IKM uke 18 :)

Altså, jeg må litt le av meg selv, jeg virker så desperat etter strek (men er vi ikke egentlig alle litt det?) :rolleyes:

Normalt går jeg gjennom hele syklusen uten omtrent noen merkbare endringer utenom spotting og blødning ved mensen (knapt murringer engang), og murringer og EL-slim ved EL. Ingenting mer. Denne syklusen har vært annerledes.

Masse murringer + spotting 7-8dpo. Og litt murringer de siste par dagene og litt ømme bryster. Jeg tror jeg er gravid, men streken lar vente på seg!

Sist gang eg var gravid hadde jeg det på samme måte (minus spotting da jeg trodde jeg hadde feste). Jeg følte meg sikker på at jeg hadde feste 5-6 dpo, da hadde jeg masse murringer. Da fikk jeg tydlig svak 10 dpo.

Siden feste var et par dager tidligere enn det den eventuelt er denne gangen, er det kanskje først om et par dager en strek vil vise seg?

Noen som har fått strek og føler de kjente når feste skjedde? Hvor lenge etter fikk du strek?

Takk! Det eneste jeg merker veldig, og som jeg kjenner igjen fra sist er følelsen av ekstrem trøtthet. Helt paff liksom.. ellers ingen spes symptomer.
Jeg er på 10 dpo, men har ingen symptomer, men husker ikke noen spesielle symptomer fra sist jeg var gravid heller :wacky: men da tok jeg ikke test for etter forventet mens.

Jeg er på 10 dpo, men har ingen symptomer, men husker ikke noen spesielle symptomer fra sist jeg var gravid heller :wacky: men da tok jeg ikke test for etter forventet mens.
Jeg merket ikke no til dette før i går da jeg var 13 dpo. Hadde ingen symptomer 10 dpo:happy:

I går kunne vi skimte en svak strek på testen, i dag er den enda svakere og helt blenda hvit på de andre.... får nok bare vente på mensen denne mnd ja..
noen som har fått «falsk» strek eller skyggestrek på clearblue?

I går kunne vi skimte en svak strek på testen, i dag er den enda svakere og helt blenda hvit på de andre.... får nok bare vente på mensen denne mnd ja..
Ånei! Så kjedelig :( er det samme type test som i går streken er svakere på i dag?

Ja, men vi ser en svaaaak strek. Men på babyplan sine tester er alle blenda hvite og RFSU sine:( men merkelig at det er en kjempesvak på clearblue...
14 dpo i dag så burde jo kanskje slått ut..? :happy090
Så rart! Håper det ikke er skygge :smiley-angelic001
Hmm, det tør jeg ikke si noe om. Er jo flere som ikke får streker før på eller etter IKM, men det er så rart at du får på clearblue og ikke de andre. Jeg trodde clearblue var ganske "safe". Tar jeg feil? o_O

Så rart! Håper det ikke er skygge :smiley-angelic001
Hmm, det tør jeg ikke si noe om. Er jo flere som ikke får streker før på eller etter IKM, men det er så rart at du får på clearblue og ikke de andre. Jeg trodde clearblue var ganske "safe". Tar jeg feil? o_O
Jeg trodde også clearblue var ganske sikker. Merkelig å
Få skyggestrek på begge... blir spennende å se om TR dukker opp i dag eller i morgen da... hele kroppen er rar så føler meg så gravid.... så kjedelig med de forvirrende testene :(

Ikke på clear blue, men på babyplan har jeg fått det. Men kan ikke ha vært utvannet urin eller likende som har gått galt? Håper fortsatt for din del :Heartred

Mulig dette er kjent stoff for dere andre, men jeg hadde nettopp en aha-opplevelse.:woot:

Synes det er så rart at jeg kan ha nok hormoner til å få ømme bryster og murringer, men ikke nok til å slå ut på test.

Graviditetstester måler som vi vet HCG. I tillegg er jo progesteron ("P") viktig. Det jeg ikke visste var at før EL er P lav, men rett etter EL så øker P. P når sin topp ca midtveis i luetalfasen, dvs rundt 7dpo for de fleste. Ved høye nivåer av P vil man typisk få ømme bryster og murringer, slik som mange av oss tolker som "gravidtegn". Deretter avtar P gradvis ned til nivå 0-ish, og da kommer TR. Ringen er sluttet før ny syklus.

Dersom egget er befruktet og fester seg, fortsetter imidlertid progesteron å stige. Da vil også ømme bryster, murringer og den type symptomer (om man har det) gjerne vedvare.

Dette vil si at man kan ha typiske gravidsymptomer før IKM men uten positiv g-test fordi:
- P fortsatt er høyt, men man er ikke gravid
- egget er befruktet og har festet seg, men det er ikke gått lang nok tid til at HCG har nådd et nivå der det slår ut på g-test.

For min egen del håper jeg enn så lenge at det er det siste, da jeg ikke pleier å ha ømme bryster og murring i sykluser der TR kommer :) Men det kan jo selvsagt bare være at jeg denne syklusen har høyere nivå av P enn jeg pleier.

Synes disse, som jeg fant på Clearblue sine sider var illustrerende:

Syklus når man ikke blir gravid:
upload_2020-4-27_13-40-56.png

Syklus når man blir gravid:
upload_2020-4-27_13-41-21.png

Okay, så liten oppdatering her fra frøken delusional. :dead:
Er i dag 12 el 13 dpo og har egentlig ikm i morgen ca, føler jeg ikke kjenner kroppen min i det hele tatt lenger :joyful:
Har nå hatt uforklarlig vekslende vondt i korsryggen, men klarer ikke å si hvor det er akkurat, det kommer og går sporadisk, hadde en dag forrige uke hvor det var så vondt at jeg trodde ryggen skulle revne, endte med å dra hjem fra jobb.
Samtidig brøt det ut en hel hær av kviser, altså vi snakker flere her noe som er høyst uvanlig for meg, jeg tok det derfor som tegn på at nå kom TR før tiden, for kviser og ryggsmerter en uke før tiden er litt rart.
Jeg sa tilogmed til gubben (som for øvrig ikke vet hvor mye jeg tester) at jeg tror vi ikke fikk det til denne gangen heller og at vi fikk forsøke igjen i mai.
Meen til tross for uklare tegn har hun ikke kommet ennå altså. :rolleyes:
I tillegg endret tappen seg fra å være høy, hard inni og myk utenpå, gikk litt ned samtidig som kviseutbruddet, men nå er den laaangt oppe og ganske så myk! :angel8
Det gjør meg håpefull igjen!

Jeg vet jeg sa jeg nok ikke kom til å teste noe mer før ikm, men det var ønsketenkning, jeg har absolutt klart å kaste bort mer penger bare for å se blank test, senest i går. :laughing002

Nå vet jeg ikke om jeg bare skal vente å se om TR kommer eller om jeg tester igjen i morgen el onsdag.

What to do :dance008
Så mange symptomer jeg kan tilskrive en graviditet, alikevel redd jeg får meg en blodig overraskelse ganske så snart.
Symptomer:
Ømme nipler
Hadde noen dagers kvalme (gått over)
Kraftig stikk i venstre side en tid tilbake
Korsrygg fra helvette
Hard mage
Oftere på toalettet
Kviser
Høy myk tapp, gjennomsiktig

Andre erfarne tappetafsere her btw?

Nå tør jeg endelig å tro! ❤️ Etter 12 prøveperioder og mange tårer ❤️

Vedlegg