*** IKM uke 21 ***

Jeg fikk positiv test nå. Det var den siste jeg hadde. Sist el- periode var de positive i to dager, men vet jo ikke hvor lenge denne har vært positiv. .. når regner jeg dpo fra da? I morgen eller dagen etter?

Ok, det hørtes jo greit ut. :) trodde ikke jeg kunne drikke på 4 timer

Det er jo bare å få samlet LH over flere timer fra blod, og få konsentrert urin. Jeg drikker til frokost, men ikke så mye mer etter det. Da er urinen konsentrert og jeg pleier å få tak i LH-toppen. Jeg har ikke nok LH til å få positiv på utvannet urin.

LH er høyest i kroppen (blodet) rett etter at vi våkner om morgenen, og så går det gradvis over i urin etter noen timer. Derfor anbefales det å teste omtrent mellom kl 11-15. Da burde du kunne få tak i LH-toppen. :)

Jeg fikk positiv test nå. Det var den siste jeg hadde. Sist el- periode var de positive i to dager, men vet jo ikke hvor lenge denne har vært positiv. .. når regner jeg dpo fra da? I morgen eller dagen etter?

Man regner EL 24 timer etter positiv test, og da blir 1 dpo dagen etter det igjen. Du får ikke vite det mer nøyaktig med bare EL-tester. Så jeg ville regnet EL-dagen som i morgen, og 1 dpo på fredag. :)

Egget kan løsne fra 0-48 timer etter positiv test, så dersom du har positiv to dager på rad så kan egget løsne når som helst fra første dag med positiv test og frem til 48 timer etter siste positive test. :)

Det er jo bare å få samlet LH over flere timer fra blod, og få konsentrert urin. Jeg drikker til frokost, men ikke så mye mer etter det. Da er urinen konsentrert og jeg pleier å få tak i LH-toppen. Jeg har ikke nok LH til å få positiv på utvannet urin.

LH er høyest i kroppen (blodet) rett etter at vi våkner om morgenen, og så går det gradvis over i urin etter noen timer. Derfor anbefales det å teste omtrent mellom kl 11-15. Da burde du kunne få tak i LH-toppen. :)

Er det sant..leser så mye ulikt om når det anbefales å teste. Men kanskje jeg skal prøve det jeg også da. Men hvis jeg våkner i 10-11-tida vil vel min LH-topp være tilsvarende senere da?

Er det sant..leser så mye ulikt om når det anbefales å teste. Men kanskje jeg skal prøve det jeg også da. Men hvis jeg våkner i 10-11-tida vil vel min LH-topp være tilsvarende senere da?
På mandag tok jeg en eltest da jeg våknet kl 6,den var negativ.Tok en ny eltest kl 9 da var den positiv :)

Hvis du gjør det hver dag, jeg har ikke lest meg nok opp på LH sekresjon til at jeg vet om det svinger helt med deg dersom du skifter tidspunkt du står opp fra dag til dag. :) Noen hormoner styres helt av det, men jeg vet ikke med LH.

CD 10 og fikk noen små EL smerter under trening i dag. Har lagt inn aksjer i dag og holder oss til planen om annenhver dag :) Går med en god følelse så håper den stemmer :)

Måtte bare ta en test fordi jeg har følt meg så ufattelig gravid i dag... Har jo 20 tester liggende så gjør liksom ikke noe. SYKT ømme pupper!

ImageUploadedByBV Forum1430941590.320012.jpg

ImageUploadedByBV Forum1430941614.372423.jpg

Er vel bare skygger:) ser frem til uka, da starter testinga for real!

Måtte bare ta en test fordi jeg har følt meg så ufattelig gravid i dag... Har jo 20 tester liggende så gjør liksom ikke noe. SYKT ømme pupper!

Vis vedlegget 116095

Vis vedlegget 116096

Er vel bare skygger:) ser frem til uka, da starter testinga for real!
Jeg ser helt klart en strek, men vanskelig å si om den er rosa eller grå... Du kan jo prøve igjen i morgen? Dersom det ikke kommer strek har du fått en skygge i dag. Dersom du derimot får en strek i morgen også... ;) Kan det være at du har hatt veldig tidlig el?

Fikk positiv EL test i kveld. Kan jeg regne med at eggløsningen kommer om 24 timer eller varer den lengre? Har hatt sex siden søndag og hver dag fram til k dag.☺

Fikk positiv EL test i kveld. Kan jeg regne med at eggløsningen kommer om 24 timer eller varer den lengre? Har hatt sex siden søndag og hver dag fram til k dag.☺
Det sies vel 24-48 timer etter positiv EL test skal egget slippes, så bare hump i vei et par tre dager til!

Stønn. Tvangshumping i kveld. Godt mannen er skikkelig gira, jeg var bare såååå klar til å bare sove. Eggehviten har dukket opp, men EL blir vel som de forrige 2 pp på cd 16, altså fredag. Humping i helga blir det sparsomt med. Knirkeseng vegg i vegg med svigermor og tulla 1/2 meter unna på samme rom.

Back
Topp