IKM uke 39

Litt usikker på om jeg skal hive meg på «forum-kjøret» igjen, men skitt la gå.. Samholdet med dere fantastiske damer veier opp for hvor opphengt i og hvor altoppslukende dette babyprosjektet blir for meg❤️ Ble gravid på PP2 i juni, men mistet i slutten av juli (MA og medisinsk abort i uke 8+5) :-( Spent og redd for når jeg evt blir gravid igjen. Vil helst bare bli det fortest mulig så jeg kan glemme at jeg hadde MA, som om ingen skade har skjedd..


PM88 - 32 år - PP3 (PP1 etter MA) - B1 - EL ca. 09.09 - IKM ca 23.09
 
Fikk masse i posten idag jeg også :p

Hihi, det må til:D Hvilke pleier du å bestille? Jeg har 20 babyplan early tester, 6 tidlig stavtester, 20 vanlig make sure tester, 2 cb+ og 2 cb digitale:hilarious: i know, helt håpløs, gitt:rolleyes:
 
Jeg venter også en haug med tester fra babyplan. Eneste som ikke jeg har hatt noe tull med.
Kasta nettopp noen billigtester, som bare viste skyggestreker.
Tips: styr unna ProMatris graviditetstester :wacky:

Er veldig fornøyd med babyplan jeg også:happy119
 
Hihi, det må til:D Hvilke pleier du å bestille? Jeg har 20 babyplan early tester, 6 tidlig stavtester, 20 vanlig make sure tester, 2 cb+ og 2 cb digitale:hilarious: i know, helt håpløs, gitt:rolleyes:

Babyplan tidlig :) Gidder ikke ha digitale liggende, det kjøper jeg heller bare hvisomatte jeg får streker på strimlene :)

Og EL tester fra babyplan ;)
 
Det er salg på fertil.no nå. 25% rabatt på alt fra Clearblue:smiley-bounce012
Screenshot_20200831-210611_Email.jpg
 
Da flytter jeg inn her med dere, jeg :) Har akkurat fått mensen igjen etter SA i begynnelsen av måneden, så krysser fingrene for at syklusen går som normalt :)

Nuuni - 35år- PP7 - B3 - EL 12/9- IKM 26/9
 
Babyplan tidlig :) Gidder ikke ha digitale liggende, det kjøper jeg heller bare hvisomatte jeg får streker på strimlene :)

Og EL tester fra babyplan ;)
Samme her. Har to digitale tester. Aldri tatt en digital, bortsett fra noen få på monitoren jeg bruker. Holder meg til strimmeltester til jeg eventuelt får flere positive etter hverandre:)
 
Litt usikker på om jeg skal hive meg på «forum-kjøret» igjen, men skitt la gå.. Samholdet med dere fantastiske damer veier opp for hvor opphengt i og hvor altoppslukende dette babyprosjektet blir for meg❤️ Ble gravid på PP2 i juni, men mistet i slutten av juli (MA og medisinsk abort i uke 8+5) :-( Spent og redd for når jeg evt blir gravid igjen. Vil helst bare bli det fortest mulig så jeg kan glemme at jeg hadde MA, som om ingen skade har skjedd..


PM88 - 32 år - PP3 (PP1 etter MA) - B1 - EL ca. 09.09 - IKM ca 23.09

Trist å høre om din MA. Håper spiren sitter denne gangen❤️
 
Trist å høre om din MA. Håper spiren sitter denne gangen❤️
Takk, så det hadde skjedd deg og❤️ Krysser fingrene for oss begge denne gangen. Ble i starten beroliget av at de da det ikke var større sjanse for å få det en gang til, men det vil vel bare si det er samme sjanse som vanlig dvs 10-30% (?) ved neste graviditet.. Selv om flere lykkes så var det stor nok sjanse til at jeg ble en del av statistikken og «føler» selv det er så typisk at jeg blir en del av den klubben som kommer til å oppleve dette på rekke og rad. Hilsen optimisten:shifty::hilarious:
 
Gjør dere noe spesielt i denne PP for å optimalisere sjansene for en spire?❤️

Jeg gjør følgende, som jeg startet med da vi startet prøving i vår:
- Drikker decaf
- Fokuserer på å drikke masse vann
- Begrenser brusinntak (vanskelig og var MYE flinkere da jeg var gravid i sommer, drakk nesten ikke brus da). Nå blir det et par glass dagen :-/
- Begrenser godteri, søtsaker
- Spiser sunt og så variert jeg klarer (er kresen)
- Multivitamintabletter
- Grapefruktkjerneekstrakt før EL. Gjorde dette i pp jeg ble gravid og har litt igjen, merket ikke noe forskjell på ELslimet men bare gjør det denne gang også.

Bruker ikke el-tester men temper hver morgen. Og sjekker etter elslim og annen utflod.

Og ellers forsøker jeg å få dagene til å gå med jobb, trening, mm. Syns perioden fremover mot EL er «best», er forventningsfull og klar for dyst.. Men etter EL, og når hormonene også styrer litt ift trøtt og sliten så er bare alt et ork og syns ventetiden blir lang før en evt TR kommer. La oss håpe den uteblir i 9 måneder nå:happy:
 
Gjør dere noe spesielt i denne PP for å optimalisere sjansene for en spire?❤️

Jeg gjør følgende, som jeg startet med da vi startet prøving i vår:
- Drikker decaf
- Fokuserer på å drikke masse vann
- Begrenser brusinntak (vanskelig og var MYE flinkere da jeg var gravid i sommer, drakk nesten ikke brus da). Nå blir det et par glass dagen :-/
- Begrenser godteri, søtsaker
- Spiser sunt og så variert jeg klarer (er kresen)
- Multivitamintabletter
- Grapefruktkjerneekstrakt før EL. Gjorde dette i pp jeg ble gravid og har litt igjen, merket ikke noe forskjell på ELslimet men bare gjør det denne gang også.

Bruker ikke el-tester men temper hver morgen. Og sjekker etter elslim og annen utflod.

Og ellers forsøker jeg å få dagene til å gå med jobb, trening, mm. Syns perioden fremover mot EL er «best», er forventningsfull og klar for dyst.. Men etter EL, og når hormonene også styrer litt ift trøtt og sliten så er bare alt et ork og syns ventetiden blir lang før en evt TR kommer. La oss håpe den uteblir i 9 måneder nå:happy:

Bruker femar for å få eggløsning, ellers er det bare ananas fra 1-5 dpo som er "annerledes" en vanlig. Spiser normalt, men jeg verken røyker eller drikker alkohol eller kaffe uansett. Drikker noe lettbrus da, prøver kutte ned litt.
 
Bruker femar for å få eggløsning, ellers er det bare ananas fra 1-5 dpo som er "annerledes" en vanlig. Spiser normalt, men jeg verken røyker eller drikker alkohol eller kaffe uansett. Drikker noe lettbrus da, prøver kutte ned litt.

Ja, verken røyker eller drikker så naturligvis ikke noe av det. Så vanlig for meg at jeg glemte å føre det opp :happy:
Hadde jeg tålt ananas hadde jeg spist det etter EL jeg også:happy: Får rødt utslett oppover armene bare jeg kutter ananas i biter så tør rett og slett ikke spise det:hilarious:
 
Flere som bruker hjelpemidler denne syklusen? Tabletter, IVF, inseminasjon?

Skal bruke (dobbel dose) Femar for første gang! Ultralyd i morgen for å sjekke ståa på folikklene. Spent på det :) Så skal vi time det med eggløsningssprøyte. Donor inseminasjon :happy: Enn du?
 
Nr 2 : ) - 34 - PP17 - B2 - EL 7.09- IKM 22.09

Prøver igjen denne mnd håper jeg. El var 3 dager for tidlig sist, så den rakk vi ikke. Hadde en sa i juni og håper så inderlig på en terminspire nå. :smiley-angelic001
 
Nr 2 : ) - 34 - PP17 - B2 - EL 7.09- IKM 22.09

Prøver igjen denne mnd håper jeg. El var 3 dager for tidlig sist, så den rakk vi ikke. Hadde en sa i juni og håper så inderlig på en terminspire nå. :smiley-angelic001
Krysser fingrene for at spiren sitter denne runden <3
 
Thapira - 25 - PP4 - B2 - EL 11/9 - IKM 25/9

Håper det endelig klaffer igjen denne pp, ble gravide første pp men mistet i uke 6. Sender masse babystøv til alle sammen ❤️
 
Skal bruke (dobbel dose) Femar for første gang! Ultralyd i morgen for å sjekke ståa på folikklene. Spent på det :) Så skal vi time det med eggløsningssprøyte. Donor inseminasjon :happy: Enn du?

Så spennende! Ser vi også har førstemann født samme måned :)

Jeg bruker høydose femar (12.5 mg daglig eller da 5 tabl), men ingen ultralyd eller eggløsningssprøyte da gynekologen var utilgjengelig. Men brukt det såpass ofte at det er blitt flere sykluser uten ultralyd enn med :)
 
Vil bare bli ferdig med å blø, vet ikke om det kanskje tar litt lenger tid siden jeg hadde en kjemisk i uke 4+4, men kjenner jeg er så spent:smiley-bounce012 Håper vi alle kan liste oss inn i Juni2021-gruppa om 3 ukers tid:Heartred
 
Back
Topp