IKM uke 26 ☀️

Ble litt usikker på min egen syklus når jeg grubler så mye i kveld. De siste gangene har EL kommet tre uker etter TR, og ikke etter to uker. Er det ikke vanligst med to uker, eller har det ikke noe å si? Altså jeg har de siste gangene fått TR en uke etter EL. Så egentlig er TR forventet i morgen.

Ble litt bekymra. Hva tenker dere? :oops:
Jeg gikk til legen fordi jeg hadde kort lutealfase og gikk henvisning til gynekolog som ga meg progesteronstøtte :-) Mensen kom 8-10 dager etter EL hos meg. Det var omtrent 6 måneder etter jeg hadde sluttet på p piller og hadde ikke stabilisert seg av seg selv enda, så det er iallefall hjelp å få for det!

Åja, bare 30 min, da burde det ikke ha så veldig mye å si. Håper den går opp igjen i morgen og at spottingen tar slutt. Leser her om de som spotter til ikm (og lengre) men det går bra , veldig kjekt om du er en av dem ❤️

Ja, endelig! Takk for jubel :D Nå er det bare 2 dager til jeg også er i dpo land :hilarious: bedre seint enn aldri :confused005
Du har rett i det, takk igjen for oppmuntring <3 det er virkelig hjelpsomt å ha gjengen her å «prate med» når det blir litt mye tankesurr og følelser!

Haha jaa!! Velkommen til den andre siden!

Jeg gikk til legen fordi jeg hadde kort lutealfase og gikk henvisning til gynekolog som ga meg progesteronstøtte :) Mensen kom 8-10 dager etter EL hos meg. Det var omtrent 6 måneder etter jeg hadde sluttet på p piller og hadde ikke stabilisert seg av seg selv enda, så det er iallefall hjelp å få for det!
Tusen takk for at du deler :Heartpink Skal absolutt høre med gynekologen om det ikkje går denne gang. Det har gått ca 6 mnd nå..

Du har rett i det, takk igjen for oppmuntring <3 det er virkelig hjelpsomt å ha gjengen her å «prate med» når det blir litt mye tankesurr og følelser!

Jammen økte ikke tempen litt igjen idag! Fra 36.42 til 36.61, altså opp over coverline igjen! Det var en litt ålreit følelse, selvom jeg ikke har fryktelig mye trua. Kjenner virkelig ingenting utenom bivirkninger fra progesteronet, men klamrer meg littepitt fast igjen nå som tempen steg. Takk til dere som oppmuntret meg <3

nå sjekker jeg forumet konstant i håp om at noen snart begynner å legge ut tester og symptomer ! Er så spennende å følge med på selv har jeg hatt mens murringer i 2 dager nå, relativt kraftige i går så håper det betyr noe positivt … er 7DPO idag (beregnet fra dagen etter positiv digital eggløsningstest) men egentlig litt usikker på beregningen. Går man utifra at man har eggløsning når det viser positivt eller at den snart kommer og man burde egentlig beregne fra senere tid ?

Helt enig! Det er godt å ha noen å prate med, som forstår hva du går gjennom ❤️

Hehe takk :D

Jammen økte ikke tempen litt igjen idag! Fra 36.42 til 36.61, altså opp over coverline igjen! Det var en litt ålreit følelse, selvom jeg ikke har fryktelig mye trua. Kjenner virkelig ingenting utenom bivirkninger fra progesteronet, men klamrer meg littepitt fast igjen nå som tempen steg. Takk til dere som oppmuntret meg <3
Juhuu! :Heartblue

Jippi! Dette må være noe bra :love017

nå sjekker jeg forumet konstant i håp om at noen snart begynner å legge ut tester og symptomer ! Er så spennende å følge med på selv har jeg hatt mens murringer i 2 dager nå, relativt kraftige i går så håper det betyr noe positivt … er 7DPO idag (beregnet fra dagen etter positiv digital eggløsningstest) men egentlig litt usikker på beregningen. Går man utifra at man har eggløsning når det viser positivt eller at den snart kommer og man burde egentlig beregne fra senere tid ?
Ettersom jeg har lest kommer eggløsning mellom 12-48 timer etter pos test :)
Derfor jeg er fryktelig redd for at det var skygge på min test igår, da jeg testet pos på eggløsning onsdag i 16 tida.

Enig, det er så spennende å følge med på dere andre :happy093.:D

Jeg går utifra at egget slipper dagen etter positiv test, så da er jeg 1 dpo dagen etter det igjen. :)
Jeg fikk positiv test i går, egget slipper i dag, også er jeg 1 dpo i morgen ❤️

Kan jeg spørre hva slags progesteron du tar? Og hvilke bivirkninger du får? :happy:
Første pp for meg med utrogestan- redd for å overtolke bivirkninger som symptom :laughing002

Kan jeg spørre hva slags progesteron du tar? Og hvilke bivirkninger du får? :happy:
Første pp for meg med utrogestan- redd for å overtolke bivirkninger som symptom :laughing002
Ja selvfølgelig :-)

Jeg tar duphaston, oralt. Jeg ble informert om at vanlige bivirkninger er typisk ømme pupper, oppblåsthet, trøtt, varm og hodepine. Jeg får noen av de, som oppblåsthet og hodepine :D De er jo skremmende lik tidlige symptomer, så det er nok vanskelig å vite hva som er hva når man går på progesteron! :schocked028 Håper dine er faktiske symptomer!

Skjønner ingenting jeg nå. Hatt masse utflod/slim i dag. Sorry hvis det blir for mye detaljer… tok en el test, og den er ganske sterk nå vs tidligere. Fikk fast smil på cb digital på fredag, og denne her 6 dager etterpå :dead: føler mer symptomer på el i dag enn på fredag også. Kan man få el så sent og TR allerede neste lørdag?:confused005 TR pleier nemlig være ganske presis, har aldri helt leita etter eggløsning på denne måten før aktivt prøving:smiley-ashamed004

Dagens test

1687453227404.jpeg

Test på fredag
1687453304032.jpeg

Last edited:
Skjønner ingenting jeg nå. Hatt masse utflod/slim i dag. Sorry hvis det blir for mye detaljer… tok en el test, og den er ganske sterk nå vs tidligere. Fikk fast smil på cb digital på fredag, og denne her 6 dager etterpå :dead: føler mer symptomer på el i dag enn på fredag også. Kan man få el så sent og TR allerede neste lørdag?:confused005 TR pleier nemlig være ganske presis, har aldri helt leita etter eggløsning på denne måten før aktivt prøving:smiley-ashamed004

Dagens test

Vis vedlegget 408505

Test på fredag
Vis vedlegget 408507
Nå er ikke jeg kjent med cb digital el tester, men i følge strimmelen så var nok ikke el på fredag. Kanskje cb måler andre ting også?

Test videre og se om den blir sterkere, siden du også har mer el smerter nå så høres det ut som el er i anmarsj :)

Nå er ikke jeg kjent med cb digital el tester, men i følge strimmelen så var nok ikke el på fredag. Kanskje cb måler andre ting også?

Test videre og se om den blir sterkere, siden du også har mer el smerter nå så høres det ut som el er i anmarsj :)
Føler mer selv at el er i dag vs fredag siden jeg har litt smerter også! Da får vi fortsette å legge inn aksjer. Mannen i hus er ikke så fornøyd, men han må gjøre sin plikt selv om han er pjusk :angelic: :laughing002

Gjett hvem som røyk på en testesmell!:smiley-ashamed008 Selvfølgelig er den negativ, er alt for tidlig for min del å begynne å teste seg:smiley-ashamed004 Nå håper jeg at jeg klarer å holde meg til søndag. Hatt litt lette murringer som kjennes når jeg sitter/ligger i ro de siste dagene, selv om jeg antar at jeg er 4 dpo i dag. Ikke 100% kontroll på hvilken dag eggløsning var:facepalm: Blir litt matt og overgitt over meg selvo_O

Vedlegg

• IMG_1516.jpeg
    IMG_1516.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 69
Føler mer selv at el er i dag vs fredag siden jeg har litt smerter også! Da får vi fortsette å legge inn aksjer. Mannen i hus er ikke så fornøyd, men han må gjøre sin plikt selv om han er pjusk :angelic: :laughing002
Ikke alltid det passer å legge inn aksjer, men sånn er det :hilarious:

Back
Topp