*** IKM uke 25 ***

Da har jeg fått tak i grapefrukt juice.. Men kansje litt sent å begynne å drikke det nå? Hvor lenge før el anbefales det?

<3 ønsker nr 4 <3
Pp1- 28
Pp2- 27

Det er jo ikke noen dokumentert effekt, så dette er ikke noen vitenskapelig oppskrift på hvordan man skal gjøre det. Jeg pleier å begynne når tr kommer, og så drikke de 2-3 ukene det tar frem til jeg er dpo. 1 glass om dagen. Jeg måtte gjøre det i 2 sykluser før jeg merket effekt (altså, jeg merket effekt i syklus nummer 2 når det nærmet seg EL, men da hadde jeg drukket et par uker i første syklus og et par uker den andre syklusen også - før EL nummer to).

Det er nok uansett ikke skadelig å drikke 1 glass om dagen, så det er jo bare å begynne.

Åå det har jeg aldri hørt før :eek: jeg er alltid kvalm rundt El og litt etter men bare sånn små kvalm , nå derimot er det sånn av jeg føler jeg må kaste opp ooog er himla svimmel :p sist gang var det første tegnert stråling nedover bena / mens smerter tror det er det man kaller ligament smerter ; ) deretter kvalme og svimmel følte hele verden surret rundt meg :p kvalmen forsvant faktisk aldri helt da kastet opp ganske lenge men ikke hver dag da heldigvis :) men én ting er at når jeg blir gravid igjen at jeg blir litt lettet om jeg blir kvalm . For hver gang jeg ikke har blitt kvalm når jeg har vært gravid har jeg mista i sa og ma! så kjedelig med kjemisk jeg hadde det antageligvis i april ! Men hadde testene blitt helt negative etter du hadde ma for vist ikke er der jo én sjanse for alt det kan Være derfor ja. . Håper du blir gravid denne måneden ihvertfall :D

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg vet ikke om testene var blitt helt negative, for jeg testet ikke i pp 8 fordi jeg hadde prøvepause for utredning for habituell abort. Altså syklusen før forrige.

Siden jeg ikke synes jeg fikk noen klar stigning i fargen på streken forrige syklus har jeg egentlig konkludert med at det sannsynligvis var rester etter MA'en, men det er litt rart for tr ble flere dager forsinket og jeg var veldig kvalm og hadde sure oppstøt. Menmen, det spiller ingen rolle, for jeg har jo progesteron allerede, så om jeg opplever flere kjemiske så er det ikke noe mer hjelp å få.

Jeg vet ikke om testene var blitt helt negative, for jeg testet ikke i pp 8 fordi jeg hadde prøvepause for utredning for habituell abort. Altså syklusen før forrige.

Siden jeg ikke synes jeg fikk noen klar stigning i fargen på streken forrige syklus har jeg egentlig konkludert med at det sannsynligvis var rester etter MA'en, men det er litt rart for tr ble flere dager forsinket og jeg var veldig kvalm og hadde sure oppstøt. Menmen, det spiller ingen rolle, for jeg har jo progesteron allerede, så om jeg opplever flere kjemiske så er det ikke noe mer hjelp å få.

Er det å forstå at siden du har progesteron så får du ikke ordentlig utredning?
Dersom det er slik er det veldig dårlig syns jeg

Sent from my iPad using BV Forum

Altsåå, får ikke helt til disse EL-testene jeg o_O fikk i ettermiddag men Ikke tisse på 5 timer er umuuulig for meg :eek:! Tisser annenhvertime minst. Og nå har jeg ikke drukket på 2 timer men så var jeg så dum og spiste suppe da, regner med at det går som væske... Får aldri testa jeg :schocked028

Er det å forstå at siden du har progesteron så får du ikke ordentlig utredning?
Dersom det er slik er det veldig dårlig syns jeg

Nei. Jeg får utredning for habituell abort. :) Poenget mitt var mer at om jeg opplever flere kjemiske nå så er det egentlig ikke så mye mer å få gjort med det.

Altsåå, får ikke helt til disse EL-testene jeg o_O fikk i ettermiddag men Ikke tisse på 5 timer er umuuulig for meg :eek:! Tisser annenhvertime minst. Og nå har jeg ikke drukket på 2 timer men så var jeg så dum og spiste suppe da, regner med at det går som væske... Får aldri testa jeg :schocked028

Det er tisse på 4 timer, ikke 5, men om du ikke klarer så holder du deg så lenge du kan. Jeg pleier å tisse når jeg står opp, og spise frokost og drikke til, men så lar jeg være å drikke frem til lunsj. Så tisser jeg og tester rett før lunsj. Det synes jeg fungerer ganske greit. Jeg er vanligvis avhengig av å drikke "hele tiden", men klarer å la være når jeg tester. :p Er jo en kort periode og én gang om dagen bare.

Apropos, her er testene mine for denne syklusen. EL var CD 15.

ImageUploadedByBV Forum1401899558.728128.jpg

Da ser det ut til at el er her ebdelig :D eller værtfall rett rundt hjørnet :) den lengst til høyre er fra i dag :)

**Drømmen om nr 2**

PP26 - 27
PP27 - 45
PP28 - 26 Pergo start
PP 29 - ? Pergokur nr 2

Vedlegg

• 1401900330446.jpg
    1401900330446.jpg
    45,3 KB · Visninger: 112
Det er tisse på 4 timer, ikke 5, men om du ikke klarer så holder du deg så lenge du kan. Jeg pleier å tisse når jeg står opp, og spise frokost og drikke til, men så lar jeg være å drikke frem til lunsj. Så tisser jeg og tester rett før lunsj. Det synes jeg fungerer ganske greit. Jeg er vanligvis avhengig av å drikke "hele tiden", men klarer å la være når jeg tester. :p Er jo en kort periode og én gang om dagen bare.

Apropos, her er testene mine for denne syklusen. EL var CD 15.

Vis vedlegget 64084

Jaa, prøver holde meg til åtte nå, har ikke tisset på 4 timer da og 2 timer siden jeg spiste suppe, så det burde vel gå ok?? Er litt redd for at jeg starter teste forsent er CD 12 idag, men syklusene mine har jo variert fra 22 til 29 dager...

Skal bestille tester fra den danske siden. Hva bør jeg huske på?:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Det er vel ikke noe spesielt en bør huske på tror jeg :);

**Drømmen om nr 2**

PP26 - 27
PP27 - 45
PP28 - 26 Pergo start
PP 29 - ? Pergokur nr 2

Skal bestille tester fra den danske siden. Hva bør jeg huske på?:)

Skrive 10billigeteste i rabattfeltet, så får du 10 % rabatt, og ikke bestille for mer enn 200 kr per bestilling. :)

Jaa, prøver holde meg til åtte nå, har ikke tisset på 4 timer da og 2 timer siden jeg spiste suppe, så det burde vel gå ok?? Er litt redd for at jeg starter teste forsent er CD 12 idag, men syklusene mine har jo variert fra 22 til 29 dager...

Tja, det er jo vanskelig å si om du starter for sent eller ikke da. Du kan jo uansett teste 4-7 dager og se an. Det kan hende det er litt sent på dagen nå da, LH (hormonet du skal måle) faller i blodet gjennom dagen, og stiger igjen på slutten av natten/når man våkner. Derfor egentlig lurt å forsøke å teste mellom 11-15 (om du står opp til "normal" tid da vel og merke).

Da ser det ut til at el er her ebdelig :D eller værtfall rett rundt hjørnet :) den lengst til høyre er fra i dag :)

**Drømmen om nr 2**

PP26 - 27
PP27 - 45
PP28 - 26 Pergo start
PP 29 - ? Pergokur nr 2

Så bra! :)

Takk :) er det noe med hvordan man kan se hvor mye det blir i norske? Eller kommer det uatomatisk?:)

Jeg tror det hele tiden står i danske kroner, MEN når du skal sende det til Norge så får du prisen uten dansk moms, men med 25 kr i porto (som ofte står iberegnet i prisen). Så det er en annen prisliste enn når du er på forsiden. Jeg har laget meg en bruker der, så slipper jeg å skrive navn og adresse hver gang. Da får jeg opp de prisene for å sende til Norge automatisk når jeg er inne på siden. :) Den danske kronen er dyrere enn den norske for tiden, så prisen blir litt høyere enn det som står når du skal omregne til norske kroner. Tror jeg. Uansett billigere enn de norske sidene når jeg har sjekket. Jeg kjøpte jo 31 tester for 155 kr (dkk tror jeg det er), og det er vel 165 nok tror jeg. Ja, den 1 ekstra testen fikk jeg med fordi jeg krysset av for "Ja, takk" til å motta nyhetsbrevet deres. Når bestillingen var ferdig gikk jeg inn på min side og lagret at jeg ikke ville ha nyhetsbrev. Neste gang jeg bestilte fikk jeg på nytt spørsmål om jeg ville ha 1 gratis test for å motta nyhetsbrev... :p

Tja, det er jo vanskelig å si om du starter for sent eller ikke da. Du kan jo uansett teste 4-7 dager og se an. Det kan hende det er litt sent på dagen nå da, LH (hormonet du skal måle) faller i blodet gjennom dagen, og stiger igjen på slutten av natten/når man våkner. Derfor egentlig lurt å forsøke å teste mellom 11-15 (om du står opp til "normal" tid da vel og merke).

Hmm, jobber ettermiddag/kveld/natt så står som regel opp elleve på formiddagen. Spiste frokost og drakk ett glass vann ista, når lønner deg seg teste da hvis jeg skal prøve unngå gjøre det utpå dagen? Takk for all hjelp forresten :)

Back
Topp