivf neste pp. Det psykiske klarer ikke lenger, har holdt meg sterk så godt jeg kan til nå. Kjenner bare at hjertet blir tungt av å miste en pp.

Men wow, tiden til EL testing igjen gikk fort denne runden her synes jeg. Virker jo som vi akkurat testet etter EL. Det er da man vet man har prøvd lenge nok si :hilarious: Oktober blir jo 8. måneden min med prøving, men de månedene jeg gikk gravid gikk jo såååå tregt :banghead::smiley-ashamed004 Men jeg er klar for noen super duper trege måneder igjen :happy:

Denne pp blir ikke noe av da mannen måte på en jobbreise idag. Kommer ikke tilbake før slutten av september og da er el allerede vært. Ble så lei meg men takk Gud at det blir ivf neste pp. Det psykiske klarer ikke lenger, har holdt meg sterk så godt jeg kan til nå. Kjenner bare at hjertet blir tungt av å miste en pp.
Ånei! Så utrolig trist å høre :sorry: Og spesielt siden det ville bli den siste prøveperioden før ivf :Heartred

Jeg tror virkelig at ivf vil bli et nytt fantastisk kapittel jeg da :Heartred Da vet man at man setter inn en levende blastocyst og får skippe en liten bit av veien :happy:

Hehe ja, jeg endte faktisk med å ta en både i går og i ste, men de ligger på 0.3 +/-. Er bare CD9, men blir så usikker når jeg får slim. Pleier å få det 4-5 dager før. Men om jeg får EL på lørdag så er det jo egentlig CD 14 for meg da. Har pleid å ha ish 30 dagers sykluser i det siste og bare antok at det ville bli 30 dager eller mer denne måneden her :smiley-ashamed004
sniker fra maigruppen her :shy: jeg har også vanligvis hatt syklus på 30-32 dager, med el på dag 18-20. Denne gangen fikk jeg el dag 14-15, og hadde nok ikke plukket den opp hvis jeg ikke begynte å teste tidlig. Så måneden jeg hadde tidligere el enn vanligvis så satt den :love017

sniker fra maigruppen her :shy: jeg har også vanligvis hatt syklus på 30-32 dager, med el på dag 18-20. Denne gangen fikk jeg el dag 14-15, og hadde nok ikke plukket den opp hvis jeg ikke begynte å teste tidlig. Så måneden jeg hadde tidligere el enn vanligvis så satt den :love017
For meg var det helt motsatt forrige gang haha :hilarious: Den ene måneden jeg fikk dobbel EL topp og dermed ble 5 dager forsinket så satt det. Har tenkt på det som at gullegget bare trengte litt ekstra modningstid :) Tror det var matforgiftningen på 4-5 dpo som tok knekken på forrige prøveperiode da. Absolutt ingen av skjørtene jeg hadde tatt med på ferie passet når vi skulle ta toget videre til en annen by da jeg ble bra igjen, så måtte reise med en av de finere kjolene mine :hilarious: Har aldri hatt en omgangssyke eller matforgiftning før som har tømt meg så for vann som da.

Men så lenge egget får minst 12 modningsdager så er jeg ok med det iallfall :happy:

Har du 5 dager lange topper også? Fikk med meg at du hadde helt utrolig høye topper, men fikk ikke med meg at de varte i 5 dager i tillegg :hilarious: Kroppen din er jo skikkelig i sving rundt EL iallfall :hilarious:

Kan ha 2 til 3 dager lange topper, men som regel kun 2 dager lang topp og får som regel meget sterke positive el-tester også:hilarious: Neida, testene er bare nesten positive nå, og blir først mega positive alt fra CD12-15, så får se. Får nok først positive tester på CD14, tenker jeg:happy119

Back
Topp