* IKM UKE 13* 2019

Hvorfor mener gynekologen syklusen ble for lang? Eller tenker har det noe å si ift lutealfase kanskje..

Sendte han mail (har time i mai) og han svarte med at syklusene var for uregelmessige og lange og han sa at det ikke er sikkert man har eggløsning med så uregelmessige og lange sykluser. Jeg temper, så vet jeg har EL. Det har hendt at kroppen ikke har klart å slippe egget, men da har jeg begynt å spotte og tempen forblir lav. Har uansett begynt med metformin etter anbefaling fra en fastlege grunnet pco. Syns det er litt surt å måtte vente 2 mnd på eggløsning, det skjedde den syklusen jeg ble gravid med eldste. Så vet ikke om det er pco som gjør det vanskeligere å bli gravid selv om man har EL? Hadde ikke problemer med det før, men da så de ikke pco på ultralyd...

Sendte han mail (har time i mai) og han svarte med at syklusene var for uregelmessige og lange og han sa at det ikke er sikkert man har eggløsning med så uregelmessige og lange sykluser. Jeg temper, så vet jeg har EL. Det har hendt at kroppen ikke har klart å slippe egget, men da har jeg begynt å spotte og tempen forblir lav. Har uansett begynt med metformin etter anbefaling fra en fastlege grunnet pco. Syns det er litt surt å måtte vente 2 mnd på eggløsning, det skjedde den syklusen jeg ble gravid med eldste. Så vet ikke om det er pco som gjør det vanskeligere å bli gravid selv om man har EL? Hadde ikke problemer med det før, men da så de ikke pco på ultralyd...
Håper det blir din tur snart Teeny :Heartred Har lest at det kan ta litt lengre tid før kvinner med Pco og Pcos blir gravide, som skyldes lange sykluser, fravær av EL og hormoner i ubalanse. Om det tar veldig lang tid ville kanskje en blodprøve for å sjekke verdier på hormonene være noe.

Sauemor - 29 år - PP4 - B2 - EL 15/3 - IKM 30/3
Pjusken90 - 28 år - B1 - PP3 - EL 17.03 - IKM 31.03
Tiika - 31 år - B2 - PP9 - EL 17/3 - IKM 31/3
Ønskeskattnr2-31år-B2-Pp5 etter MA-EL 19/3-IKM 31/3

Hvordan går det hos dere :)
Flere som jeg ikke har spurt også på tråden kanskje?

Sauemor - 29 år - PP4 - B2 - EL 15/3 - IKM 30/3
Pjusken90 - 28 år - B1 - PP3 - EL 17.03 - IKM 31.03
Tiika - 31 år - B2 - PP9 - EL 17/3 - IKM 31/3
Ønskeskattnr2-31år-B2-Pp5 etter MA-EL 19/3-IKM 31/3

Hvordan går det hos dere :)
Flere som jeg ikke har spurt også på tråden kanskje?

IKM i morgen. Ventet på spotting i hele dag uten at det har kommmet. Har ikke testet enda og vil nok heller ikke gjøre det før mandag om TR ikke har kommet til da:p

Denne her kvalmen tidlig i en graviditet, kjennes den ut som om du er litt fyllesyk eller noe i den duren? :p jeg føler meg så fyllesyk ikveld, er veldig ekkelt :p og krampene i magen kjennes ut som mens smerter, utrolig plagsomt:p vil teste (og at den skal være positiv) hvis ikke så må det være noe som ikke stemmer :o

Såå kjipt med TR huff.... Ja det er fader meg ikke enkelt å treffe på. Har også tenkt det hadde vært kjekt med typ Mars-baby, men får bare bli glad om vi får det til uansett tid. Jeg har testet etter EL tre runder på monitor nå og har vel å merke ikke testet helt ut.. for når jeg har vært oppi CD24 TENKTE jeg løpet var kjørt alle gangene.. men mens har jeg fått hver gang, forrige PP var kjemisk også.

Denne PP bare ved å se på strekene så det ut som om kroppen forsøkte på slippe egg CD18/19, men strekene ble svakere og jeg fikk kun HØY på monitor.. sluttet vel på CD22 med monitor. Hadde en del murringer, så tilfeldig at jeg tissa på en EL-test på CD26, hvor teststrek var like sterk som kontrollstreken. Putta IKKE pinnen på monitoren så vet ikke om jeg hadde oppnådd Max. På CD27 var streken blitt svakere... så jeg tenkte jeg må ha hatt EL på CD27.. Det er konklusjon min iallfall.

- huff detta ble langt.. jeg plotter div inn på appen Clue samt at jeg noterer litt for å se om det er noe sammenheng. De gangene tidligere hvor det har murra og jeg har tenkt graviditet ser det ut som kan være EL/ forsøk på EL . Og det har vært for tidlig å teste, ergo blenda.
Takk for godt og utdypende svar! Blir min første periode med monitor, så er spent på hva som skjer. Får prøvd den maskina som tross alt koster litt nå da :hilarious:
Er så distre at jeg kjøpte og fikk den på CD 6 sist, må jo settes opp mellom CD 1 til 4..
Typisk meg og min litt uregelmessige syklus at eggløsning skjer senere enn jeg tror osv, så spent på monitor kjenner jeg. Men ser et mønster på cirka 33-34 dager syklus de siste gangene. Sluttet med ppiller i oktober, så jeg får bare være tålmodig på at ting kan ta tid. Bah, jaja! Jeg tar sikte på 2020, blir et bra årstall. At vi skal bli mødre er jeg helt sikker på vil skje, og det skal klaffe i år!   :dummy1::happy:

Denne her kvalmen tidlig i en graviditet, kjennes den ut som om du er litt fyllesyk eller noe i den duren? :p jeg føler meg så fyllesyk ikveld, er veldig ekkelt :p og krampene i magen kjennes ut som mens smerter, utrolig plagsomt:p vil teste (og at den skal være positiv) hvis ikke så må det være noe som ikke stemmer :eek:

Mensmurring høres riktig ut ja, varierende tak og styrke. Tok tiden på ėn med nr1, trodde det var riv ruskende galt med meg, varte nesten 10min. Noen ganger rev det skikkelig at jeg var sikker på det kom til å ende galt. Har vært heldig ift kvalme, kanskje noen andre har et godt svar? Hos meg var det en ulmende småkvalme som kom og gikk, ble verre om det gikk for lenge mellom måltider. Kan hjelpe å spise lite og ofte. Slapp oppkast her da :)

Håper virkelig på positiv test hos deg, når skal du teste??:Heartbigred

Mensmurring høres riktig ut ja, varierende tak og styrke. Tok tiden på ėn med nr1, trodde det var riv ruskende galt med meg, varte nesten 10min. Noen ganger rev det skikkelig at jeg var sikker på det kom til å ende galt. Har vært heldig ift kvalme, kanskje noen andre har et godt svar? Hos meg var det en ulmende småkvalme som kom og gikk, ble verre om det gikk for lenge mellom måltider. Kan hjelpe å spise lite og ofte. Slapp oppkast her da :)

Takk :D blir nok en test så fort jeg kommer meg opp av sengen tenker jeg:) er så redd den er negativ selv om alt tyder på at nie er på gang:p

Den viste negativt, så nå tenker jo jeg at noe må jo være galt? :/

Den viste negativt, så nå tenker jo jeg at noe må jo være galt? :/
Trenger IKKE være noe galt :) 4 dager over IKM du ser jeg, nå husker jeg ikke om du testa etter EL, kanskje den kom senere enn antatt og det mulig er liten sjans for at det er for tidlig å teste? Vil ikke gi falsk forhåpninger, men så lenge TR ikke dukker opp sååå er ikke håpet ute :)

Jeg fikk jo TR som planlagt på tirsdag, men den varte bare 3-4 dager. Vanligvis varer den 7 dager. Nå sitter jeg her med like masse murringer som dag 1 av TR. Får jo selvsagt opp forhåpningene, men kanskje det er EL som er super tidlig. Får kanskje ta en test:rolleyes:

Back
Topp