IKM uke 37 2019

Jeg har strengt tatt ikke så mye peiling. Med de andre tre ble jeg jo gravid så og si med en gang så dette testekjøret er nytt for meg... Hva er grunnen til strek i utgangspunktet da? Det må jo ha vært noe vel?
Testane skal jo bli sterkere dag for dag. 3 dager imellom dei testane og svakere en dag 9 dpo. Da er den på retur.

Testane skal jo bli sterkere dag for dag. 3 dager imellom dei testane og svakere en dag 9 dpo. Da er den på retur.
Men man får vell ikke strek uten at det har vært en graviditet? Så det som skjer da er at det er en slags svært tidlig SA da eller? Streken kan vel kanskje også bli svakere basert på urinkonsentrasjonen? Om det er morgenurin etc? Jeg kjenner ikke forhistorien din, men antar du kanskje ikke er uvant med å finne strek og at den deretter blekner igjen? For hadde jeg fått strek så hadde jeg antatt jeg var gravid jeg... :rolleyes: jeg er vant med helt blenda hvite tester selv jeg...

Men man får vell ikke strek uten at det har vært en graviditet? Så det som skjer da er at det er en slags svært tidlig SA da eller? Streken kan vel kanskje også bli svakere basert på urinkonsentrasjonen? Om det er morgenurin etc? Jeg kjenner ikke forhistorien din, men antar du kanskje ikke er uvant med å finne strek og at den deretter blekner igjen? For hadde jeg fått strek så hadde jeg antatt jeg var gravid jeg... :rolleyes: jeg er vant med helt blenda hvite tester selv jeg...

HCG-hormon dannes av embryo like etter befruktningen og senere i morkaken.

Men kroppen kan også produsere en svært liten mengde hCG - når vi ikke er gravide. Hypofysen produserer litt hCG, oftest hos kvinner i og etter overgangsalder, og eldre menn.

Vet også at man kan ha en kjemisk graviditet, som blir som en veldig tidlig SA. Som du skriver.. Men ikke hadde merket om man ikke tester tidlig..

Spotta litt rosa på papiret nå. Skal jo ikke ha IKM før på søndag :(
Bruker ikke spotte så tidlig.

Det er nok tidlig SA men kjemisk som jeg vil helst kalle det. Har hatt det slik dei siste åra. For meg er kjemisk heilt normal

HCG-hormon dannes av embryo like etter befruktningen og senere i morkaken.

Men kroppen kan også produsere en svært liten mengde hCG - når vi ikke er gravide. Hypofysen produserer litt hCG, oftest hos kvinner i og etter overgangsalder, og eldre menn.

Vet også at man kan ha en kjemisk graviditet, som blir som en veldig tidlig SA. Som du skriver.. Men ikke hadde merket om man ikke tester tidlig..
Tusen takk for forklaringen. Jeg ante ikke at det var vanlig å oppleve. Håper jeg skal slippe det. Nå er fokuset å få en strek rett og slett på en av disse kjempehvite testene.... :banghead:

C70475F0-3857-47AE-95FE-F4D861A92299.jpeg

I kveld er streken sterkere - jeg våger å slippe håpet liiitt løst igjen! :shy:

Kvaliteten på disse bildene altså... :facepalm:
Men streken er i alle fall tydelig rosa i virkeligheten, og bildet er tatt ett ca 3 min. Akkurat pr nå er jeg gravid :shy: så får tiden vise om spiren sitter til termin denne gangen! :nailbiting:
9C7786E7-A7B9-413E-9A49-31188324FD05.jpeg

Ser temmelig dårlig ut her, sparer testen jeg tenkte å ta i dag;)

Vedlegg

• E445766D-DF19-462D-92A6-7B9C9E363D32.jpeg
    E445766D-DF19-462D-92A6-7B9C9E363D32.jpeg
    81,5 KB · Visninger: 57
Back
Topp