*** IKM uke 21 ***

Da har jeg testet på nytt (klarte selvsagt ikke vente til jeg kom hjem fra ferie). Kjøpte en digital test som viser gravid 1-2 :-) jippi!!!!!

Gratulerer! :)

11 dpo i dag og fortsatt negativ test. Det lover ikke godt. Da gikk det nok ikke denne perioden heller. Belage meg på at mensen kommer på onsdag 20 mai. Skjønner ingenting nå. Vi hadde sex hver dag i den mest fruktbare fasen og jeg fikk også positiv EL test på dag 12. Nei huff og huff blir så skuffet:( gir snart opp håpet om å bli gravid. Blir 38 år til neste år.

Selv om man har sex til helt riktig tid så er det bare 30 % sjanse for å bli gravid. Det er ekstremt mye mer som skal være perfekt for at det skal bli en baby. Det er derfor det regnes som helt normalt å prøve i 1 - 1,5 år, siden vi mennesker har såpass liten sjanse hver måned.

Selv om man har sex til helt riktig tid så er det bare 30 % sjanse for å bli gravid. Det er ekstremt mye mer som skal være perfekt for at det skal bli en baby. Det er derfor det regnes som helt normalt å prøve i 1 - 1,5 år, siden vi mennesker har såpass liten sjanse hver måned.
Oi dette var nytt for meg at en kun har 30 % sjanse for å bli gravid! Det tok 1,5 år før jeg ble gravid med eldste. Vi prøvde ikke aktivt så det var en gledelig overraskelse :) 3 ganger etter det så har jeg blitt gravid på første pp. Vi må jo være meget heldige!!

Har aldri hatt problemer med å bli gravid. Er veldig fruktbar, eller har vært det. Er 37 år og har merket at etter jeg fylte 35 år har det vært vanskelig å bli gravid.

Jeg skulle egentlig ha ikm på fredag, men tanta bestemte seg for å komme idag, 9dpo. :( tror jeg må belage meg på å være her en liten stund, aner ikke hvordan syklusen min kommer til å være etter hormonspiralen.

Ikm idag, men negativ test. Så får vente noen dager å eventuelt ta en ny test..

Da kom tanta her idag :( Slapp jeg iallefall å bruke masse tester unyttig...

Jeg skulle egentlig ha ikm på fredag, men tanta bestemte seg for å komme idag, 9dpo. :( tror jeg må belage meg på å være her en liten stund, aner ikke hvordan syklusen min kommer til å være etter hormonspiralen.
Da kom tanta her idag :( Slapp jeg iallefall å bruke masse tester unyttig...
Da var tanta kommet så kan stryke meg :)
Ikm 25 er klar for de som kommer etter meg :)

Så kjedelig med besøk av dustetanta. :( Lykke til i ny pp alle sammen!

Oi dette var nytt for meg at en kun har 30 % sjanse for å bli gravid! Det tok 1,5 år før jeg ble gravid med eldste. Vi prøvde ikke aktivt så det var en gledelig overraskelse :) 3 ganger etter det så har jeg blitt gravid på første pp. Vi må jo være meget heldige!!

Det er mellom 10-30 % sjanse for å bli gravid dersom man har samleie uken frem til EL, avhengig av hvor nærme EL man har samleie. Dersom man har samleie to dager før, dagen før eller selve EL-dagen så er det omtrent 30 % sjanse ja. :)

Noen er mer fruktbare enn andre og vil oftere ha både gode egg, gode sædceller og bra miljø for egg og sæd. Slik at det oftere ender med faktisk befruktning, men det er jo greit å vite at det er helt normalt at det kan være en del pp'er man har litt uflaks også. Ikke helt perfekt egg, ikke bra nok miljø for sædcellene eller dårlig match mellom egg og sæd. Det er tross alt helt underlig at det i det hele tatt går an å lage et perfekt lite menneske. :p

Har aldri hatt problemer med å bli gravid. Er veldig fruktbar, eller har vært det. Er 37 år og har merket at etter jeg fylte 35 år har det vært vanskelig å bli gravid.

Fruktbarheten går ned med alderen, så det vil være helt naturlig at det kan ta noen måneder ekstra. :)

Ja det er det som er så dumt. Er litt utolmodig. Hadde en abort i januar og en kjemisk i april. Tenker vi prøver en eller to ganger til.

Back
Topp