IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
Jeg fikk jo topp på el test i går på morgen, og hadde masse el smerter og press nede i magen. Muring bak i rygg og litt stråling ned i bena (pleier dette hver mnd). El test sank sånn i 16.00 tiden til 0.86. Ut på kvelden avtok smertene og muring og sent kveld fikk jeg pitte litt brunt slim. Tenkte da at egget var sluppet eller slapp nå i natt. I dag er det ingen smerter eller muring, men tok en test på morgen bare for å se om det var sunket mer, og da hadde den steget til 1.12. Kanskje dumt å bruke morgen urin :confused005 Så må ta en ny litt senere:hilarious:

Men blir ikke helt klokk på de testene! Alle symptom i kroppen sier liksom at det har sluppet. Og har alltid disse symptomene hver mnd. på rundt samme tid:dance018 Noen erfaringer med at testen blir høyere igjen rundt tiden egget slipper? Eller kan det være hormoner som gir utslag etter det har sluppet? Helt grønn på dette :laughing002:smiley-ashamed004

Jeg fikk jo topp på el test i går på morgen, og hadde masse el smerter og press nede i magen. Muring bak i rygg og litt stråling ned i bena (pleier dette hver mnd). El test sank sånn i 16.00 tiden til 0.86. Ut på kvelden avtok smertene og muring og sent kveld fikk jeg pitte litt brunt slim. Tenkte da at egget var sluppet eller slapp nå i natt. I dag er det ingen smerter eller muring, men tok en test på morgen bare for å se om det var sunket mer, og da hadde den steget til 1.12. Kanskje dumt å bruke morgen urin :confused005 Så må ta en ny litt senere:hilarious:

Men blir ikke helt klokk på de testene! Alle symptom i kroppen sier liksom at det har sluppet. Og har alltid disse symptomene hver mnd. på rundt samme tid:dance018 Noen erfaringer med at testen blir høyere igjen rundt tiden egget slipper? Eller kan det være hormoner som gir utslag etter det har sluppet? Helt grønn på dette :laughing002:smiley-ashamed004
Oi, skjønner at du blir forvirret av det. Hadde heller ikke skjønt det helt selv. Men ut fra symptomene så ville jeg nok tenkt at eggløsning var i natt eller igår kveld ja. Veldig forvirrende når det ikke er sånn klart og tydelig fra testene også :whacky011 Min gikk opp til 1.98 på peak og sank til 0.7 18 timer senere og jeg hadde også murringer når jeg tenkte egget slapp. Jeg var på nattevakt når jeg følte murringene på natten så fikk det «heldigvis» med meg. Satser på at EL testene dine blir svakere nå utover :Heartbigred

Jeg hadde også høye målinger i etterkant. Gikk også utifra at EL smertene var gjeldende :) Kan jo hende jeg har bommet en dag og at jeg bare er 7 dpo i dag da. Men ja, veldig forvirrende. Viktigste er bare å få inn aksjer i forkant og gjerne på selve EL dagen :)

Blir du gravid blir du jo korrigert på ultralyd i 2. Trimester :)

1000009355.jpg
Jeg venter noe utålmodig på EL tegn. Ser ut til at det kommer sent denne perioden :inpain:

Screenshot_20250928_115822_Premom.jpg

Jeg har ikke erfaring med å teste etter EL, så jeg vet ikke om jeg kanskje bare har en kort topp? :nailbiting:
Men de siste par syklusene har EL kommet på dag 14 og 15

Ææææ du kan snart starte med testingen!! Når starter du?
Jeg skal PRØVE å holde meg til tirsdag. Men jeg ryker nok i morgen :laughing001

Med datteren min fikk jeg positiv test 7DPO såååå:flower Sist måned ble den ikke positiv før 10DPO
Jeg har begynt å få merkelige drømmer også, ekstremt merkelige. Og det var også et tegn i august nå når jeg mista :shy: Men kroppen kan også lure meg

Hvordan går det med deg?

Oi, skjønner at du blir forvirret av det. Hadde heller ikke skjønt det helt selv. Men ut fra symptomene så ville jeg nok tenkt at eggløsning var i natt eller igår kveld ja. Veldig forvirrende når det ikke er sånn klart og tydelig fra testene også :whacky011 Min gikk opp til 1.98 på peak og sank til 0.7 18 timer senere og jeg hadde også murringer når jeg tenkte egget slapp. Jeg var på nattevakt når jeg følte murringene på natten så fikk det «heldigvis» med meg. Satser på at EL testene dine blir svakere nå utover :Heartbigred
Aa, så bra du fikk det med deg :Heartpink Det beste er vell sikkert å stole på kroppen og symptomer, og ikke fortsette med å teste, blir jo bare litt nysgjerrig :laughing002 Men no var det jo første urinen på morgen, så skal vell kanskje ikke helt stole på den, for den sank jo utover ettermiddagen i går. Så får ta en ny senere i dag :smiley-ashamed004

Jeg hadde også høye målinger i etterkant. Gikk også utifra at EL smertene var gjeldende :) Kan jo hende jeg har bommet en dag og at jeg bare er 7 dpo i dag da. Men ja, veldig forvirrende. Viktigste er bare å få inn aksjer i forkant og gjerne på selve EL dagen :)

Blir du gravid blir du jo korrigert på ultralyd i 2. Trimester :)
Klarte jo ikke å la vær å spørre chatgpt, og da var svaret at testene kan få en etterslepp eller noe å være høy etter el :dance018 Men ja, rammet hardt av sykdom her i hus, så litt begrenset med aksjer, men fikk inn på CD12, så om el skjedde i går på CD14, er vell det innafor. Men skader no hvertfall ikke å prøve å få lagt inn litt ekstra aksjer i dag tilfelle :laughing002:Heartpink

Jeg skal PRØVE å holde meg til tirsdag. Men jeg ryker nok i morgen :laughing001

Med datteren min fikk jeg positiv test 7DPO såååå:flower Sist måned ble den ikke positiv før 10DPO
Jeg har begynt å få merkelige drømmer også, ekstremt merkelige. Og det var også et tegn i august nå når jeg mista :shy: Men kroppen kan også lure meg

Hvordan går det med deg?
Haha ja, jeg testet også positivt 7 dpo forrige gang. Derfor er fristelsen til å teste tidlig så utrolig høy haha.

Jeg er (tror jeg) 8 dpo og har startet testingen, men foreløpig ikke noen positiv test hehe. Ingen symptomer på noe heller :confused005

Vis vedlegget 470993Jeg venter noe utålmodig på EL tegn. Ser ut til at det kommer sent denne perioden :inpain:

Vis vedlegget 470994
Jeg har ikke erfaring med å teste etter EL, så jeg vet ikke om jeg kanskje bare har en kort topp? :nailbiting:
Men de siste par syklusene har EL kommet på dag 14 og 15
Jeg fikk lave tester på 0.2 cd13, og plutselig i går på cd14, formiddag var den på 0.94. Så kan jo hende den plutselig stiger senere i dag eller i morgen :Heartpink Ingen erfaring her heller, har prøvd å lese meg opp litt, og det sies jo at man kan «miste» toppen på eks. natten, type urin/lys/tidpunkt kan spille inn :confused005
Det er hvertfall ganske forvirrende, og kanskje det beste er å kjenne på kroppen hvis man får symptomer. Kjenner du noe til el?

Jeg fikk lave tester på 0.2 cd13, og plutselig i går på cd14, formiddag var den på 0.94. Så kan jo hende den plutselig stiger senere i dag eller i morgen :Heartpink Ingen erfaring her heller, har prøvd å lese meg opp litt, og det sies jo at man kan «miste» toppen på eks. natten, type urin/lys/tidpunkt kan spille inn :confused005
Det er hvertfall ganske forvirrende, og kanskje det beste er å kjenne på kroppen hvis man får symptomer. Kjenner du noe til el?
Såpass fort? :oops:
Jøss. Jeg får være flink med tester fremover.
Nei, jeg har ikke kjent noe. Men vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter annet enn EL slim :smiley-ashamed004

Torsdag og i dag men ikke i går? Hmmmm vanskelig vanskelig. Siden peak var i går ville jeg antatt EL var i dag siden du hadde EL smerter da? Men ja, aksjer i morgen så er du good frem til minst onsdag i teorien da :happy:

Hva skjer hvis du starter med progesteron for tidlig?

Godt spørsmål. Vet egentlig ikke om det har så mye og si og jeg starter på EL-dagen fremfor 2 dager etter (som er anbefalt). :happy:

Såpass fort? :oops:
Jøss. Jeg får være flink med tester fremover.
Nei, jeg har ikke kjent noe. Men vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter annet enn EL slim :smiley-ashamed004
Ja, jeg testet kveld sånn 20.30 tiden cd13, så skjedde fort :laughing002 Jeg får vondt nede i siden, muring (litt svake mensensmerter), og litt sånn ubehagelig følelse i underlivet :smiley-ashamed004 Men er jo helt vanlig å ikke kjenne noe og da skjønner jeg det er litt vanskelig å forstå når det skjer. Håper testene dine blir sterkere snart:love7

IMG_1144.jpeg

Hva tenker dere her jenter? Disse testene er tatt på samme urin ca. kl. 18 idag. Tok en strimmeltest i morges og den var endel svakere på teststreken. Jeg tenker kanskje at egget slipper inatt/imorgen? :)

Forresten noen som husker hva man må gjøre når man skal lime inn bilder og de er for store?

Back
Topp