*** IKM uke 20 ***

Er det lov å gruglede seg til neste graviditet? Var så fryktelig dårlig sist.. Noen som kjenner seg igjen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det lov å gruglede seg til neste graviditet? Var så fryktelig dårlig sist.. Noen som kjenner seg igjen?

Gleder meg ikke til graviditeten, men fødselen gleder jeg meg til..... litt skrudd i hode kan man si :-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det må være lov! Selv om man alt man vil er å bli gravid så er det jo samme utfordringer som for alle andre hvis man blir det...

Gleder meg også mer til fødsel enn svangerskapet :) men vi ønsker oss veldig ett barn til så da skal jeg komme meg igjennom et svangerskap til. Denne prosessen er bare såååå spennende :)

Selvfølgelig er det det.

Nå var mitt første svangerskap veldig lett, i det andre hadde jeg både svangerskapsdiabetes og bekkenløsning.
Men uavhengig av lett eller vanskelig svangerskap, jeg HATER å gå gravid.
Lysten på en baby er bare sterkere, og dersom man ser på det hele bildet, er tiden man går gravid bare en kort stund.
Jeg gleder meg ikke spesielt mye...

Negativ EL test og tappen er høy, medium åpning og halvfast. Sekretet tilsier også at EL har vært. Så da får man håpe tirsdagens aksjeinnlegg er nok..... også våger jeg å si jeg er i dpo land. Ny ikm blir da 16.mai...

Spennende! Jeg ville tatt med meg tester uansett om jeg fikk svak strek 8 dpo!!! "Må" jo følge med, he he! Kanskje du kan time en dusj samtidig som du tester så du har en god unnskyldning for masse alenetid på badet til å finstudere testene?

Jeg fikk pos 10 dpo sist så planen er å teste da nå også. Dvs lørdag 10. Prøver med blodfortynnende daglig istede for ved pos test denne gangen. Vet iallefall at det skal være plenty svømmere. Vi har lagt inn aksjer hver da siden lørdag da jeg vanligvis har EL tidligere i syklusen.

Vi skal være ombord i en båt med venner, så jeg vet ikke helt hvordan det blir å okkupere badet. :p Får vel ordnet noe.

Spennende at du også skal teste neste helg! :D

*Taster på app på mobilen*

Jeg har bare vært gravid frem til 12+6, men det er også de verste ukene i mitt liv hva gjelder helse. Ekstrem svangerskapskvalme. Så jeg gruer meg. Og synes det er litt kjipt at om det klaffer nå så blir det kanskje sengeliggende sommer for meg - og jeg som elsker sommeren. :(

Men jeg prøver som bare det, for jeg vil ha barn og helst så snart som mulig. Dessuten passer det aldri å være syk.

Og jeg kommer nok til å synes at det er verdt det når jeg får en levende baby til slutt. Det er jeg overbevist om. Selv om jeg gruer meg.

Jeg vil også gjerne være med her☺️ skulle egentlig ikke prøve på nummer to før etter sommerferien - men så ble vi (eller jeg) så utålmodig. Ikm 14 mai

Jeg vil også gjerne være med her☺️ skulle egentlig ikke prøve på nummer to før etter sommerferien - men så ble vi (eller jeg) så utålmodig. Ikm 14 mai

Velkommen!

Da er du ført opp. :)

Flott! Takk:) Jeg har mest lyst til å teste i vei allerede, men det er jo bare bortkastet merket ikke at jeg var gravid før i uke 5 sist - denne ventingen på å teste er jo til å bli sprø av

Flott! Takk:) Jeg har mest lyst til å teste i vei allerede, men det er jo bare bortkastet merket ikke at jeg var gravid før i uke 5 sist - denne ventingen på å teste er jo til å bli sprø av

Vet du når du hadde EL da? Jeg hadde mest sannsynlig EL i går, så det er hvert fall ikke noen vits for meg å begynne å teste før tidligst neste helg. De fleste med IKM i uke 20 burde vel vente hvert fall 5-6 dager til før man svir av en test. :)

Vet du når du hadde EL da? Jeg hadde mest sannsynlig EL i går, så det er hvert fall ikke noen vits for meg å begynne å teste før tidligst neste helg. De fleste med IKM i uke 20 burde vel vente hvert fall 5-6 dager til før man svir av en test. :)

Hadde mest sannsynlig EL tirsdag eller onsdag - så blir tidligst neste helg her også blir så spennende!!' Men det skal vel godt gjøres med klaff på 1 pp;)

Hadde mest sannsynlig EL tirsdag eller onsdag - så blir tidligst neste helg her også blir så spennende!!' Men det skal vel godt gjøres med klaff på 1 pp;)

Det er 25 % sjanse for klaff på 1. forsøk. Sånn i snitt. Når man slutter på prevensjon.

90 prosent gravide innen 1,5 år
Statistikk Lommelegen bruker viser nemlig at:

• 25 prosent blir gravide innen en måned
  • 60 prosent blir gravide innen ett halvår
  • 75 prosent blir gravide innen ni måneder
  • 80 prosent blir gravide innen ett år
  • 90 prosent blir gravide innen ett og et halvt år

Det er 25 % sjanse for klaff på 1. forsøk. Sånn i snitt. Når man slutter på prevensjon.

90 prosent gravide innen 1,5 år
Statistikk Lommelegen bruker viser nemlig at:

• 25 prosent blir gravide innen en måned
  • 60 prosent blir gravide innen ett halvår
  • 75 prosent blir gravide innen ni måneder
  • 80 prosent blir gravide innen ett år
  • 90 prosent blir gravide innen ett og et halvt år

Jess! 75% sjansen her nå da!;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jess! 75% sjansen her nå da!;)

Haha.. Altså, man har ikke 75 % sjanse sånn egentlig. Det betyr jo bare at 75 % har blitt gravide innen en gitt måned.

Hver syklus har man mellom 5 - 30 % sjanse avhengig av når man har lagt inn aksjer i forhold til EL (eventuelt 0 % da, om man har bommet helt).

Haha.. Altså, man har ikke 75 % sjanse sånn egentlig. Det betyr jo bare at 75 % har blitt gravide innen en gitt måned.

Hver syklus har man mellom 5 - 30 % sjanse avhengig av når man har lagt inn aksjer i forhold til EL (eventuelt 0 % da, om man har bommet helt).

Heh... jada, men jeg håper sterkt på denne pp!!:p Jeg har jo også vært gravid en gang allerede i år så..:p

har lagt inn aksjer annenhver dag vertfall, om ikke mer.. men irriterer meg at jeg ikke fikk meg ei beta på onsdag!..:p vertfall når el-testen smilte så fint til meg i dag tidlig.. ;)

Heh... jada, men jeg håper sterkt på denne pp!!:p Jeg har jo også vært gravid en gang allerede i år så..:p

har lagt inn aksjer annenhver dag vertfall, om ikke mer.. men irriterer meg at jeg ikke fikk meg ei beta på onsdag!..:p vertfall når el-testen smilte så fint til meg i dag tidlig.. ;)

Det går nok så bra skal du se. Jeg håper vi får klaff begge to, er lei av å prøve nå. :p

Det går nok så bra skal du se. Jeg håper vi får klaff begge to, er lei av å prøve nå. :p

What you said!!:) Og jeg stemmer også for å ta med tester på båttur! For ikke å snakke om å holde oss oppdatert!;p heh..;) Jeg tror jeg blir nødt å sende inn ny bestilling på bt, har bare ti elns igjen... heh..:p

Back
Topp