IKM uke 13 ♥️

Da var jeg endelig 1dpo! Vi som skulle gå all inn denne perioden, men endte med å kun få til aksjer 14 å 17mars, el mest sannsynlig 19, mulig 18 mars :bored: Så tviler på at dette går veien. Er litt skeptisk til neste syklus sa det mest sannsynlig vil bety fødsel midt i romjula:shy: Hva er dette med ananas alle snakker om?:confused004
Dagen før eggløsning er ikke så galt timet, da! Det er jo regnet som den aller mest fertile dagen :)
Ananas inneholder bromelain, et enzym som mange tror kan påvirke sjansene for implantasjon (at embryoet klarer å feste seg i livmorslimhinnen). Dette er dessverre ikke så godt dokumentert, men det skal ha sammenheng med at det kan virke mildt blodfortynnende, og muligens øke blodgjennomstrømmingen i livmoren :)

Hvor lenge i gjennomsnitt har dere med flere barn prøvd tidligere? Har dere merket at det tar forskjellig tid på hvor lenge en prøver?

Hvor lenge i gjennomsnitt har dere med flere barn prøvd tidligere? Har dere merket at det tar forskjellig tid på hvor lenge en prøver?
Dette er det lengste jeg har prøvd....er i min pp 11, og har prøvd i nesten 1,5 år nå (noen sykluser er over 40 dager).
Forrige ble laget i pp 5.

Dette er det lengste jeg har prøvd....er i min pp 11, og har prøvd i nesten 1,5 år nå (noen sykluser er over 40 dager).
Forrige ble laget i pp 5.
Oj, 1,5 år var lenge. Har dere snakket med lege å sånn? Legen min tok en del tester på meg, skal inn å sjekke progesteronet også denne uken. Alle hormoner er normale, så har ikke skjønt hvorfor det aldri sitter.

Oj, 1,5 år var lenge. Har dere snakket med lege å sånn? Legen min tok en del tester på meg, skal inn å sjekke progesteronet også denne uken. Alle hormoner er normale, så har ikke skjønt hvorfor det aldri sitter.
Jeg har fått provera og Letrozol, så jeg unngår lange sykluser og får eggløsning. Ellers ingenting. Men vi er over 40 år, så oddsen er ikke på vår side akkurat.

Jeg har fått provera og Letrozol, så jeg unngår lange sykluser og får eggløsning. Ellers ingenting. Men vi er over 40 år, så oddsen er ikke på vår side akkurat.
Jaaa, skjønner! Håper alt hjelper og det sitter hos deg, veldig spennende å følge med på :Heartpink

Det kommer litt an på hva du ønsker å finne ut? For meg er det bedre å starte å teste tidlig og heller forvente negativ, for eksempel 8dpo, og så lete etter streker som kanskje dukker opp dag for dag, enn å vente til IKM. Da er jeg mer forberedt på negativ test og får ikke så høye forhåpninger som hvis jeg går og tenker at hvis jeg hadde testet i dag så kunne den blitt positiv... Folk er veldig forskjellige på sånt :)
Jeg er begge
Jeeej. Sikkert el i løpet av dagen med den der❤️ ses i desember gruppa da ❤️ :bigsmurf jeg heier på deg❤️

Edit: så jo nå at den var fra i går :p så da er du sikkert 1 dpo i dag☺️☺️
jeg regner EL i dag, så vi kjører på med en runde i dag også :cool: Mannen likte veldig godt den ideen iallefall:hilarious:

vi har brukt 1-2pp med alle 5. Med andre ord ekstremt kort tid, og jeg blir derfor litt bekymret og merker alderen ekstremt godt denne gangen. Vi er vel godt over pp12 nå, mistet tellingen (1 SA inni der) :arghh:

I dagtidlig var den helt negativ igjen (tatt kl 09 i dag tidlig). Var EL i går da, eller i dag?
Nå er dere sikkert lei av å svare på EL-test maset mitt :hilarious:
image.jpg

Tror vi nådde 5pp sist, og det er rekorden. Men siden førstemann var en ooops vet jeg ikke med han :D

6dpo i dag.
Prøver å tenke når det er fornuftig å prøve å sjekke med vanlig g-tester, fra hvilken dag? Prøvde å søke på nettet men de fleste anbefaler å vente til IKM, og det er jo veldig restriktivt :D
Jeg har fått positiv tidligtest med 2 av 3 8dpo. Positiv vanlig 9dpo :pompus:

Dagen før eggløsning er ikke så galt timet, da! Det er jo regnet som den aller mest fertile dagen :)
Ananas inneholder bromelain, et enzym som mange tror kan påvirke sjansene for implantasjon (at embryoet klarer å feste seg i livmorslimhinnen). Dette er dessverre ikke så godt dokumentert, men det skal ha sammenheng med at det kan virke mildt blodfortynnende, og muligens øke blodgjennomstrømmingen i livmoren :)
Aah, sånn å forstå! Takk for info, data blir det ananas til kvelds:laughing002

vi har brukt 1-2pp med alle 5. Med andre ord ekstremt kort tid, og jeg blir derfor litt bekymret og merker alderen ekstremt godt denne gangen. Vi er vel godt over pp12 nå, mistet tellingen (1 SA inni der) :arghh:
Oj! 1-2pp ja! Førstemann her var 1pp, men da var jeg 23 år liksom med null bekymringer. Merker godt nå at jeg har bikket 30 og er mer stresset :p Trist at du hadde en SA :( Håper spiren sitter denne gangen:Heartpink

Tror vi nådde 5pp sist, og det er rekorden. Men siden førstemann var en ooops vet jeg ikke med han :D
Jeg vet at det tar i gjennomsnitt 6 mnder å bli gravid, men guuud jeg synes det tar alt for lang tid :p 5pp er ikke verst da :D

På første så brukte vi 8 pp, da hadde vi 3 SA. Så gravide ble vi ganske lett, problemet var å beholde. Men håper jeg får samme medisiner ved positiv test denne gangen, har vært hos lege i dag og han skulle høre med sykehuset :happy:

Jeg vet at det tar i gjennomsnitt 6 mnder å bli gravid, men guuud jeg synes det tar alt for lang tid :p 5pp er ikke verst da :D
Nei klager ikke på 5pp altså, bare husker jeg ble litt motløs etter typ 3.for selv om man prøver å gå inn i det uten for mye forventninger så har man jo håp. Er jo en skuffelse hver gang det ikke sitter, så hver nye periode oppleves som en for mye :)

Nei klager ikke på 5pp altså, bare husker jeg ble litt motløs etter typ 3.for selv om man prøver å gå inn i det uten for mye forventninger så har man jo håp. Er jo en skuffelse hver gang det ikke sitter, så hver nye periode oppleves som en for mye :)
Skjønner det, ble motløs selv denne gangen etter 3pp og stressa. Tenkte det var noe feil med meg, men ingen ting galt annet enn stress. Forstår veldig godt hvordan du har følt det :)

På første så brukte vi 8 pp, da hadde vi 3 SA. Så gravide ble vi ganske lett, problemet var å beholde. Men håper jeg får samme medisiner ved positiv test denne gangen, har vært hos lege i dag og han skulle høre med sykehuset :happy:
Ånei :( det er 3 for mye :( Håper du får det og at det går kjempe fint denne gangen :Heartpink

Back
Topp