* IKM UKE 13* 2019

Ser ut som EL har vært nå da og tenker krysset kommer i morgen.

Vedlegg

• IMG_20190315_072026.jpg
    IMG_20190315_072026.jpg
    80,2 KB · Visninger: 54
Heldigvis mange som får EL tross høy på monitor :D
Man får også mensen om man ikke har hatt EL , hormonell blødning.. så man kan ikke tolke mensen som om man har hatt EL med egg som har gått til grunne.

Ah, den var ny for meg:) får håpe du har el ofte da, at det bare er monitor som ikke fanger opp:happy:

Ja, ut i fra symptomer så håper jeg at EL har vært, men syns det er så rart om det kom bare noen dager etter mensen. Får bare vente å se:happy:

Noen som har begynt å kjenne ting på kroppen? :p jeg føler jeg kjenner masse allerede, men kan like gjerne bare være ønske tenking :p
Men kjenner hverrfall at jeg er støl og rar i magen og det mirrer konstant, småvondt i korsryggen, puppene kjennes tyngre og hardere:p jeg fikk også isinger i tennene når jeg pusset dem(aldri hatt det før) også begynte jeg å blø i nesen sånn ut av det blå :hilarious:

Kjente kramper og trykk i magen i går 3 dpo, men er vel for tidlig for noe som helst? Hadde veldig vondt i puppene 2-3 dpo. Er jo lov å håpe:angelic:

Noen som har begynt å kjenne ting på kroppen? :p jeg føler jeg kjenner masse allerede, men kan like gjerne bare være ønske tenking :p
Men kjenner hverrfall at jeg er støl og rar i magen og det mirrer konstant, småvondt i korsryggen, puppene kjennes tyngre og hardere:p jeg fikk også isinger i tennene når jeg pusset dem(aldri hatt det før) også begynte jeg å blø i nesen sånn ut av det blå :hilarious:

Hvor mange dpo er du?

Det er komt mer slim hos meg iløpet av dagen så da kan jeg vel regne med el blir nå i helga? Kommer masse haha:wav:laughing021

murrer endel der nede.. whats going on lissom :D he he

EL i dag, så kjenner noe.
Om 9-10 dager han jeg vel teste

Var litt snar når jeg skrev at man kan ha mens til vanlig tid forde om man ikke har EL. Har Googlet igjenn da ang dette og fant gammel forumstråd hvor to stk har uttalt seg på grunnlag av lege og gynekolog de går til.. siterer fra forumstråden https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6005768-kan-man-få-mensen-uten-å-hatt-eggløsning/

Nr1:
Dette stemmer alstå ikke at man kan få mens på akkurat samme dag som forrige måned uten å ha fått EL!! Dette ¨kommer fra meg som har problemer med å få eggeløsning! Du kan i prinsipp få mens uten EL, men da tar det LANG tid før mensen kommer, mange måneder. Da kommer mensen fordi det er for mye blod og annet i livmoren slik at det "må" ut, uten EL. Selv da er det usannsynlig at man får mensen uten EL. Så, hvis du er regelmessig kan jeg forsikre deg at du får EL hver eneste måned!! Det betyr ikke at egget nødvendigvis er helt i orden hver gang osv. men EL får man!!

Nr2:
Da jeg var hos legen/gynekologen min nå sist (på Volvat) snakket vi litt om nettopp dette. Jeg sluttet på pillen i april, og har hatt veldig uregelmessig syklus etter dette. Begynte derfor å snakke om hva som skal til etc. Hun sa at jeg ikke kunne få mens uten EL..., og uten EL kan man heller da selvfølgelig ikke bli gravid. Det måtte altså en eggløsning til for å få TR i det hele tatt. Årsaken er: Når egget ikke fester seg (altså ikke er befruktet), "river" det på en måte med seg veggen/slimhinnen i livmorhalsen på vei ned/ut...og det er dette som gjør at du begynner å blø. Ved "vanlig" EL er kun 25% av eggene (eller altså kun 1 av 4!!!!!!) befruktningsdyktige.

Det er gammel tråd, men veldig oppklarende :)

Jeg skal PRØVE å vente til ikm med å teste men kjenner det sviiiir i hendene hver gang jeg skal på toalettet :angelic::hilarious:
Når det murra igår kveld var fristelse stooor for å ta test her hehe.. men av erfaring blir det smekk på fingra å teste før forventa IKM, da jeg aldri har testet positiv før IKM.. laaaange dager nå fram mot IKM.

Jeg skal PRØVE å vente til ikm med å teste men kjenner det sviiiir i hendene hver gang jeg skal på toalettet :angelic::hilarious:
Med nr 1 testa jeg positivt 11 dpo. Testa fordi jeg følte meg så støl langt ned i magen.
Med nr 2 testa jeg positivt 9 dpo, da jeg kjente samme stølheta.
Begge ble testa på ettermiddag/kveld.

Klarte jo IKKE å holde meg lenger, bare 5 dpo, haha! Syns jeg ser noe etter testen tørket!? Sikkert bare tull siden det er så tidlig.

Vedlegg

• PicsArt_03-16-07.49.00.jpg
    PicsArt_03-16-07.49.00.jpg
    13,1 KB · Visninger: 105
  • IMG_20190316_091746.jpg
    IMG_20190316_091746.jpg
    8,6 KB · Visninger: 83
Synes jeg ser en svak strek der jeg også :) håper den sitter :D

Vet ikke om man kan stole på disse billigtestene da. Er nytt merke jeg kjøpte på nett som jeg ikke kjenner til (pro matris). Syns jeg skimta strek etter 2 minutter da bakgrunnen var rosa.

Vedlegg

• PicsArt_03-16-12.40.06.jpg
    PicsArt_03-16-12.40.06.jpg
    14,5 KB · Visninger: 98
Når det murra igår kveld var fristelse stooor for å ta test her hehe.. men av erfaring blir det smekk på fingra å teste før forventa IKM, da jeg aldri har testet positiv før IKM.. laaaange dager nå fram mot IKM.

Ja blir som oftest bare en skuffelse å teste så tidlig da di blir negative :p håper å klare holde meg borte fra testingen i hvertfall 1 uke til :)

Back
Topp