IKM uke 33

Ikke for å jinxe meg selv, men positiv EL test i dag :D får vanligvis skikkelig peak (streken blir dobbelt så sterk som kontrollstreken), så får se senere i dag + i morgen!

Har slitt med sen EL de siste 4 månedene (mellom 17 og 21 dpo:meh:), 13dpo i dag så kanskje det endelig har stabilisert seg igjen!!

Tør ikke juble enda, har ofte fått begynnende EL, så skjer det ikke noe mer og EL kommer en uke senere, men virker lovende nå :nailbiting:

Edit: Vet ikke hva jeg surret med tidligere i dag, skulle så klart ikke stå dpo over her! Hjernen min var visst alt i dpo land haha
 
Last edited:
Det skjønner jeg veldig godt, for en prøvelse med så lang syklus. Var det et unntak, eller pleier den å være så lang?

Jeg går inn i søskenforsøket med langt lavere skuldre enn med førstemann, noe som er utrolig deilig. Hadde vært supergøy om vi fikk det til selv, jeg tar gjerne en hjemmelaget aprilbaby :happy:
Jeg har gått på hormonprevensjon i mange år, og det var andre syklus. Så jeg håper inderlig bare kroppen trenger litt tid, og at det ordner seg etter hvert... Helst i går :wacky:

Så deilig da! Håper dere snart får søsken, på ene eller andre måten:happy:
 
Da ble det peak :smiley-angelic003
Regner med at EL blir i morgen da (kveld nå her), endelig EL på dag 14!! Kom litt uventet og brått på nå, men vi har heldigvis fått lagt inn en del aksjer :smug:

Ny IKM 09.07 eller 10.07 da, blir i denne gruppen om det er greit!

_20200724_212210.JPG
 
Ønskerbarn24 - 25 år - B1 - PP17 - EL 30.07 - IKM 14.08

Var hos gynekolog i går og fjerna en polypp på hele 1 cm i livmora! Drit vondt gjorde det, men nå er livmora mi perfekt for å motta ett befrukta egg! Plis la dette bli min mnd ! :D så lenge blødningene frå polyppfjerninga slutter før EL så eg rekker å legge aksjer ;) lykke til til alle her inne :Heartred:Heartred
 
Ønskerbarn24 - 25 år - B1 - PP17 - EL 30.07 - IKM 14.08

Var hos gynekolog i går og fjerna en polypp på hele 1 cm i livmora! Drit vondt gjorde det, men nå er livmora mi perfekt for å motta ett befrukta egg! Plis la dette bli min mnd ! :D så lenge blødningene frå polyppfjerninga slutter før EL så eg rekker å legge aksjer ;) lykke til til alle her inne :Heartred:Heartred

Velkommen :) Hørtes ikke noe godt ut, men får håpe det er det som skal til for at egget flytter inn på langvarig basis :joyful:
 
Ønskerbarn24 - 25 år - B1 - PP17 - EL 30.07 - IKM 14.08

Var hos gynekolog i går og fjerna en polypp på hele 1 cm i livmora! Drit vondt gjorde det, men nå er livmora mi perfekt for å motta ett befrukta egg! Plis la dette bli min mnd ! :D så lenge blødningene frå polyppfjerninga slutter før EL så eg rekker å legge aksjer ;) lykke til til alle her inne :Heartred:Heartred
Spennende, lykke til:happy: Hvordan merket du at du hadde en polypp? Hørtes ikke godt ut :arghh:
 
Spennende, lykke til:happy: Hvordan merket du at du hadde en polypp? Hørtes ikke godt ut :arghh:

For 3 mnd siden hadde eg mellom blødning mellom mensen og eggløsning som varte i 3-4 dager. Dette hadde eg to mnd på rad så eg kontakta lege ang. det. Ble sendt til henvisning til gynekolog noe som tok forever lang tid , så eg stakk til privat gynekolog og han fant flere polypper så han henviste meg til gynekolog på sjukehuset for å få de fjerna :D blødde ikkje siste mnd før fjerning så tipper flere av de hadde forsvunne av seg selv noe de kan gjøre, også fjerna han den siste nå da. Så nå har eg ingen , lykke ! Polypper kommer av dårlig blodgjennomstrøming og hormonforstyrelser.
 
For 3 mnd siden hadde eg mellom blødning mellom mensen og eggløsning som varte i 3-4 dager. Dette hadde eg to mnd på rad så eg kontakta lege ang. det. Ble sendt til henvisning til gynekolog noe som tok forever lang tid , så eg stakk til privat gynekolog og han fant flere polypper så han henviste meg til gynekolog på sjukehuset for å få de fjerna :D blødde ikkje siste mnd før fjerning så tipper flere av de hadde forsvunne av seg selv noe de kan gjøre, også fjerna han den siste nå da. Så nå har eg ingen , lykke ! Polypper kommer av dårlig blodgjennomstrøming og hormonforstyrelser.
Tusen takk for svar! Fint at det gikk bra med deg :Heartred:Heartred
 
Har dere noen spesielle produkter/matvarer ol. Som dere bruker nå inn mot El? For å booste kroppen? Evt. I dpo-land?

Jeg prøvde en del i perioden før vi endte opp med ivf på førstemann. Bidronninggele, grapefruktjuice og hostesaft for å øke el-slim og salviete. Ingenting av dette fungerte for meg. Etter innsett på første ivf-forsøk spiste jeg en halv avokado hver dag, da jeg hadde lest et eller annet sted at dette var med på å øke sjansene for at egget festet seg og ble værende, men hvorvidt dette hadde noen reell effekt tviler jeg egentlig litt på, selv om jeg jo ble gravid og spiren ble sittende hele veien :shy:
 
Jeg prøvde en del i perioden før vi endte opp med ivf på førstemann. Bidronninggele, grapefruktjuice og hostesaft for å øke el-slim og salviete. Ingenting av dette fungerte for meg. Etter innsett på første ivf-forsøk spiste jeg en halv avokado hver dag, da jeg hadde lest et eller annet sted at dette var med på å øke sjansene for at egget festet seg og ble værende, men hvorvidt dette hadde noen reell effekt tviler jeg egentlig litt på, selv om jeg jo ble gravid og spiren ble sittende hele veien :shy:

Aha! Avokado i dpo skal jeg legge til da, tusen takk:D jeg prøver meg på litt god karma i tillegg jeg da. Vil jo uansett ikke skade, det gleder både andre og meg. Tullete? :wacky:
 
Sniker meg forsiktig inn hit.... Har bestemt oss for å prøve "aktivt" nå:) så får vi se om det går av seg selv denne gangen eller om vi må få hjelp igjen:shy:

Får se om jeg rekker å teste for EL når vi er hjemme fra ferie, men pleier å være ganske sikker på hva som er på gang uten:)

Vivaliva 34 - PP1 - B2 - EL: ca 31/7 - IKM 14/8
 
Sniker meg forsiktig inn hit.... Har bestemt oss for å prøve "aktivt" nå:) så får vi se om det går av seg selv denne gangen eller om vi må få hjelp igjen:shy:

Får se om jeg rekker å teste for EL når vi er hjemme fra ferie, men pleier å være ganske sikker på hva som er på gang uten:)

Vivaliva 34 - PP1 - B2 - EL: ca 31/7 - IKM 14/8

Så stas med prøving på nummer to. Håper dere klarer å få en hjemmelaget :Heartred Har dere vært i kontakt med klinikk angående søskenforsøk, eller avventer dere litt?
 
Aha! Avokado i dpo skal jeg legge til da, tusen takk:D jeg prøver meg på litt god karma i tillegg jeg da. Vil jo uansett ikke skade, det gleder både andre og meg. Tullete? :wacky:

God karma er alltid en sikker investering :joyful: Man blir litt gal oppi alt dette, tenker det er helt innafor.
 
Så stas med prøving på nummer to. Håper dere klarer å få en hjemmelaget :Heartred Har dere vært i kontakt med klinikk angående søskenforsøk, eller avventer dere litt?

Takk:) hentet Crypho-appen i dag, så venter på å kunne sende beskjed til klinikken i Porsgrunn. Har ett på frys, så tenker vi like så godt kan få brukt det så fort som mulig:)

Jeg startet aldri på prevensjon igjen etter fødselen (februar 19), så har en følelse av at det må bli ivf-veien denne gangen også. Men skader jo aldri å prøve litt selv mens man venter, haha:) føler uansett at alt er litt mindre "stress" denne gangen.
 
Back
Topp