*** IKM uke 20 ***

Bytter fra uke 19 og hit da EL kom senere enn vanlig etter sa/kjemisk. Ikm ca mandag 12. mai (eller tirsdag 13. mai). Pp4. For en gang skyld er jeg tidlig i en ikm-uke!! Da føles ventetiden liiiitt kortere.

Sent from my iPhone using BV Forum
Velkommen hit! :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk! Da får vi fulgt hverandre igjen lilla86! Hvordan gikk det med syklusen din denne gangen? Blir den kortere eller lengre tror du?

Ja, og det er hyggelig:) Så langt ser det ut til at EL kanskje har vært! Hadde masse EL-slim to dager, og en del andre tegn. Får se om det skjer noe mer utover uka:) I morgen reiser vi til Tyrkia. Det passer bra med tanke på aksjeinnlegginga;)

Ja, og det er hyggelig:) Så langt ser det ut til at EL kanskje har vært! Hadde masse EL-slim to dager, og en del andre tegn. Får se om det skjer noe mer utover uka:) I morgen reiser vi til Tyrkia. Det passer bra med tanke på aksjeinnlegginga;)

Å så deilig! Kos dere masse! Håper dere får masse overskudd av sol og varme :)

Du får vente og se et par dager. Man kan få EL-smerter i perioden 4 dager før til 4 dager etter EL egentlig, fordi det skjer ganske mye i eggstokken i den perioden. Og EL-slim kan man også få i flere dager.

Om du vil jeg skal flytte IKM etter hvert får du bare si ifra! :)

Happy humping! ;)

Ja! Jeg regner den dagen EL slimet er heelt vekk, og skjeden virker tørr, som EL dagen eller dagen etter EL. Har stemt ganske lenge nå :) I følge kalkulatoren min fra forgje mens, skal det være til lørdag, men klager absolutt ikke om det er nå, hehe :D

Bytter fra uke 19 og hit da EL kom senere enn vanlig etter sa/kjemisk. Ikm ca mandag 12. mai (eller tirsdag 13. mai). Pp4. For en gang skyld er jeg tidlig i en ikm-uke!! Da føles ventetiden liiiitt kortere.

Da er du ført opp. :)

Ja! Jeg regner den dagen EL slimet er heelt vekk, og skjeden virker tørr, som EL dagen eller dagen etter EL. Har stemt ganske lenge nå :) I følge kalkulatoren min fra forgje mens, skal det være til lørdag, men klager absolutt ikke om det er nå, hehe :D

Nei, like greit å bli ferdig med EL (så lenge man får lagt inn aksjer først). :)

Sniker meg inn her eg :) hatt veldig rar syklus, og trodde Tr kom, men nå har jeg masse el smerter, og slim, så håper at det er det som skjer :) Da er ikm ca 13.mai... :)

Om du bruker Crinone pga. kort lutealfase ville jeg kanskje begynt før positiv test, men du kan jo vente til 6-8 dpo? (Og kanskje du kan se en svak strek så tidlig også?) Hvor kort lutealfase pleier du å ha?

Ca 8-9 dager uten Crinone tror jeg. Lenge siden jeg har prøvd uten Crinone. Du nevnte endiometriose. Jeg har ikke særlig med menssmerter og har to barn fra før, så tror ikke jeg har det....

Merkelig følelse i magen etter samleie i kveld - ingen murringer på sidene lenger, men nå et jevnt trykk sentrert på et bestemt punkt litt over symfysen. (Haha, JA, jeg merker at jeg går og leter etter symptomer nå :P ) Og jo nærmere ikm, så blir det sikkert mer og mer, uansett hvor ikke-gravid jeg måtte være. Det er kanskje litt typisk å kjenne etter litt vel mye? Det er jo så spennende.. Kanskje for at dersom jeg skulle være så innmari heldig å bli gravid, så skulle jeg kunne si til barnet mitt en vakker dag at jeg kjente det fra dag én? Sannsynligvis er det luft, el eller bare innbilning. Kanskje det er lurest å holde alle slike symptomer for seg selv, så ikke skuffelsen blir så altfor stor. Men samtidig, hvor kan man ellers være ønskende på grensen til galskap, enn her på BV? :) Det er jo noe med delte gleder og sorger og sånt :)

Er det noen av dere som har merket det tidlig i graviditeter? Og i så fall, hvordan merket dere det? :)

Håper på temperaturøkning i morgen, for jeg tror ikke mannen har mer igjen å gå på :P

Last edited:
Min erfaring er at folk kjenner mye mer etter når de vet at de prøver, og siden ganske mange får full klaff i pp 1 - pp 3 så overbeviser de seg selv og andre om at det var annerledes enn vanlig syklus.

Vi har ekstremt mye hormoner gjennom en vanlig syklus, så at kroppen er rar etter EL og før IKM er egentlig helt normalt.

Jeg tenker også på alle de som ble gravide på prevensjon og ikke oppdaget det før et godt stykke ut i svangerskapet. Jeg tror vi kjenner det vi vil kjenne etter.

Sterke symptomer en stund etter positiv test derimot/noen uker etter befruktning, det har jeg derimot veldig troen på. :p Og erfaring med. ;)

*Taster på app på mobilen*

Hehe :-) Jeg har vært gravid to ganger tidligere, og da merket jeg ingenting før ca uke 6. Men jeg kjenner på at det er litt godt å "kjenne etter" nå - det er vel mer en måte å forsøke å holde seg positiv på fram mot testing.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Da jeg ble gravid med sønnen vår ble jeg ekstremt trøtt fra 7-8 dpo. Ca 12 dpo blødde jeg neseblod uten videre. Men jeg var aldri på symptomjakt da d skjedde så mye den mnd at jeg glemte av hele prøvingen.... var først når mensen ikke dukka opp og jeg fikk positiv test at jeg forstod hvorfor jeg hadde vært så ekstremt trøtt de siste ukene (testa ikke før jeg var 5 uker på vei)

Positiv EL test?

Vedlegg

• 1398856050505.jpg
    1398856050505.jpg
    38,5 KB · Visninger: 111
Oioioi.... godt vi fikk lagt inn noen aksjer i går da... så får jeg se om jeg får forført mannen til en runde i kveld også selv om mamma er på besøk :p

Oioioi.... godt vi fikk lagt inn noen aksjer i går da... så får jeg se om jeg får forført mannen til en runde i kveld også selv om mamma er på besøk :p

Ojoj! Spennende!:D Akkurat som forventet når mor er på besøk! ;p Det ordner seg nok!;) Happy humping indeed!;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Merkelig følelse i magen etter samleie i kveld - ingen murringer på sidene lenger, men nå et jevnt trykk sentrert på et bestemt punkt litt over symfysen. (Haha, JA, jeg merker at jeg går og leter etter symptomer nå :P ) Og jo nærmere ikm, så blir det sikkert mer og mer, uansett hvor ikke-gravid jeg måtte være. Det er kanskje litt typisk å kjenne etter litt vel mye? Det er jo så spennende.. Kanskje for at dersom jeg skulle være så innmari heldig å bli gravid, så skulle jeg kunne si til barnet mitt en vakker dag at jeg kjente det fra dag én? Sannsynligvis er det luft, el eller bare innbilning. Kanskje det er lurest å holde alle slike symptomer for seg selv, så ikke skuffelsen blir så altfor stor. Men samtidig, hvor kan man ellers være ønskende på grensen til galskap, enn her på BV? :) Det er jo noe med delte gleder og sorger og sånt :)

Er det noen av dere som har merket det tidlig i graviditeter? Og i så fall, hvordan merket dere det? :)

Håper på temperaturøkning i morgen, for jeg tror ikke mannen har mer igjen å gå på :P

Hi hi! Lett å lete godt etter ja, men hvor skal man lufte det om ikke her? Håper det klaffer for deg :)

Det eneste jeg merka før ikm den ene gangen jeg var gravid var at jeg svette masse for å så fryse i neste øyeblikk. Ellers var alt som før!

Last edited:
ALT er anderledes denne syklusen. Positiv EL-test mye senere en vanlig og positiv 2 dager på rad. Nå aner jeg ikke når ikm er men ila uke 20 iallefall. Ikke noen dpo-tegn enda så sånn sett stemmer det jo!

Back
Topp