~ IKM uke 40 ~

Jeg drikker bøttevis med kaffi hver dag, er helt avhengig av den pga lite søvn og en superaktiv ettåring :confused: Jeg har ikke klart å kutte ut, men prøve å holde meg til en kopp eller to om morgenen, og heller drikke koffeinfri resten. Har nesten klart å kutte ut snus også, men det er jammen ikke enkelt!!:wideyed: Blir graviditeten omtrent samme som sist, så går det ei uke eller to nå før jeg brekker meg bare av tanken på snus og kaffe :angelic:
Da bør eg ikkje bekymre meg da ☺️ Eg drikk ikkje vanlig svart kaffe og har vel aldri drukke store mengder. Men kom over at fleire kutta ut kaffe fordi det kunne øke fare for abort osv. Men da kosar eg meg med den koppen eg drikker av og til ☺️

Da bør eg ikkje bekymre meg da ☺️ Eg drikk ikkje vanlig svart kaffe og har vel aldri drukke store mengder. Men kom over at fleire kutta ut kaffe fordi det kunne øke fare for abort osv. Men da kosar eg meg med den koppen eg drikker av og til ☺️

Ja det er jo en del studier som tyder på at det er noe økt fare for lav fødselsvekt og tidlig fødsel. Har ikke hørt at det kan føre til abort, men for Alt jeg vet kan det jo være økt risiko der også. Jeg tenker uansett at du skal nyte den ene kaffeen Med god samvittighet! :)

Ja det er jo en del studier som tyder på at det er noe økt fare for lav fødselsvekt og tidlig fødsel. Har ikke hørt at det kan føre til abort, men for Alt jeg vet kan det jo være økt risiko der også. Jeg tenker uansett at du skal nyte den ene kaffeen Med god samvittighet! :)
Mine to andre barn kom friske og raske til verden og drakk jo litt kaffe da også ☺️ Er nok bekymringer rundt det å vere og å bli gravid, om ein ikkje skal få kose seg med ein kaffekopp også ☺️

Mine to andre barn kom friske og raske til verden og drakk jo litt kaffe da også ☺️ Er nok bekymringer rundt det å vere og å bli gravid, om ein ikkje skal få kose seg med ein kaffekopp også ☺️

Ja, er slik jeg også tenker!:) Man må selvsagt bruke fornuft og følge retningslinjene mener jeg, men ikke slik at det går hardt utover livskvalitet og fører til ekstra bekymringer og selvbebreidelse. Altså; kaffe og snus er jo livskvalitet for meg, men ikke i den grad at jeg forsvarer å fortsette med det når jeg er gravid :wacky: Men jeg tenker at om man skulle være så uheldig å miste i uke 8, skal man ikke klandre seg selv for å ha spist ei skive salami da man var 9 dpo, liksom...

Ja, er slik jeg også tenker!:) Man må selvsagt bruke fornuft og følge retningslinjene mener jeg, men ikke slik at det går hardt utover livskvalitet og fører til ekstra bekymringer og selvbebreidelse. Altså; kaffe og snus er jo livskvalitet for meg, men ikke i den grad at jeg forsvarer å fortsette med det når jeg er gravid :wacky: Men jeg tenker at om man skulle være så uheldig å miste i uke 8, skal man ikke klandre seg selv for å ha spist ei skive salami da man var 9 dpo, liksom...
Nei, heilt enig ☺️ Er visse ting me ikkje har kontroll over.. Eg tenker at eg tek den kaffien dei dagane eg får lyst på den, men eg heller jo ikkje innpå i overdrevne mengder.

Ikke begynn å snakk om den snusen :banghead: håper en eventuell digital ikke er positiv før mandag. Hehe!

Ånei, så leit du har hatt en kjemisk:( Ønsker deg masse lykke til i neste pp, håper spiren sitter da:Heartpink

Sender deg ein klem ❤️ Håper spiren sitter for deg i neste pp ❤️

Tusen takk for omtanken, dere:Heartpink Dette er kjemisk nr 3 på rappen, og graviditet nr 4 på 5 mnd.. gyn mente vi bare måtte forsette å prøve, så da får vi bare brette opp ermene å gjøre det:)

Masse lykke til resten av dere, både gravide og prøvere! :) Og dere som har fått mensen, så ses vi kanskje i neste ikm gruppe! Måtte juli bli vår mnd:dummy::dummy1:

Jeg la ut i feil uke :facepalm: skulle legge ut her, og ser nå at jeg la ut i uke 41.. de må ha lurt litt ;) ville bare vise dere hvor lite verdt det er å bruke ekstra penger på tidligtester fra babyplan i motsetning til vanlige! Og vil også vise dere den digitale jeg tok, men som jeg ikke trodde skulle være positiv! :happy: Den nederste tidlig og den nederste vanlig er på samme urin. Når de tørka helt, så hadde vanlig mer strek... fikk også strek på vanlig en dag før tidlig! :inpain:

Vedlegg

• F52B1A96-6741-4115-862F-0EB994927F82.jpeg
    F52B1A96-6741-4115-862F-0EB994927F82.jpeg
    25 KB · Visninger: 138
  • 138CAA8E-693E-4187-976F-0D930FAB7897.jpeg
    138CAA8E-693E-4187-976F-0D930FAB7897.jpeg
    25,7 KB · Visninger: 141
  • 2515372A-E65B-430B-9D59-10FA9B7E5911.jpeg
    2515372A-E65B-430B-9D59-10FA9B7E5911.jpeg
    36,1 KB · Visninger: 143
Jeg la ut i feil uke :facepalm: skulle legge ut her, og ser nå at jeg la ut i uke 41.. de må ha lurt litt ;) ville bare vise dere hvor lite verdt det er å bruke ekstra penger på tidligtester fra babyplan i motsetning til vanlige! Og vil også vise dere den digitale jeg tok, men som jeg ikke trodde skulle være positiv! :happy: Den nederste tidlig og den nederste vanlig er på samme urin. Når de tørka helt, så hadde vanlig mer strek... fikk også strek på vanlig en dag før tidlig! :inpain:

Gratulerer!!!:woot: Skal jeg sette deg på gravid?:Heartred

Ja, snus og kaffe var mitt sterkeste argument for å utsette testingen :hilarious: Men 7 dpo var jeg likevel i gang :angelic:

Gjorde akkurat det samme som deg, utsatte :hilarious: men når samvittigheten snek seg inn på meg for hver snus jeg tok, klarte jeg ikke mer. Hadde en så sterk følelse av at jeg var gravid at jeg måtte bare slutte:sorry:
Det Var helt grusomt de 2 første dagene, nå sitter jeg her på snusfrie dag 4, og det er allerede så mye bedre! :happy:

Gjorde akkurat det samme som deg, utsatte :hilarious: men når samvittigheten snek seg inn på meg for hver snus jeg tok, klarte jeg ikke mer. Hadde en så sterk følelse av at jeg var gravid at jeg måtte bare slutte:sorry:
Det Var helt grusomt de 2 første dagene, nå sitter jeg her på snusfrie dag 4, og det er allerede så mye bedre! :happy:

Så flink du er!!!:smiley-bounce012 Synes det er sterkt gjort å slutte sånn på dagen! Er så fjernt at jeg er gravid, at jeg får liksom ikke den supermotivasjonen til å slutte brått. Så her er kraftig nedtrapping med mål om å være snusfri innen ei uke eller to - kun basert på fornuft og noe viljestyrke...:smiley-ashamed005

11 dpo og blenda test:) Jeg går inn for en ny PP med godt mot, og gleder meg faktisk litt:p Idag har jeg og min kjære vært sammen i 14 år❤ Fikk en bukett med hvite roser:hug003
20201002_114949.jpg

Gratulerer!!!:woot: Skal jeg sette deg på gravid?:Heartred

Kan vel det da.. :happy: selv om jeg er skikkelig nervøs etter sa og kjemisk denne sommeren! Fikk 1-2 uker forrige måneden på digital, for så å få ikke gravid to dager seinere! :( Men skriv meg opp, så satser vi på at denne spiren klamrer seg fast! :):happy:

Fortsatt ingen tegn til tante rød her og ikm i dag. Negative tester. Vurderer å kjøpe tidligtest på apoteket i morgen om tanta ikke dukker opp! :)

Back
Topp